Η ελίτ του γερμανικού ποδοσφαίρου μελετά την πώληση των δικαιωμάτων μετάδοσης σε ιδιώτες επενδυτές, ένα χρόνο μετά από την απόρριψη παρόμοιων πλάνων.
Η CEO της Deutsche Fussball Liga (DFL), Donata Hopfen πρόκειται να συνεργαστεί με στελέχη ποδοσφαιρικών ομίλων όπως των Μπάγερν Μονάχου και Άιντραχτ για τη μελέτη των πιθανών όρων πώλησης των δικαιωμάτων μετάδοσης των αγώνων.
Mία εκ των πιθανών επιλογών είναι η πώληση μειοψηφικού πακέτου εταιρείας η οποία θα διαχειρίζεται μέρος ή το σύνολο των δικαιωμάτων μετάδοσης της Bundesliga σε επενδυτές private equity. Άλλες πιθανές επιλογές συμπεριλαμβάνουν δάνεια και άλλες στρατηγικές συνεργασίες για την εκμετάλλευση των δικαιωμάτων αυτών.
Οι πρώιμες αυτές συζητήσεις αποτελούν στροφή 180 μοιρών εκ μέρους της DFL η οποία διαχειρίζεται τις δύο ανώτατες γερμανικές ποδοσφαιρικές λίγκες, δεδομένης της αποτυχημένης παρόμοιας συμφωνίας τον Μάιο του 2021.
Οι επενδυτικές φαίνεται πως είναι πρόθυμες να προσφέρουν πολλά για τα δικαιώματα μετάδοσης του δημοφιλέστερου σπορ παγκοσμίως.
Το 2021 η CVC Capital Partners έλαβε μερίδιο των δικαιωμάτων της ισπανικής La Liga με αντίτιμο 2,1 δισ ευρώ, μετά από αποτυχία σύναψης παρόμοιας συμφωνίας στην ιταλική Serie A. Τον περασμένο Απρίλιο η CVC σύναψε συμφωνία με τη γαλλική Ligue de Football Professionnel (LFP) για την αγορά μειοψηφικού πακέτου σε θυγατρική εταιρεία.
Ανάκαμψη από την πανδημία
Τα στελέχη των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων έχουν -πια- ανοίξει τις πόρτες τους διάπλατα στους επενδυτές, σε μια προσπάθεια ανάκαμψης από την πανδημία η οποία είχε οδηγήσει σε καθυστερήσεις πρωταθλημάτων, κλειστά γήπεδα και τεράστιες απώλειες εσόδων.
Το working group της DFL αναμένεται να δημοσιεύσει τις αποφάσεις του όσον αφορά την επενδυτική πρόταση μέχρι το φθινόπωρο.
«Στον αέρα» βρίσκεται και ο λεγόμενος «κανόνας 50+1» του γερμανικού ποδοσφαίρου, βάσει του οποίου απαγορεύεται η απόκτηση άνω του 49% των ψήφων ομάδας ποδοσφαίρου από επενδυτική.
Ο κανόνας ο οποίος τέθηκε σε εφαρμογή το μακρινό 1998 είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο οι τιμές των εισιτηρίων στα γερμανικά γήπεδα είναι σχετικά χαμηλές σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές λίγκες όπου οι βαθύπλουτοι επενδυτές έχουν ξοδέψει αμύθητα ποσά για την αγορά άσσων ποδοσφαιριστών.
Αν και ο κανόνας έχει «φοβίσει» πολλές ξένες εταιρείες, επενδυτές της αμερικανικής Pacific Media Group πρόσφατα εξαγόρασαν μειοψηφικό πακέτο της Καϊζερσλάουτεν.
Διαβάστε ακόμη:
Α. Σιάμισιης: «Η κρίση θα έχει διάρκεια και δεν οφείλεται μόνο στον πόλεμο»
Λαγκάρντ: «Σήμα» διπλάσιας αύξησης στα επιτόκια τον Σεπτέμβριο