Δεδομένου ότι οι προοπτικές για ταξίδια εξασθενούν, καθώς όλο και περισσότεροι περιορίζουν τις δαπάνες τους, οι short sellers στοιχηματίζουν ότι μια αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους θα τα πάει χειρότερα από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες.

Ειδικότερα, οι μετοχές με δανεισμό, ένδειξη ενδιαφέροντος για σορτάρισμα, αντιπροσωπεύουν το 13% των μετοχών της Wizz Air που είναι διαθέσιμες προς διαπραγμάτευση, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της S&P Global Market Intelligence. Αυτό συγκρίνεται με λιγότερο από 1% για τους ανταγωνιστές της EasyJet και Ryanair, σύμφωνα με το Bloomberg.

Οι σκεπτικιστές επισημαίνουν πολλούς λόγους για αυτά τα πτωτικά στοιχήματα: Η Wizz Air εχει πολύ περισσότερα χρέη από τους ανταγωνιστές της, καθώς έχει πληγεί από το πρόβλημα στους κινητήρες στα Airbus που χρησιμοποιεί ο αερομεταφορέας με έδρα τη Βουδαπέστη, ενώ πετά κυρίως από και προς τα ανατολικά Ευρώπη, φέρνοντάς την κοντά στην κατεστραμμένη από τον πόλεμο Ουκρανία.

Η μετοχή, η οποία τελεί υπό διαπραγμάτευση στο Λονδίνο, έχει ήδη υποχωρήσει 41% φέτος. Πιέστηκε μετά την προειδοποίηση που εξέδωσε για την κερδοφορία τον Αύγουστο, και ορισμένοι αναλυτές λένε ότι θα μπορούσε να πιεστεί περαιτέρω, δεδομένου του ανταγωνισμού στα ναύλα μεταξύ των αεροπορικών.

«Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με την ικανότητα της Wizz να ανταποκριθεί στην καθοδήγηση για το σύνολο του έτους», δήλωσε ο Sathish Sivakumar, αναλυτής στη Citigroup. Είναι ένας από τους πέντε αναλυτές που παρακολουθούνται από το Bloomberg και έχουν δώσει σύσταση «πώληση» για τη μετοχή. Έκπρόσωπος της Wizz Air αρνήθηκε να σχολιάσει τα πτωτικά στοιχήματα στη μετοχή.

Το καθαρό χρέος της Wizz Air είναι ίσο με 4,6 φορές τα ετήσια κέρδη της, ενώ η Ryanair και η EasyJet έχουν θετικό ταμείο (διαθέσιμα μείον υποχρεώσεις), κάτι που τους δίνει πολύ μεγαλύτερη οικονομική ευελιξία.

Η προτίμηση των επενδυτών για τους ανταγωνιστές της Wizz Air αντανακλάται στις αποτιμήσεις. Είναι πρόθυμοι να πληρώσουν 10,7 φορές κέρδη για τη Ryanair και 7,6 φορές για την EasyJet, σε σύγκριση με πολλαπλασιαστή 5,3 για τη Wizz Air.

Διαβάστε ακόμη

Ελβετικά ρολόγια: Ανησυχία για τη «βουτιά» στις εξαγωγές – Ο ρόλος της Κεντρικής Τράπεζας

Η ιστορία των Canadair – Πώς επιστρέφει στην παραγωγή – Πότε θα έρθουν στην Ελλάδα

Μείωση στις εισφορές: Οσα πρέπει να γνωρίζουν οι εργαζόμενοι – Παραδείγματα για μισθωτούς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα