Το project του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για την κατασκευή της Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης θα κοστίσει περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον υπουργό μεταφορών και υποδομών της χώρας.
«Οι εργασίες για την κατασκευή της πρώτης γέφυρας θα έχουν ξεκινήσει μέχρι τα τέλη Ιουνίου», δήλωσε την Παρασκευή ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αντίλ Καραϊσμάιλογλου μιλώντας στην κρατική τηλεόραση. Οι έξι γέφυρες που θα εκτείνονται στο κανάλι θα κοστίσουν 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια, δήλωσε ο υπουργός.
Το κανάλι της Κωνσταντινούπολης μήκους 45 χιλιομέτρων, το οποίο θα συνδέσει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Μαρμαρά, έχει χαρακτηριστεί από τον ίδιο τον τον Ερντογάν ως «τρελό έργο» όταν ανέφερε για πρώτη φορά την ιδέα πριν, το 2011.. Η πλωτή οδός αναμένεται να δημιουργήσει μια πόλη με πληθυσμό μισού εκατομμυρίου.
Το σχέδιο εγείρει αβεβαιότητες σχετικά με το μέλλον της Συνθήκη του Μοντρέ του 1936, η οποία καθιέρωσε το διεθνές καθεστώς για τα τουρκικά στενά – τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια.
Το Μοντρέ εγγυάται την ειρήνη, την ελεύθερη διέλευση μη στρατιωτικών σκαφών και ναυτικών πλοίων, που ανήκουν στα έξι κράτη της Μαύρης Θάλασσας, ενώ περιορίζει τη ροή πλοίων από άλλες χώρες.
Ο Ερντογάν έχει δηλώσει ότι η Τουρκία δεν θα αποχωρήσει από τη συνθήκη, αλλά «βλέπει» το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης ως εναλλακτική, καθώς το έργο θα ενισχύσει τον κυβερνητικό έλεγχο της ναυτιλίας από και προς τη Μαύρη Θάλασσα.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης υποστηρίζουν ότι τα εμπορικά πλοία δεν μπορούν να αναγκαστούν να ακολουθήσουν την εναλλακτική διαδρομή και ότι η κατασκευή του έργου θα βαρύνει τους φορολογούμενους και θα επιφέρει ισχυρό πλήγμα στο περιβάλλον.
Η διώρυγα θα «εκμηδενίσει» τους υδάτινους πόρους για τους περίπου 16 εκατ. κατοίκους της Κωνσταντινούπολης, θα καταστρέψει ανεπανόρθωτα το οικοσύστημα της περιοχής καθιστώντας την ακατοίκητη, σύμφωνα με τον δήμαρχο της Πόλης Εκρέμ Ιμάμογλου. Η κυβέρνηση του Ερντογάν δεν συμμερίζεται τις παραπάνω ανησυχίες.
Ο Καραϊσμάιλογλου ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα κατασκευάσει δύο νέα φράγματα για να αντισταθμίσει την απώλεια υδάτων λόγω του έργου.
Κατά τη διάρκεια της 18ετούς θητείας του Ερντογάν, η Τουρκία έχει «ρίξει» δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε μεγάλα έργα υποδομής, συμπεριλαμβανομένου του νέου αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης, μιας νέας γέφυρας στον Βόσπορο και των τεράστιων νοσοκομείων της πόλης.
Διαβάστε ακόμα:
Μπακατσέλος στο Newmoney: Πώς κλείσαμε το deal με τους Γερμανούς της BSH για την Pitsos
Χαλάρωση lockdown: Ποιες δραστηριότητες ανοίγουν σήμερα – Τα επόμενα βήματα (vid)
Οδηγός για τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Πώς θα πάρετε πίσω πινακίδες Ι.Χ. χωρίς πρόστιμο