Η αύξηση του κόστους διαβίωσης των Ευρωπαίων καταναλωτών έχει μειώσει τα έξοδά τους σε ό,τι αφορά τα ταξίδια και τον τουρισμό, σύμφωνα με έρευνα του γνωστού πρακτορείου ταξιδίων Trivago.
Η έρευνα συμπεριλαμβάνει στοιχεία για τις κρατήσεις μεταξύ Νοεμβρίου και Ιανουάριου και υποδεικνύει πως οι καταναλωτές προτιμούν τα μικρότερης διάρκειας ταξίδια και τα φθηνότερα ξενοδοχεία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, σύμφωνα με τον CFO της εταιρείας Ματίας Τίλμαν.
Όσο για τον αριθμό των κρατήσεων, αυτός παραμένει σε παρόμοια επίπεδα με τα προ-πανδημικά. Οι τουριστικές συνήθειες αυτές υποδεικνύουν πως αν και οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν αρχίσει να αποφεύγουν τις ακριβότερες επιλογές, δεν έχουν σταματήσει τα ταξίδια και τις διακοπές. Η αλλαγή των συνηθειών τους αυτή αναμένεται να προκαλέσει αύξηση στις κρατήσεις στις οικονομικότερες αεροπορικές εταιρείες όπως τη Ryanair.
«Οι καταναλωτές φαίνεται πως μεταβαίνουν στα φθηνότερα εισιτήρια και δωμάτια ή απλά μελετούν καλύτερα τις επιλογές τους», τόνισε ο Τίλμαν, προσθέτοντας πως «κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές μειώνουν τη διάρκεια των ταξιδιών τους κατά 10%».
Οι φθηνότεροι προορισμοί της Μεσογείου φαίνεται πως προσελκύουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Σύμφωνα με τον Τίλμαν «οι ταξιδιώτες ψάχνουν για ποιότητα με χαμηλές τιμές και προτιμούν την Ελλάδα και την Ισπανία, ενώ η Κωνσταντινούπολη ανέβηκε στο Top 5 των δημοφιλέστερων προορισμών».
Ο Τίλμαν ανέφερε πως δεν έχει στοιχεία όσον αφορά το 2023, αφού οι κρατήσεις στην Trivago γίνονται 30-60 ημέρες πριν το ταξίδι.
Σύμφωνα, παράλληλα, με την ψηφιακή πλατφόρμα ταξιδίων eDreams, η οποία προσφέρει πτήσεις, πακέτα διακοπών και ενοικίαση αυτοκινήτων, τα έξοδα των Ευρωπαίων καταναλωτών έχουν μειωθεί κατά 4 ευρώ/άτομο στα 80 ευρώ αυτό το τρίμηνο.
Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Ντέινα Νταν, οι ταξιδιώτες προτιμούν μικρότερης διάρκειας και περιορισμένης απόστασης ταξίδια ενώ κάνουν τις κρατήσεις τους λίγο πριν τις διακοπές τους.
Ο Νταν προσέθεσε πως οι κρατήσεις τον Οκτώβριο και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου αυξήθηκαν κατά 45% σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2019.
Τόσο οι αεροπορικές όσο και τα ταξιδιωτικά πρακτορεία είχαν ένα σχετικά θετικό καλοκαίρι, αφού οι καταναλωτές «ψήφισαν τουρισμό» μετά από μία διετία lockdowns και απαγόρευσης των μετακινήσεων. Παρά τον καλπάζοντα πληθωρισμό και την αύξηση του κόστους διαβίωσης, τα πρακτορεία αυτά τονίζουν πως η ζήτηση παραμένει ισχυρή.
Διαβάστε ακόμη:
Χριστούγεννα 2022: Το 60% των Ελλήνων θα ξοδέψει τα ίδια ή περισσότερα χρήματα για αγορές (πίνακες)
Ο Τζεφ Μπέζος συμβουλεύει: Τι να μην αγοράσετε την Black Friday