search icon

Bloomberg

Το «ιταλικό κόλπο» της Lufthansa: Πώς θα ξανακερδίσει τις χαμένες δεκαετίες της Alitalia (γράφημα)

Οι ζημίες της Alitalia ανήλθαν σε περίπου 12,4 δισ. ευρώ από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν άρχισε να αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών

Η Deutsche Lufthansa πρόκειται να ξεκινήσει ένα δύσκολο ταξίδι προκειμένου να επιτύχει μια γρήγορη ανάκαμψη της διαδόχου της Alitalia, ITA Airways, και να αφήσει πίσω της δύο δεκαετίες συνεχών ζημιών.

Η Lufthansa συμφώνησε την Πέμπτη να αγοράσει μειοψηφικό μερίδιο της ITA και τα στελέχη της πιστεύουν ότι μπορούν να πετύχουν εκεί που απέτυχαν οι άλλοι διαχειριστές: να αποσπάσουν κέρδη από την αεροπορική εταιρεία που για πολύ καιρό έφερε τη σημαία της Ιταλίας, της τρίτης μεγαλύτερης αεροπορικής αγοράς στην Ευρώπη.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους την Παρασκευή, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Κάρστεν Σποχρ δήλωσε ότι η ITA θα μπορούσε να καταστεί κερδοφόρα εντός δύο ετών. Ο γερμανικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το παγκόσμιο μάρκετινγκ, τα προγράμματα επιβράβευσης και το δίκτυο συνδεόμενων πτήσεων για να ενισχύσει τα έσοδα της ITA.

«Η ITA δεν είναι η παλιά Alitalia», δήλωσε ο Σποχρ. «Θα κάνουμε αυτή την επιχείρηση επιτυχημένη».

Τα οικονομικά της Alitalia ήταν για πολλά χρόνια μία… καταστροφή. Η εταιρεία δεν έχει καταγράψει ετήσια κέρδη εδώ και 20 χρόνια, έχει χρεοκοπήσει δύο φορές από το 2008 και μετατράπηκε σε τεράστιο βάρος για την Etihad Airways, αφού ο αερομεταφορέας από το Άμπου Ντάμπι αγόρασε μερίδιο στην ιταλική εταιρεία, αλλά δεν κατάφερε νααλλάξει την πορεία της. Η εταιρεία σταμάτησε επίσημα τις δραστηριότητές της στα τέλη του 2021, όταν αναγεννήθηκε ως ITA Airways.

Οι ζημίες της Alitalia ανήλθαν σε περίπου 12,4 δισ. ευρώ από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν άρχισε να αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών, σύμφωνα με υπολογισμούς του εμπειρογνώμονα σε θέματα αερομεταφορών Αντρέα Γκιουρίτσινn του Πανεπιστημίου Milano Bicocca.

Οι ζημίες της ITA Airways περιλαμβάνονται στους υπολογισμούς. Ο νέος αερομεταφορέας έχασε 486 εκατ. ευρώ το 2022, σύμφωνα με ανακοίνωσή του.

Σύμφωνα με το Bloomberg, για τη Lufthansa, το εν λόγω εγχείρημα αποτελεί ένα στοίχημα σε μια ιταλική αγορά που είναι πιο ανταγωνιστική από ό,τι έχει συνηθίσει ο γερμανικός αερομεταφορέας, μετά την ταχεία επέκταση των εταιρειών χαμηλού κόστους. Κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης τον Μάιο, οι επενδυτές της Lufthansa εξέφρασαν την ανησυχία τους για τη σχεδιαζόμενη εξαγορά, προειδοποιώντας τη διοίκηση ότι η ιταλική κυβέρνηση ενδέχεται να επιθυμεί να παρέμβει στη λειτουργία της εταιρείας.

Για να αντισταθμίσει τον κίνδυνο, η Lufthansa σχεδιάζει να αγοράσει την ITA τμηματικά, ενώ η κυβέρνηση της Ιταλίας θα συνεισφέρει με «προίκα» ύψους περίπου 250 εκατ. ευρώ.

Η ITA θα προστεθεί σε μια ομάδα εθνικών αερομεταφορέων που βρίσκονται ήδη υπό την ομπρέλα της Lufthansa, συμπεριλαμβανομένων της Swiss και της Austrian Airlines.

Ο Σποχρ της Lufthansa, ένας πιλότος που διοικεί την εταιρεία εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, έχει μετατρέψει την αεροπορική εταιρεία στον μεγαλύτερο όμιλο αερομεταφορών της Ευρώπης, ανταγωνιζόμενος τους άλλους δύο μεγάλους ομίλους – τη μητρική εταιρεία της British Airways IAG SA και την Air France-KLM – καθώς και μια τριάδα εταιρειών χαμηλού κόστους : Ryanair Holdings Plc, EasyJet Plc και Wizz Air Holdings Plc.

Διαβάστε ακόμη

«Μπουμ» στην κτηματαγορά: Άνοδος 80% στις μεταβιβάσεις και 55% στις τιμές των ακινήτων

CNBC – Εκλογές στην Τουρκία: Στον φόβο και στον εθνικισμό «ποντάρουν» οι δύο υποψήφιοι (vid)

«Έκλεισε» η συμφωνία για το όριο χρέους των ΗΠΑ: Τι περιλαμβάνει ο «πικρός» συμβιβασμός (tweets)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version