search icon

Bloomberg

Το ιδιαίτερο επιχειρηματικό μοντέλο της IKEA: Όταν ρίχνει τις τιμές πέφτουν και οι πωλήσεις

Οι πωλήσεις της σουηδικής εταιρείας επίπλων μειώθηκαν κατά 4% στα 45,1 δισ. ευρώ (49,3 δισ. δολάρια), παρά τη μείωση τιμών στα δημοφιλή προϊόντα

Πλήγμα στις πωλήσεις της IKEA το 2024, μετά μείωση τιμών στα δημοφιλή προϊόντα σε μια προσπάθεια να παραμείνει προσιτή για τους πελάτες του.

Οι πωλήσεις της σουηδικής εταιρείας επίπλων μειώθηκαν κατά 4% στα 45,1 δισ. ευρώ (49,3 δισ. δολάρια) για το οικονομικό έτος 2024, αφού σημείωσαν ρεκόρ το προηγούμενο έτος, όταν ανέβασε τις τιμές καθώς ο πληθωρισμός εκτοξεύτηκε στα ύψη.

Ενώ τα έσοδα μειώθηκαν μέχρι τον Αύγουστο, η IKEA δήλωσε ότι η κίνηση να μειώσει τις τιμές των πιο δημοφιλών προϊόντων της είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερο μερίδιο αγοράς, περισσότερες επισκέψεις σε καταστήματα και αύξηση της επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο.

«Όταν μειώνουμε τις τιμές, το επιχειρηματικό μοντέλο λειτουργεί», δήλωσε ο Jon Abrahamsson Ring, διευθύνων σύμβουλος της Inter Ikea Group, παγκόσμιος δικαιοπάροχος της μάρκας. «Είναι όταν αυξάνουμε τις τιμές που υπάρχει κίνδυνος για το επιχειρηματικό μοντέλο». Μιλώντας σε συνέντευξη σε ένα κατάστημα ΙΚΕΑ στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, πρόσθεσε ότι οι όγκοι έχουν επίσης αυξηθεί, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η εταιρεία, η οποία παραδοσιακά δεν συνδέεται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, έχει επενδύσει για να βελτιώσει τις διαδικτυακές της δυνατότητες. Οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιπροσώπευαν το 26% των πωλήσεων της IKEA το 2024, από 5% το 2019, γεγονός που ο Abrahamsson Ring απέδωσε στην αύξηση των θέσεων παραλαβής.

Η IKEA άνοιξε τρία καταστήματα πλήρους μεγέθους, 8 μικρότερα καταστήματα και 44 νέες εξειδικευμένες τοποθεσίες παραλαβής κατά τη διάρκεια του έτους.

Η IKEA, η οποία δραστηριοποιείται σε 63 χώρες και απασχολεί περισσότερους από 200.000 εργαζομένους, αύξησε τις τιμές το 2022, αφού ανέφερε ένα δισεκατομμύριο ευρώ πληθωριστικού κόστους. Ο Abrahamsson Ring δήλωσε τότε ότι οι αυξήσεις «πλήγωσαν την ψυχή μου».

Η εταιρεία μείωσε τις τιμές κατά περίπου 10% το προηγούμενο οικονομικό έτος, δήλωσε ο Abrahamsson Ring, προσθέτοντας ότι η εταιρεία ελπίζει να είναι σε θέση να συνεχίσει να μειώνει το κόστος και στο μέλλον.

«Η ΙΚΕΑ πρέπει πάντα να μειώνει τις τιμές κάθε χρόνο κατά μερικές ποσοστιαίες μονάδες», δήλωσε. «Αυτό ήταν το μοντέλο για την ανάπτυξή μας».
Οι χαμηλές τιμές αποτελούν κεντρικό στοιχείο της ελκυστικότητας του μεγάλου λιανοπωλητή, και είναι σε θέση να υποτιμά τους ανταγωνιστές εν μέρει λόγω της πρακτικής του να πουλά τα έπιπλά του αποσυναρμολογημένα, με τα κομμάτια να έρχονται στοιβαγμένα σε επίπεδα κουτιά, γεγονός που εξοικονομεί έξοδα αποστολής.

Προχωρώντας προς το 2025, η ΙΚΕΑ στοιχηματίζει ότι οι καταναλωτές θα ξοδέψουν για τη βελτίωση των υπνοδωματίων τους και την αναβάθμιση της αποθήκευσης των ενδυμάτων τους. Με τις πληθωριστικές πιέσεις να αναμένεται να μειωθούν το 2026 και τις κατασκευές κατοικιών να θεωρούνται αυξανόμενες, η εταιρεία ετοιμάζεται να προωθήσει την επιχείρησή της για τις κουζίνες, δήλωσε ο Abrahamsson Ring.

Διαβάστε ακόμη

Στη Νοτιοκορεάτισσα συγγραφέα Han Kang το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2024 (tweet)

Τυφώνας Μίλτον: Σφυροκόπησε τη Φλόριντα – Αγωνία για το μέγεθος της καταστροφής (vids)

Χρηματοδότηση των θερμοκηπίων από την Τράπεζα Πειραιώς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version