Νέα υποχώρηση για τις πωλήσεις της Toyota Motor, αφού οι μειώσεις επιτοκίων στην Ιαπωνία και την Κίνα έβαλαν τέλος σε μια βραχύβια ανάκαμψη, ενώ η παραγωγή διαταράχθηκε από εγχώρια σκάνδαλα και ανακλήσεις στο εξωτερικό.

Η παγκόσμια παραγωγή, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής των θυγατρικών Daihatsu Motor και Hino Motors, μειώθηκε τον Αύγουστο κατά 12,6% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα σε 808.023 μονάδες, ανακοίνωσε η εταιρεία την Παρασκευή. Οι παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 3,7% σε ετήσια βάση μετά από αύξηση 0,7% τον Ιούλιο.

Οι πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν περισσότερο από 9% στην Ιαπωνία, καθώς ένιωσε τις καθυστερημένες επιπτώσεις των πρόσφατων ρυθμιστικών σκανδάλων που αφορούν παραποιημένες πιστοποιήσεις ασφάλειας οχημάτων, οι οποίες ανάγκασαν μια σειρά από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας να αναστείλουν την παραγωγή των επηρεαζόμενων μοντέλων.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα φυσικού αερίου-ηλεκτρικού ρεύματος που κατασκευάζει ανανέωσαν τη δημοτικότητά τους, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα σημείωσε πτώση, αλλά η παγκόσμια ύφεση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και ο έντονος ανταγωνισμός στην Κίνα επιβαρύνουν τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Ενώ ορισμένα μοντέλα, όπως το μίνι βαν Granvia, αποδεικνύονται δημοφιλή στην Κίνα, οι πωλήσεις της Toyota στη χώρα μειώθηκαν κατά 13,5% σε 152.065 μονάδες τον Αύγουστο, ενώ ένας συνεχιζόμενος πόλεμος τιμών με εταιρείες όπως η BYD απειλεί να συμπιέσει περαιτέρω το μερίδιο αγοράς της.

Η κάμψη της ζήτησης EV έχει οδηγήσει ορισμένες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου να μειώσουν τους στόχους ηλεκτροκίνησης. Τον περασμένο μήνα, μια έκθεση της Nikkei ανέφερε ότι η Toyota είχε μειώσει τον ετήσιο στόχο της για τις πωλήσεις του 2026 από 1,5 εκατομμύρια μπαταρία EV, σε 1 εκατομμύριο.

Η Toyota πούλησε 12.682 EV με μπαταρία τον Αύγουστο, εκ των οποίων όλα εκτός από 119 πωλήθηκαν εκτός Ιαπωνίας. Παράλληλα, πούλησε 336.848 υβριδικά εκείνο το μήνα, μια αύξηση 22% σε σχέση με πέρυσι.

Η υιοθέτηση των EV ήταν πιο αργή στη νησιωτική χώρα από ό,τι σε άλλες μεγάλες αγορές, λόγω της κυριαρχίας των υβριδικών και των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Toyota επέκτεινε το μέγεθος της επαναγοράς μετοχών της σε 1,2 τρισεκατομμύρια γιεν (8,3 δισεκατομμύρια δολάρια), προσθέτοντας 200 δισεκατομμύρια γιεν στο σχέδιο επαναγοράς μετοχών που είχε ανακοινωθεί τον Μάιο.

Τα λειτουργικά κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας για το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο ήταν 1,31 τρισ. γεν, 17% υψηλότερα από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα. Οι υβριδικές εκδόσεις της τα πάνε καλά στη Βόρεια Αμερική και το αδύναμο γεν τη βοηθά να μαζέψει έσοδα από το εξωτερικό.

Διαβάστε ακόμη

Economist: Πώς ο άνθρακας μπορεί να διασώσει τον Αμαζόνιο (tweet)

ΔΥΠΑ: Από 50.000 σε 75.000 οι δικαιούχοι στο νέο πρόγραμμα πράσινων δεξιοτήτων

Ινδός επιχειρηματίας πλήρωσε 27 εκατ. για ακίνητο στο Notting Hill (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα