Η Nissan Motor Co. προσπαθεί να αποφύγει την κατάρρευση και μπορεί να ζητήσει τη βοήθεια μιας άλλης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Honda Motor Co. και η Nissan διερευνούν μια πιθανή συγχώνευση για τη συγκέντρωση πόρων σε μια συμμαχία που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί την Toyota Motor Corp.
Η τελευταία κρίση της Nissan ήταν πριν από περίπου 25 χρόνια και ξεπεράστηκε με τη βοήθεια της γαλλικής Renault SA που επενέβη με μια «ένεση» μετρητών και την αποστολή του Κάρλος Γκοσν, ο οποίος ενορχήστρωσε μια δραματική αλλαγή. Η ανάκαμψη δεν διήρκησε πολύ και δημιουργήθηκαν εντάσεις μεταξύ ορισμένων κορυφαίων στελεχών της Nissan και του Γκοσν.
Αυτό οδήγησε στη δραματική σύλληψη του Γκοσν το 2018 και την προφυλάκισή του όπως και στην απομάκρυνσή του από τη Nissan. Πριν τη δίκη, ο Γκοσν διέφυγε από την Ιαπωνία στα τέλη του 2019 κρυμμένος σε μια βαλίτσα και κατέφυγε στον Λίβανο, όπου βρήκε καταφύγιο. Ο Γκοσν δήλωσε ότι ήταν θύμα συνωμοσίας μεταξύ στελεχών της Nissan και διέφυγε από αυτό που αποκάλεσε «στημένο» σύστημα δικαιοσύνης της Ιαπωνίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Μακότο Ουτσίντα, προσπαθεί να σταματήσει την «αιμορραγία» στους ισολογισμούς, να «αποκρούσει» τους ακτιβιστές επενδυτές και να αναζωογονήσει τη μάρκα.
Η Nissan μείωσε την πρόβλεψή της για τα λειτουργικά κέρδη της για το τρέχον οικονομικό έτος κατά 70% – στα 150 δισεκατομμύρια γιεν (977 εκατομμύρια δολάρια) από 500 δισεκατομμύρια γιεν – όταν ανακοίνωσε τα τριμηνιαία αποτελέσματα τον Νοέμβριο. Τα καθαρά κέρδη σημείωσαν κατακόρυφη πτώση 94% κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου.
Η εταιρεία τον Νοέμβριο δήλωσε ότι θα πουλήσει περίπου το ένα τρίτο της συμμετοχής της στην Mitsubishi Motors Corp.
Η Nissan έχει περίπου ένα χρόνο προτού αντιμετωπίσει την ωρίμανση των ομολόγων της. Η αυτοκινητοβιομηχανία και οι εταιρείες του ομίλου της έχουν περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια χρέους που λήγουν το επόμενο έτος, αλλά αυτό εκτοξεύεται σε περίπου 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2026.
Η Honda εξετάζει διάφορες επιλογές, συμπεριλαμβανομένης μιας συγχώνευσης, μιας κεφαλαιακής σύνδεσης ή της δημιουργίας μιας εταιρείας συμμετοχών με τη Nissan, όπως δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Honda, Σίντζι Αογιάμα, στις 18 Δεκεμβρίου.
Η Nissan και η Honda προχώρησαν σε μια προκαταρκτική συμφωνία τον Μάρτιο του 2024 για να συνεργαστούν με τη Mitsubishi για την ανάπτυξη εσωτερικού λογισμικού, μπαταριών και άλλων εξαρτημάτων.
Μεταξύ των διαφόρων στοιχείων του τριετούς σχεδίου του Ουτσίντα για την αναζωογόνηση της επιχείρησης ήταν η δέσμευση για την πώληση επιπλέον 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων ετησίως έως το 2027. Λιγότερο από ένα χρόνο αργότερα, αυτό φαίνεται ελάχιστα εφικτό, όπως ανέφερε ο ίδιος στις αρχές Νοεμβρίου. Τώρα αναμένει να κατασκευάσει περίπου 3,2 εκατομμύρια οχήματα και να πουλήσει 3,4 εκατομμύρια.
Η μετοχή της Nissan έχει υποχωρήσει περίπου 47% από τότε που ο Ουτσίντα ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος την 1η Δεκεμβρίου του 2019. Είναι η χειρότερη επίδοση για τις μετοχές υπό οποιονδήποτε ηγέτη της εταιρείας εδώ και τουλάχιστον πέντε δεκαετίες, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.
Διαβάστε ακόμη
ΤτΕ για τράπεζες: Θα αυξηθεί ο ανταγωνισμός για καταθέσεις – Τονώνονται τα αποταμιευτικά κίνητρα
Spitogatos: Πόσο γρήγορα πωλείται μία κατοικία στην Ελλάδα (γραφήματα)
Ταμείο Ανάκαμψης: 5ο αίτημα εκταμίευσης 3,1 δισ. ευρώ υπέβαλε η Ελλάδα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα