Πριν από ένα χρόνο, όσοι επενδυτές και λάτρεις των supercar είχαν χάσει την αρχική δημόσια προσφορά (IPO) της Ferrari το 2015, θα μπορούσαν να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία με την Aston Martin. Μια πλούσια βρετανική αυτοκινητιστική κληρονομιά, επιθετική απόδοση και η γοητεία του κινηματογράφου, με την Aston το άλλοτε όχημα του James Bond. Τι μπορεί να πάει στραβά; Από ό,τι φαίνεται, σχεδόν όλα.
Η μετοχή της Aston Martin έχει χάσει περισσότερα από τα τρία τέταρτα της αξίας της από την IPO. Τα άλλοτε πολυπόθητα μοντέλα της Vantage, DBS, και DB11 Volante άρχισαν να συσσωρεύονται στις αντιπροσωπείες. Η διοίκηση έχει προειδοποιήσει αρκετές φορές για τα κέρδη και έχει αναγκαστεί να συγκεντρώσει πρόσθετους πόρους για τη σταθεροποίηση της επιχείρησης. Σαν να μην έφταναν αυτά, η μετοχή της Aston – η οποία έκανε το ντεμπούτο της τον Οκτώβριο του 2018 στην πρώτη IPO μιας βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας – έχει κερδίσει τον τίτλο της χειρότερης απόδοσης μεταξύ των 350 μεγαλύτερων εταιρειών του Ηνωμένου Βασιλείου φέτος. “Δεν είμαστε ικανοποιημένοι με αυτή την χρονιά”, λέει ο Chief Executive Officer, Andy Palmer.
Τώρα, όλες οι ελπίδες για την ανάκαμψη της Aston έγκεινται στο νέο μοντέλο: Το DBX, ένα αθλητικό όχημα που θα κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο. Με τιμή εκκίνησης τα 189.900 δολάρια, το μοντέλο εισέρχεται σε έναν υπερσύγχρονο τομέα SUV υψηλών επιδόσεων, ο οποίος περιλαμβάνει το Lamborghini Urus, το Bentley Bentayga και το Rolls-Royce Cullinan.
Με τη βοήθεια του DBX, η Aston Martin στοχεύει να αυξήσει την ετήσια παραγωγή της σε 14.000 οχήματα έως το 2023, περισσότερο από το διπλάσιο της περσινής χρονιάς. Θέλει επίσης να προσελκύσει πλούσιους αγοραστές που αναζητούν κάτι παραπάνω από τα Range Rover και τα Porsche Cayennes, σύμφωνα με τον Palmer.
Η εταιρεία έχτισε εργοστάσιο στην Ουαλία για να παράγει το DBX, το οποίο θα απασχολήσει έως και 750 εργαζομένους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της βρετανικής κυβέρνησης. Υπάρχει ήδη τεράστια πίεση να επιτύχει η εταιρεία συγκεκριμένους στόχους πωλήσεων. Η Aston υπέγραψε δάνειο αξίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων το Σεπτέμβριο, που εξαρτάται από το αν θα επιτύχει παραγγελίες για 1.400 DBXs μέχρι τα μέσα του 2020.
Για την αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων, τα SUV έχουν γίνει τεράστια πηγή κέρδους. Η Porsche AG ξεκίνησε αυτή την τάση με το Cayenne πριν από μια δεκαετία και σήμερα παγκόσμιου παίκτες όπως, η BMW AG, βασίζουν σχεδόν τις μισές από τις πωλήσεις τους στα SUV. Ακόμη και η Ferrari που θα μπει στον κλάδο των SUV με το Purosangue το 2022.
Τα SUV είναι ιδιαίτερα δημοφιλή σε αγορές όπως η Κίνα και η Ρωσία, όπου τα διθέσια σπορ αυτοκίνητα δεν είναι τόσο ελκυστικά για τους αγοραστές που οδηγούν σε συμφορημένους δρόμους. Δεν είναι τυχαίο ότι η Aston επέλεξε το Πεκίνο για την πρώτη κυκλοφορία του DBX.