Οι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων οι οποίοι συνήθως δεν δημοσιοποιούν τα στοιχεία πωλήσεών τους, δεν μπορούν να… “βάλουν γλώσσα μέσα τους” για το πόσο καλά τα πήγαν το 2020.
Το στέλεχος της Bentley, Αντριαν Χόλμαρκ, για παράδειγμα ανέφερε πως «αρκεί να πούμε πως το 2020 είχαμε τις περισσότερες παραγγελίες από το 2003, και φέτος ξεκινήσαμε με 50% περισσότερες παραγγελίες σε σχέση με τον προηγούμενο Ιανουάριο». Η βρετανική επιχείρηση παρέδωσε 11.206 οχήματα το 2020, ρεκόρ παραγωγής στα 101 χρόνια λειτουργίας της.
Οι γενικές μειώσεις στις πωλήσεις φαίνεται πως δεν ισχύουν για τους αισιόδοξους CEO των πολυτελών brands αυτοκινήτων, οι οποίοι ετοιμάζονται να “κεφαλοποιήσουν” την έκρηξη αγορών. Ο Στίβεν Γούινκελμαν της Bugatti ανέφερε σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη πως εξεπλάγην από το πόσο καλά τα πήγε η εταιρεία με ιστορία 112 χρόνων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, υπογραμμίζοντας πως το 2020 αποτέλεσε το «τρίτο συνεχόμενο έτος ρεκόρ».
Ακόμη και οι… μετρημένοι Γερμανοί δεν μπόρεσαν να συγκρατηθούν, με τον επικεφαλής της Porsche, Ολιβερ Μπλούμε να αναφέρει πως τα αποτελέσματα της εταιρείας ήταν «εκπληκτικά». Τα έσοδα της 90χρονης επιχείρησης έφτασαν σε νέα ρεκόρ, στα 28,7 δισ ευρώ.
Τα ετήσια κέρδη της Lamborghini, την οποία επίσης επιβλέπει ο Γουίνκελμαν αυξήθηκαν το 2020 σε σχέση με το 2019.
Ο Χόλμαρκ ανέφερε χαρακτηριστικά πως «βιώνουμε μία μεταπολεμική περίοδο ανάπτυξης».
Οι άτρωτοι
Τη στιγμή που ο περισσότερος κόσμος βρίσκεται σε οικονομική κρίση, οι έχοντες παρουσιάζουν μεγαλύτερα κέρδη από ποτέ. Η λεγόμενη “K-shaped” ανάκαμψη, υποστηρίζει τους τομείς των πολυτελών αγαθών, συμπεριλαμβανομένων και των προαναφερθέντων αυτοκινήτων.
Τον περασμένο Ιούλιο, οι αναλυτές της Technavio είχαν υπολογίσει πως η αγορά πολυτελών αυτοκινήτων των ΗΠΑ θα αυξηθεί κατά 6,7 εκατομμύρια μονάδες μεταξύ του 2020 και του 2024. Η εταιρεία Statista ανέφερε πρόσφατα πως τα έσοδα της βιομηχανίας αυτής θα φτάσουν τα $6,9 δισ μόνο στις ΗΠΑ.
«Ιστορικά, αναμένουμε ανάπτυξη του τομέα των πολυτελών αυτοκινήτων παρά την κρίση που επέφερε ο κορωνοϊός» υποστήριξε ο Μάικλ Ντιν, του Bloomberg Intelligence σε ανάλυσή του. Αποτελέσματα όπως η αύξηση της μετοχικής αξίας της Ferrari κατά 27% το 2020 και του γεμάτου “καρνέ παραγγελιών” της Lamborghini για το πρώτο εννιάμηνο του 2021 αποδεικνύουν την ανάλυση αυτή.
Η Lamborghini τα πήγε τόσο καλά που η VW (στην οποία ανήκει η πρώτη) μπορεί να προετοιμάζεται για μία ΙΡΟ παράλληλα με την άλλη θυγατρική της, Porsche. Mια έμφαση σε “περιορισμένου αριθμού παραγωγής” μοντέλων θα ακολουθήσει την παρόμοια στρατηγική της 81χρονης Ferrari η οποία πρόσφατο προχώρησε σε ΙΡΟ το 2015 με τεράστια επιτυχία.
Ακόμη και η Aston Martinτης οποίας η ΙΡΟ το 2018 δεν ήταν και τόσο πετυχημένη αφού ακολούθησε διοικητική αναδιάταξη, φαίνεται πως αντιμετωπίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Μια αναχρηματοδότηση ύψους $1,79 εκατ. τον Δεκέμβριο και μια πρόσφατη συνεργασία με τη Mercedes, σε συνδυασμό με το λανσάρισμα του DBX SUV μοντέλου της, σηματοδοτούν ανάκαμψη της εταιρείας, σύμφωνα με τον Ντιν, μέχρι το 2023.
Η γραμμή παραγωγής των limited μοντέλων όπως το Valkyrie και το Valhalla θα αποτελέσουν κλειδί για την Aston Martin το 2021. Η πώληση μόλις ενός Valkyrie στις 2,4 εκατομμύρια στερλίνες, ισοδυναμεί με 19 πωλήσεις των Vantage V8.
Η Rolls-Royce από την άλλη δεν ανήκει στο κλαμπ των άτρωτων, με μείωση παραδόσεων, κατά 26%, στα 3750 αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον CEO της Rolls-Royce Motor Cars Americas, Mάρτιν Φρίτσες, η μείωση αυτή οφείλεται στην μετάβαση από τη Rolls-Royce Ghost 1ης γενιάς, στα δεύτερης γενιάς sedan μοντέλα.
«Γιατί όχι»;
Ενας παράγοντας της αύξησης των πωλήσεων αποτελεί και η τεράστια ανάπτυξη της κινεζικής αγοράς. Οι πωλήσεις της Bentley στην Κίνα διπλασιάστηκαν το 2020, σύμφωνα με τον Χόλμαρκ, ενώ η χώρα θα γίνει η νούμερο δύο καταναλωτής οχημάτων Lamborghini μέχρι το τέλος του 2021, σύμφωνα με τον Γουίνκελμαν. Οι συνέργειες (Aston Martin και Mercedes, Porsche και Rimac) θα βελτιώσουν περαιτέρω τα δεδομένα.
Παγκοσμίως «η σημαντική αύξηση της παρεχόμενης πολυτελείας στα οχήματα, η αλλαγή των καταναλωτικών δεδομένων από σεντάν σε SUV και τα αυξημένα διαθέσιμα εισοδήματα των καταναλωτών έχουν οδηγήσει σε ανάπτυξη της ζήτησης», σύμφωνα με την ετήσια αναφορά της Mordor Intelligence.
Η αναταραχή στις χρηματαγορές έχει επίσης οδηγήσει αρκετούς στο να αγοράσουν υλικά αγαθά. Ακόμη και η αγορά κλασσικών αυτοκινήτων αναπτύχθηκε εν μέσω των lockdowns, με τους οίκους δημοπρασιών και τις ιστοσελίδες που εμπλέκονται σε αυτή να έχουν ρεκόρ επισκεπτών και αγοραστών.
Χαρακτηριστική είναι η απάντηση που έδιναν οι αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων στην ερώτηση γιατί αποφάσισαν την αγορά τώρα: «Why not?».
Διαβάστε ακόμα:
Θεόδωρος Φέσσας: Κοντά σε νέο deal; Η Cardlink και το θετικό momentum
Τα deals που «σώζουν» τα έσοδα των ποδοσφαιρικών ομάδων – Ποιοι χορηγοί δίνουν «φρέσκο» χρήμα