O κορωνοϊός, εκτός όλων των άλλων, έφερε και αλλαγές στην οινοφιλία, από τις αγορές, μέχρι την πληροφόρηση και την απόλαυση.
Ευτυχώς, αρκετές πόλεις είχαν χαρακτηρίσει τις κάβες ως αναγκαίες επιχειρήσεις. Ο οίνος αποτέλεσε και κάτι που ένωσε πολύ κόσμο φέτος, μέσω των virtual «εξόδων» και «ταξιδιών» σε περιοχές στις οποίες δεν μπορούσαμε να πάμε.
Περιέργως, η πανδημία δεν άλλαξε και τις συνήθειές μας. Το ροζέ αποτελεί ακόμη φαβορί πολλών. Το ίδιο συμβαίνει και με τα «σκληρά» ανθρακούχα ποτά (με αλκοόλ) τα οποία επέδειξαν άνοδο της τάξεως του 43% το 2020. Η σαμπάνια, επίσης, τα πηγαίνει θαυμάσια, με αρκετές χώρες όπως η Βραζιλία να παράγουν εξαιρετικά δείγματα.
Η χρονολογικά νωρίτερη συγκομιδή στην ιστορία της Βουργουνδίας και οι τεράστιες πυρκαγιές στην Καλιφόρνια υπενθύμισαν σε όλους πως η κλιματική αλλαγή αποτελεί τεράστια απειλή, δίνοντας ώθηση σε νέες στρατηγικές διάσωσης των συγκομιδών. Ιδού μερικά από τα μελλοντικά νέα στάνταρ στην οινοποιία.
Ροζ prosecco
Η κατανάλωση ροζέ δε δείχνει να περιορίζεται. Η ψηφιακή πλατφόρμα Wineaccess.com επταπλασίασε τις πωλήσεις της σε ροζέ το 2020 σε σχέση με το 2019.
Το 2021, λοιπόν, το prosecco ροζέ θα αποτελέσει και το φαβορί.
Οι online αγορές κρασιού
Οι ψηφιακές πωλήσεις οίνου επιδεικνύουν τεράστια αύξηση. Ο Ρομπ ΜακΜίλαν, ιδρυτής της Silicion Valley Bank Wine Division αναφέρει πως η ανάπτυξη των μικρών οινοποιείων βρίσκεται στο 153%.
Η… οινοπολιτεία της Πορτογαλίας
Η δίψα για νέες ποικιλίες οδηγεί στην Πορτογαλία. Ο λόγος είναι απλός. Tο ποσοστό τιμής προς ποιότητα. Είναι εξαιρετικά κρασιά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν με φαγητό και είναι φτηνά. Τα κόκκινα της κοιλάδας Douro είναι γευστικότητα, αλλά το 2021 αναμένεται να αναδειχθεί και το Alentejo με τις φρέσκες αρωματικές νότες του και τις διαφορετικές ποικιλίες του (antao vas, argonez), ενώ μερικά από τα κρασιά ωριμάζουν και σε πήλινους αμφορείς.
Τα ανθρακούχα αλκοολούχα
Αν και οι μεγάλοι κερδισμένοι του 2020 είναι τα ανθρακούχα κοκτέιλ σε κουτάκια, οι οινοποιοί θα αντεπιτεθούν με δικές τους παραγωγές ανθρακούχου οίνου.
Ψηφιακή δοκιμή
Προφανώς λόγω των περιορισμών του κορωνοϊού, οι δοκιμές σε οινοποιεία επέδειξαν τρομακτική πτώση φέτος. Οι παραγωγοί γρήγορα μετέτρεψαν τις δοκιμές αυτές σε ψηφιακές, με πολλές εταιρείες να τις προσφέρουν στους εργαζόμενούς τους. Απλά αποστέλονται μερικά μπουκάλια σε αυτούς που λαμβάνουν μέρος, και οι δοκιμές γίνονται live από το σπίτι.
Βιωσιμότητα
Κάποτε η βιωσιμότητα αποτελούσε απλά μία λέξη χωρίς μεγάλη σημασία. Τώρα πια, αποτελεί το κύριο μέλημα των οινοποιών οι οποίοι ποντάρουν στην «πράσινη» καλλιέργεια μεταξύ άλλων. Αυτή η ανάπτυξη επεκτείνεται και στην επιχείρηση αυτή καθεαυτή, με τους οινοκαλλιεργητές να εξελίσουν τις διαδικασίες προσλήψεών τους βασιζόμενοι στους κανόνες κοινωνικής ισότητας.
Το 2021 περισσότεροι οινοποιοί, μεταξύ των οποίων και τεράστιες μάρκες, προωθούν πρόγραμμα βιώσιμης γεωργίας.
Οινοτουρισμός μέσω streaming
Ο οινοτουρισμός δεν πρόκειται να ανακάμψει για αρκετό καιρό. Ο επιχειρηματίας της Silicon Valley, Michael Baum ανέπτυξε ένα νέο κέντρο τουρισμού μέσω της πλατφόρμας του Vivant, η οποία κάνει streaming οινικών εμπειριών από όλο τον κόσμο.
Τα ρομπότ
Με τα εστιατόρια να κλείνουν και το Court of Master Sommeliers να συνταράσσεται από σκάνδαλα #MeToo, η κοινότητα των sommeliers περνά δύσκολες ώρες. Στο πρόβλημα προσθέτονται και τα ρομπότ. Με τη συνεργασία των Veuve Clicquot και Dom Perignon, δύο ρεστωράν του Λονδίνου χρησιμοποιούν, πια, τους Bailey και Sage, δύο ρομπότ που σερβίρουν σαμπάνιες στους πελάτες. Στο Hotel Trio της Καλιφόρνια, η Ροζέ το ρομπότ σερβίρει ποτά στα δωμάτια και καθαρίζεται μετά από κάθε… ντελίβερι.
Διαβάστε ακόμη:
2021: Ποδαρικό με φόρους – Τι θα πληρώσουμε το επόμενο διάστημα
Ισραήλ – Παγκόσμια πρωτιά: Έχει ήδη εμβολιάσει το 12% του πληθυσμού
Μαδούρο: Αναζητά διέξοδο υποσχόμενος ψηφιοποίηση της οικονομίας