Τη μεγαλύτερη πτώση σε διάστημα μεγαλύτερο του ενός μήνα σημειώνει η μετοχή της Tesla μετά το θανατηφόρο ατύχημα που σημειώθηκε το Σαββατοκύριακο με ένα Model S της εταιρείας.
Οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας του Έλον Μασκ σημειώνουν πτώση έως και 6,5% στη Wall Street, ενώ οι πιέσεις εντείνονται και από την ανακοίνωση της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών Εθνικών Οδών για την έναρξη έρευνας για το ατύχημα.
Ωστόσο την ίδια στιγμή οι αναλυτές επικεντρώνονται στο πλήγμα που θα δεχθούν οι νεοσύστατες εταιρείες του κλάδου της ηλεκτροκίνησης και το ενδεχόμενο να χάσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, την ώρα που οι «μεγάλοι» όπως η Mercedes-Benz AG και η Stellantis παρουσιάζουν τα δικά τους μοντέλα.
Η Stellantis δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα επιταχύνει τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση, και δεσμεύτηκε ότι τα αυτοκίνητα με μπαταρία θα αντιστοιχούν σε περισσότερο από το ένα τρίτο των ευρωπαϊκών πωλήσεών της έως τα μέσα της δεκαετίας. Η ιταλική Ferrari έχει ανακοινώσει ότι θα αποκαλύψει τον πρώτο της μοντέλο το 2025, ενώ η Mercedes-Benz παρουσίασε ήδη το EQS, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που η αυτοκινητοβιομηχανία με την 94χρονη ιστορία θα διαθέσει στις ΗΠΑ.
Αντίστοιχα σχέδια και κινήσεις έχουν καταγραφεί από την General Motors, τη Ford Motor και τη Volkswagen.
Το παγκόσμιο προβάδισμα της Tesla στις πωλήσεις μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων υποχώρησε 1 ποσοστιαία μονάδα στο 24% το 2020 έναντι του 2019, σύμφωνα με έκθεση της 14ης Απριλίου από τον αναλυτή Kevin Tynan του Bloomberg Intelligence. Παράλληλα, «το μερίδιο του ομίλου VW αυξήθηκε σε 9% από 4% το 2019 και βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει την Tesla το 2023». Ο ίδιος εξηγεί ότι τα παραπάνω συνιστούν ένδειξη ότι «οι mainstream αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να αποκομίσουν γρήγορα κέρδη εφόσον δεσμευτούν στην νέα τεχνολογία».
Σε αυτό το πλαίσιο η μετοχή της Tesla υποχώρησε στα 691,80 $, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από τις 18 Μαρτίου. Μετοχές μικρότερων εταιρειών του κλάδου της ηλεκτροκίνησης μεταξύ των οποίων η Nikola, η Workhorse Group, η Lordstown Motors και η Fisker επίσης υποχωρούν.
Η σημερινή πτώση της μετοχής της Tesla έρχεται μετά τη συντριβή ενός Model S του 2019 αργά το Σάββατο στο Τέξας, το οποίο στη συνέχεια τυλίχθηκε στις φλόγες με αποτέλεσμα το θάνατο των δύο επιβαινόντων. Οι τοπικές αρχές ανακοίνωσαν ότι «κανείς» δεν οδηγούσε καθώς κανένα από τα θύματα δεν βρέθηκε στη θέση του οδηγού. Η Tesla έχει αντιμετωπίσει και στο παρελθόν κριτική από ομοσπονδιακούς αξιωματούχους για τον κίνδυνο πυρκαγιάς που σχετίζοται με τις μπαταρίες των αυτοκινήτων της καθώς και για το ότι δεν έχει αποτρέψει τους οδηγούς από τη μη σωστή χρήση της λειτουργίας autopilot.
Διαβάστε ακόμα:
Το παράδοξο του Bitcoin: Γιατί ενώ υποχωρεί γίνεται ισχυρότερο
Mytilineos: Ο Fitch αναθεωρεί το Outlook σε «σταθερό» και διατηρεί το «ΒΒ»
Εμφύλιος στο ποδόσφαιρο: Γιατί οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές ομάδες θέλουν δική τους λίγκα