Με μάσκες, γάντια, αντισηπτικά και κυρίως ανίκανοι να αναγνωρίσουν τους συναδέλφους τους, εάν κάποια στιγμή τύχει να τους συναντήσουν στο ασανσέρ της εταιρείας, οι εργαζόμενοι αρχίζουν να επιστρέφουν και πάλι δειλά δειλά πίσω στα γραφεία σε ορισμένες πόλεις ανά τον κόσμο.
Προκειμένου όμως, να μετατραπούν τα γραφεία σε χώρους ελκυστικούς και συγχρόνως ασφαλείς ούτως ώστε να εγκαινιαστεί η «μετά – Covid» εποχή και η επάνοδος στην κανονικότητα, οι εταιρείες προβληματίζονται – και συγχρόνως πειραματίζονται – με το πως να διαμορφώσουν το νέο εργασιακό περιβάλλον, τη στιγμή που οι υπάλληλοι τους εξακολουθούν να εργάζονται εξ αποστάσεως.
Πολλές οι (νέες) ιδέες
Μερικοί επιλέγουν να διακοσμήσουν τους νέους χώρους με κινητούς τοίχους για τη δημιουργία πιο ευέλικτων ζωνών εντός των κτιρίων, άλλοι πάλι επενδύουν στην ασφάλεια εγκαθιστώντας ανέπαφους ανελκυστήρες και συστήματα βελτίωσης της ποιότητας του αέρα. Στο κτίριο της Lloyd’s, για παράδειγμα, στο εμβληματικό σπίτι της 300χρονης ασφαλιστικής αγοράς, οι τελευταίας τεχνολογίας μηχανισμοί εξαερισμού, εισάγουν καθαρό αέρα από το έδαφος και τον απορρίπτουν μόλις αυτός ξεπεράσει κάποια συγκεκριμένα επίπεδα ύψους. Τα παρατεταμένα lockdowns παρείχαν μια «φανταστική ευκαιρία δημιουργίας και αναδημιουργίας ενός νέου κόσμου για καθέναν από εμάς, ο οποίος μπορεί, για κάθε εταιρεία, να είναι ελαφρώς διαφορετικός» δηλώνουν ειδικοί.
Οι υπάλληλοι της Arcadis NV, συμβουλευτικής εταιρείας σχεδιασμού και μηχανικής, θα μπορούν να επιλέξουν έναν από τους 20 διαφορετικούς τύπους χώρου εργασίας μέσω μιας εφαρμογής όταν μετακινηθούν σε νέα γραφεία στο City του Λονδίνου τον επόμενο μήνα. Η εφαρμογή Building Intelligence της εταιρείας, που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, παρέχει επιλογές για χώρους συσκέψεων, εστιασμένη εργασία και συνεργασία αλλά και «χώρους διαλείμματος». Η εφαρμογή θα βοηθήσει στην παρακολούθηση του αριθμού των ατόμων που χρησιμοποιούν διαφορετικούς χώρους, διασφαλίζοντας ότι θα υπερβαίνονται τα όρια χωρητικότητας που ισχύουν για την πρόληψη της εξάπλωσης της μόλυνσης.
«Είναι σαν ένας κύβος του Ρούμπικ. Οι εταιρείες πρέπει να επιλύσουν τόσα πολλά και διαφορετικά ζητήματα συγχρόνως», δήλωσε ο Αντρέα Αλεξάντερ, συνεργάτης της McKinsey στο Χιούστον. Τα πειράματα υποστηρίζει η Κέιτ Σμιθ της CBRE.
Διαβάστε ακόμη
Αποκλειστικό – Aντικειμενικές αξίες: Πού αυξάνονται έως 250% οι τιμές (πίνακες)
«Κουρεμένα» ενοίκια: Προβλήματα και «κακοτοπιές» στις φορολογικές δηλώσεις των ιδιοκτητών ακινήτων