Ως «έκπληξη» χαρακτηρίστηκε από τους επενδυτές η ανακοίνωση του σχεδίου της Inditex για σημαντική αύξηση των δαπανών για νέα καταστήματα και ηλεκτρονικό εμπόριο, παρά το κλείσιμο περισσότερων από 1.000 καταστημάτων τα τελευταία τρία χρόνια και εν μέσω μιας ευρύτερης επιβράδυνσης της αγοράς στην ανάπτυξη του διαδικτύου.

Οι μετοχές της διαχειρίστριας των αλυσίδων Zara και Bershka υποχώρησαν έως και 3,6% την Τρίτη, αφού η εταιρεία λιανικής πώλησης ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να επενδύσει 1,6 δισ. ευρώ σε καταστήματα και επέκταση αποθηκών.

Το νέο επενδυτικό σχέδιο έρχεται μετά την ανακοίνωση των λειτουργικών κερδών της Inditex, αυξημένα κατά 29% το έτος έως τον Ιανουάριο.

Οι εταιρείες λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης αντιμετωπίζουν δυσκολίες το 2023, δεδομένης της περσινής έκρηξης των πωλήσεων, η οποία βοηθήθηκε από τη συσσωρευμένη ζήτηση μετά την άρση των περιορισμών λόγω της πανδημίας. Τα ηλεκτρονικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 4% το έτος μέχρι τον Ιανουάριο, καθώς οι αγοραστές επέστρεψαν στην επίσκεψη σε φυσικά καταστήματα.

Η Hennes & Mauritz AB ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν 3% σε τοπικά νομίσματα τους τρεις μήνες έως τον Φεβρουάριο, υπολειπόμενες των εκτιμήσεων των αναλυτών.

Μεταξύ των προκλήσεων της Inditex είναι η αντιστροφή της μείωσης των κερδών στις αλυσίδες ρούχων γραφείου Massimo Dutti και εσωρούχων Oysho.

Η ισπανική εταιρεία λιανικής πώλησης έχει κλείσει τα πιο αδύναμα καταστήματά της και τώρα αποκομίζει τα οφέλη μιας πιο αποτελεσματικής πλατφόρμας brick-and-mortar (χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει μια επιχείρηση που λειτουργεί συμβατικά και όχι (ή και) μέσω του διαδικτύου), η οποία παρουσιάζει υψηλότερες πωλήσεις με λιγότερα καταστήματα.

Αυτό βοήθησε στην αύξηση των καθαρών ταμειακών διαθεσίμων στα 10 δισ. ευρώ (10,7 δισ. δολάρια), τα οποία θα βοηθήσουν στη χρηματοδότηση των επενδύσεων που έχουν προγραμματιστεί για φέτος. Τα σχέδια περιλαμβάνουν επέκταση σε μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ, ένα νέο Zara στα Ηλύσια Πεδία στο Παρίσι και την επέκταση μιας πλατφόρμας για την πώληση μεταχειρισμένων ρούχων στη Γαλλία και τη Γερμανία.

Η εταιρεία διέκοψε τη λειτουργία 514 καταστημάτων στη Ρωσία και 82 καταστημάτων στην Ουκρανία πέρυσι λόγω του πολέμου.

Για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων της, σχεδιάζοντας να συστήσει την αλυσίδα Oysho στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη μάρκα γυναικείων ενδυμάτων Stradivarius στη Γερμανία. Στις ΗΠΑ, η Inditex στοχεύει επίσης σε καταστήματα σε μεγάλες πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Μαϊάμι, η Βοστώνη και το Λας Βέγκας.

Η Inditex εισάγει επίσης μια νέα τεχνολογία για την αντικατάσταση των ετικετών ασφαλείας στα προϊόντα και αυξάνει την ετήσια καταβολή μερίσματος σε 1,20 ευρώ ανά μετοχή.

 

Διαβάστε ακόμη

Η «μάχη» του Καραμανλή, η απόφαση Μητσοτάκη για τα Χανιά, ο Μυστακίδης πήρε την τράπεζα και το «Τ» της Cosmote

Τι σημαίνει για τις ελληνικές startup η κατάρρευση των SVB και Signature Bank – Τα ελληνικά VCs απαντούν

Ξαναμπαίνουν στις ράγες τα επιβατικά και εμπορικά βαγόνια από τις 22 Μαρτίου