Καταιγισμός από φορτία ντίζελ που προέρχονται από όλο τον κόσμο στην Ευρώπη, καθώς πλησιάζει η στιγμή που θα απαγορευτεί η από θαλάσσης μεταφορά πετρελαίου από τη Ρωσία που είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας της. Οι ποσότητες που εισάγονται φθάνουν σε επίπεδα ρεκόρ, όπως σημειώνει το Bloomberg.
Το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου, το Ηνωμένο Βασίλειο και η ΕΕ εισήγαγαν περισσότερα από 16 εκατομμύρια βαρέλια καυσίμων τύπου ντίζελ μέσω πλοίων – μια ποσότητα που, αν συνεχιστεί και για το υπόλοιπο του μήνα, θα είναι η μεγαλύτερη από το 2016, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa Ltd που συγκέντρωσε το Bloomberg.
Η Ευρώπη έχει έλλειψη σε ντίζελ και βασίζεται σε τρίτους για εισαγωγές. Πολλές από τις εισαγωγές του Δεκεμβρίου έγιναν από την Ασία και τη Μέση Ανατολή και δίνουν μια γεύση για το πώς μπορεί να τα βγάλει πέρα η Ευρώπη μετά τις κυρώσεις που θα απαγορεύουν τις δια θαλάσσης αποστολές από τη Ρωσία και οι οποίες θα ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο.
Μέχρι στιγμής, περίπου οι μισές από τις εισαγωγές ντίζελ του Δεκεμβρίου προέρχονται από ρωσικές ναυτιλιακές εγκαταστάσεις, όπως συνέβη και τον Νοέμβριο.
Αυτό σημαίνει ότι η ΕΕ έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει προτού απαλλαγεί πλήρως από το ρωσικό καύσιμο.
Μένει να δούμε αν θα διατηρηθεί το εντυπωσιακό επίπεδο των εισαγωγών που είχαμε στις αρχές Δεκεμβρίου. Τα μελλοντικά στοιχεία της Vortexa ανεβάζουν επί του παρόντος τις μέσες αφίξεις για την 1η-15η Δεκεμβρίου σε περίπου 1,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Εάν αυτό συνεχιζόταν μέχρι το τέλος του έτους, ο τελευταίος μήνας του 2022 θα είχε τις υψηλότερες παραδόσεις από τουλάχιστον το 2016 — ξεπερνώντας την άνοδο του Οκτωβρίου, όταν οι απεργίες στα γαλλικά διυλιστήρια οδήγησαν σε άλμα των εισαγωγών.
Οι περισσότερες εισαγωγές μη ρωσικού καυσίμου τύπου ντίζελ γίνεται από Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ινδία. Κι έρχονται κι άλλα φορτία, όπως ένα σούπερ τάνκερ που φόρτωσε ντίζελ στη Μέση Ανατολή και τώρα έχει σαλπάρει για Ρότερνταμ.
Ο καλύτερος εισαγωγέας της Ρωσίας για ντίζελ, εκτός της Ευρώπης, είναι η Τουρκία, η οποία είναι ταυτόχρονα και εξαγωγέας.
Η Τουρκία θα μπορούσε δυνητικά να λειτoυργήσει ως μεσάζων, αναφέρει το Bloomberg, εισάγοντας ρωσικό ντίζελ για εσωτερική κατανάλωση και εξάγοντας στην Ευρώπη προϊόν που παρασκευάζεται στα δικά της διυλιστήρια.
Διαβάστε ακόμη:
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Δεν θα δοθεί παράταση για την απογραφή εργαζομένων και επιχειρήσεων
Εύα Καϊλή: Ποινική έρευνα και στην Ελλάδα από την Οικονομική Εισαγγελία
Βρετανία: Αύξηση 50 μονάδων στο επιτόκιο της Bank of England – «Απαιτείται περαιτέρω σύσφιγξη»