search icon

Bloomberg

UBS και Nomura προωθούν προϊόντα σταθερού εισοδήματος στους πλούσιους Ευρωπαίους επενδυτές (γράφημα)

Στο «χορό» τον κλάδων με χαμηλότερες κεφαλαιακές απαιτήσεις εισέρχονται τα δύο χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, προσπαθώντας να αρπάξουν μερίδιο αγοράς από την κραταιά BNP Paribas

Η UBS Group AG και η Nomura Holdings Inc. προσπαθούν να προωθήσουν εξελιγμένα προϊόντα σταθερού εισοδήματος στους πλούσιους Ευρωπαίους επενδυτές, ανταγωνιζόμενες εταιρείες όπως η BNP Paribas SA.

Η μεγαλύτερη τράπεζα της Ελβετίας έχει ενισχύσει την προσφορά τους τελευταίους έξι μήνες. Αφού μείωσε την παρουσία της στον τομέα του σταθερού εισοδήματος το 2012 για να επικεντρωθεί σε επιχειρηματικούς κλάδους με χαμηλότερες κεφαλαιακές απαιτήσεις, η UBS αξιοποιεί την τεχνογνωσία που απέκτησε μετά τη διάσωση της Credit Suisse για να εδραιώσει την προσφορά της σε σύνθετα προϊόντα στην τεράστια δεξαμενή των πελατών του τομέα διαχείρισης πλούτου της.

Η Nomura, η μεγαλύτερη χρηματιστηριακή εταιρεία της Ιαπωνίας, εντείνει επίσης τις πωλήσεις προϊόντων όπως τα credit-linked notes, τα ομόλογα κυμαινόμενου επιτοκίου και τα ομόλογα που συνδέονται με τον πληθωρισμό, σε πλούσιους Ευρωπαίους ιδιώτες μέσω ιδιωτικών τραπεζών, σύμφωνα με στελέχη της.

Οι προσπάθειες ξεκίνησαν στην Ελβετία και η τράπεζα επιδιώκει να επεκταθεί στη Γαλλία, το Λουξεμβούργο, την Ιταλία, τις Σκανδιναβικές χώρες και την Πορτογαλία.

Ο πιο επιθετικός παγκόσμιος κύκλος αύξησης των επιτοκίων από τη δεκαετία του 1980 έχει στρέψει εκ νέου την προσοχή στα προϊόντα σταθερού εισοδήματος από τους ιδιώτες και τα οικογενειακά γραφεία, όπως υποστηρίζουν οι εταιρείες.

Ωστόσο, ο χώρος γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικός, με πολλές τράπεζες, συμπεριλαμβανομένης της BNP Paribas, να δραστηριοποιούνται στην αγορά.

«Δεδομένου ότι τα επιτόκια μειώθηκαν δραματικά τα τελευταία 10 χρόνια, τα προϊόντα αυτά εξαφανίστηκαν για λίγο και τώρα επιστρέφουν δυναμικά», δήλωσε σε συνέντευξή του ο το στέλεχος αγορών ΕΜΕΑ της Nomura, Μάρκο Ντ’Αγκοστίνο.

«Οι πλούσιοι επενδυτές θέλουν να έχουν ένα μέσο επενδύσεων σε μετρητά που τους παρέχει σταθερό εισόδημα», προσέθεσε.

Επί του παρόντος, οι πελάτες μπορούν να έχουν σταθερές αποδόσεις μεταξύ 5% και 8% σε πολλά προϊόντα που συνδέονται με την πίστωση, σύμφωνα με στελέχη της Nomura.

Η Nomura έχει προσθέσει περίπου 45 νέες ιδιωτικές τράπεζες και διανομείς για την έκδοση αυτών των προϊόντων και επιδιώκει να εισαγάγει περισσότερους. Αυτό σηματοδοτεί μια ώθηση πέραν από την παραδοσιακή της πελατειακή βάση ασφαλιστών, hedge funds και διαχειριστών περιουσιακών στοιχείων.

Οι διανομείς της τράπεζας έχουν εγγραφεί σε εθνικούς οίκους εκκαθάρισης και εγγράφουν εκδότες στα τοπικά χρηματιστήρια. Εν τω μεταξύ, η Nomura αναβαθμίζει την τεχνολογία της για να αντιμετωπίζει γρήγορα τα αιτήματα των διανομέων και να παρέχει άμεση τιμολόγηση μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

«Έχουμε επενδύσει πολλά για να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε αυτά τα αιτήματα γρήγορα και να παρέχουμε στους πελάτες μας την αίσθηση πως έχουν να κάνουν με ένα γραφείο και όχι με περίπλοκη γραφειοκρατία», δήλωσε το στέλεχος της τράπεζας, Μπεν Χάμοντ, προσθέτοντας πως «όταν υπάρχουν μεγάλες ιδιωτικές τράπεζες που συναλλάσσονται τόσο στην αγορά ΕΜΕΑ όσο και σε αυτή της Ασίας, θέλουν να βλέπουν σταθερές τιμές και σταθερές υπηρεσίες».

Εν τω μεταξύ, η UBS Investment Bank εργάζεται για την ενσωμάτωση των υπηρεσιών της Credit Suisse στις δραστηριότητές της. 

Ο Άντριαν Μπράχερ, ο οποίος πέρασε δύο δεκαετίες πουλώντας δομημένα προϊόντα κυρίως σε θεσμικούς πελάτες της Credit Suisse καθώς και σε πελάτες διαχείρισης πλούτου, ηγείται της στρατηγικής για τη διεύρυνση της προσφοράς στους πελάτες της UBS.

«Προσφέρουμε περισσότερες γνώσεις, πόρους και ανθρώπινο δυναμικό στη UBS από ό,τι προσφέραμε στην Credit Suisse», δήλωσε ο Μπράχερ σε συνέντευξή του. «Η επιχειρηματική τάση είναι σαφής. Η UBS θέλει να αναπτύξει τις δραστηριότητές της στον τομέα της διαχείρισης πλούτου προσφέροντας τα καλύτερα προϊόντα στην κατηγορία της».

Ο ίδιος, όπως μεταδίδει το Bloomberg, δήλωσε ότι η αύξηση των επιτοκίων των κεντρικών τραπεζών τα τελευταία δύο χρόνια έχει ενισχύσει το ενδιαφέρον για τα προϊόντα αυτά από τους πλούσιους πελάτες, οι οποίοι συνήθως επικεντρώνονταν περισσότερο στις μετοχές κατά τη διάρκεια των περιόδων χαμηλών επιτοκίων.

«Είναι μια ανταγωνιστική επιχείρηση, αλλά όσο πιο εξειδικευμένη γίνεται, τόσο λιγότερο μπορούν οι άλλοι να αντιγράψουν αυτό που κάνεις», είπε.

«Απαιτείται πολύπλοκη τεχνολογία και αυτό έχει υψηλό τίμημα. Ορισμένοι προτιμούν να επικεντρωθούν σε πιο τυποποιημένα προϊόντα όπου μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα κέντρο δεδομένων, παρά να έχουν μεγάλο αριθμό ατόμων που ασχολούνται με κάθε περίπτωση ξεχωριστά», συμπλήρωσε.

Στη Nomura, τα στελέχη θεωρούν ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για επέκταση, υπό το πρίσμα των αυξημένων επιτοκίων σε πολλές μεγάλες οικονομίες.

«Το εμπόδιο των επιτοκίων είναι πολύ υψηλό αυτή τη στιγμή και αυτό συμβάλλει απολύτως στην ελκυστικότητα, ενώ καθιστά ένα ειδικό προϊόν όπως τα callable και credit link notes μια εξαιρετική ευκαιρία που παρουσιάζεται μία φορά στη δεκαετία», δήλωσε ο Ντ’ Αγκοστίνο.

«Προσπαθούμε να γίνουμε ο οίκος στον οποίο θα απευθύνονται όλοι για προϊόντα σταθερού εισοδήματος που προσφέρουν καινοτόμες αποδόσεις», υποστήριξε.

Διαβάστε ακόμη

Απόστολος Βακάκης: Η Jumbo εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο της Trade Estates

Πρόταση-βόμβα από την Κομισιόν: Επαναφορά της ελεύθερης μετακίνησης των νέων μεταξύ ΕΕ και Βρετανίας (tweet)

Reuters: «Ολική επαναφορά» της ελληνικής οικονομίας έπειτα από μια δεκαετία (διαγράμματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version