Οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας άφησαν πίσω τους πολλά αξόδευτα χρήματα και την λαχτάρα για ταξίδια. Στα υψηλά εισοδήματα αυτά τα δύο μεταφράζονται σε τεράστια ζήτηση για ιδιωτικά τζετ.
Τα μεταχειρισμένα ιδιωτικά τζετ έχουν εξαφανιστεί από την αγορά και πλέον υπάρχουν λίστες αναμονής για την αγορά νέων αεροσκαφών, όπως ανέφεραν τραπεζίτες που συμμετείχαν στο συνέδριο Corporate Jet Investor.
Ο Jim Simpson, στέλεχος της First Republic Bank, με εξειδίκευση στη χρηματοδότηση αεροσκαφών και γιοτ συνοψίζει εύγλωττα την κατάσταση, αναφέροντας «Είχαμε μια υπέροχη χρονιά» και εξηγεί ότι «Τους τελευταίους 18 μήνες στον κλάδο των ιδιωτικών αεροπλάνων γίνεται πάρτι».
Από την πλευρά του ο Ford von Weise, υπεύθυνος για τη χρηματοδότηση αεροσκαφών στη Citigroup, αναφέρει ότι οι πελάτες του έχουν τόσα πολλά μετρητά που ακόμα και εκείνοι που δεν είχαν ούτε σκέφτονταν να αποκτήσουν ένα ιδιωτικό αεροσκάφος, πλέον έχουν αλλάξει γνώμη, με αποτέλεσμα να αισθάνεται το καθήκον να τους… μεταπείσει.
«Είναι καθήκον μας -είναι καλοί πελάτες μας- να τους πείσουμε να μην αγοράσουν ένα αεροπλάνο», είπε. «Το έκανα πριν από περίπου ένα μήνα και ο πελάτης τηλεφώνησε στην τράπεζα για εκφράσει τις ευχαριστίες του και την ευγνωμοσύνη του που τον φόβισα αρκετά ώστε να τον αποτρέψω από την αγορά».
Πλεόνασμα μετρητών
Η Candice Nakagawa, ανώτερη σύμβουλος για υψηλά εισοδήματα στην MUFG Union Bank, επίσης εφιστά την προσοχή στους πελάτες της που θέλουν να αγοράσουν για πρώτη φορά ιδιωτικό αεροσκάφος. Τους ενημερώνει ότι θα πρέπει να υπολογίσουν και το κόστος συτήρησης πέρα από την τιμή αγοράς, αλλά όπως παραδέχεται η ίδια τα επιχειρήματά της δεν φαίνεται να τους πείθουν.
«Επικρατεί μανία. Έχουν πλεόνασμα μετρητών. Η ζήτηση είναι μεγάλη», δήλωσε προσθέτοντας «Θέλουν να αγοράσουν κάτι όμορφο και σέξι, και αυτό συνήθως είναι ένα τζετ ή ένα γιοτ».
Η τάση αυτή δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται στην άλλη πλευρά του Αντλαντικού. Όπως ανέφερε ο Chris Partridge, επικεφαλής του τμήματος χρηματοδοτήσεων ιδιωτικών αεροσκαφών στην Deutsche Bank οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που παραμένουν στην Ασία και την Ευρώπη καθιστούν δυσκολότερη τη μετακίνηση, ακόμη και με ιδιωτικό τζετ. Επιπλέον τα lockdowns έχουν αυξήσει το χρόνο για να ολοκληρωθεί η αγορά ενός αεροσκάφους έως και έξι μήνες από έξι εβδομάδες που ήταν πριν.
«Δεν έχουμε δει την ίδια δυναμική με την αγορά των ΗΠΑ», είπε. «Το ζήτημα των διασυνοριακών ταξιδιών ήταν ένα πολύ, πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία από ό, τι στις ΗΠΑ και αυτό από μόνο του είναι σοβαρός αποτρεπτικός παράγοντας».
Διαβάστε ακόμα:
Σχέδιο για ριζικό «λίφτινγκ» στον ΕΝΦΙΑ
Οι Ισραηλινοί που θέλουν να κάνουν την Ομόνοια talk of the town (pics)
Κοινωνικός Τουρισμός 2021: Αυξημένη επιδότηση για τις επιχειρήσεις καταλυμάτων