search icon

Bloomberg

Στις κρουαζιέρες, οι ανεμβολίαστοι είναι πολίτες Β’ κατηγορίας

Σε δύο κατηγορίες θα χωρίζονται οι εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι επιβάτες... μέχρι νεωτέρας στα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το κρουαζιερόπλοιο Freedom of the Seas της Royal Carribean των 4.275 επιβατών ξεκίνησε και πάλι τις κρουαζιέρες. Οι επιβάτες που θα μπορούν να απολαμβάνουν το ταξίδι Μαϊάμι-Μπαχάμες θα διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Οσοι έχουν εμβολιαστεί κατά του κορωνοϊού και όσοι παραμένουν ανεμβολίαστοι. Οι εμβολιασμένοι επιβάτες, που θα φέρουν ειδικό βραχιολάκι θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο πλοίο. Οι ανεμβολίαστοι δε θα μπορούν να επισκεφτούν καν το sushi bar, το spa ή το καζίνο.

Το αποκαλούμενο και Freedom είναι το πρώτο πλοίο που βάζει πλώρη από τις ΗΠΑ χωρίς απαίτηση πλήρως εμβολιασμένων επιβατών. 

Σύμφωνα, πάντως, με τον Γιούκα Λαϊταμάκι, ειδικό τουρισμού και καθηγητή στο NYU School of Professional Studies Jonathan M. Tisch Center of Hospitality, ο διαχωρισμός των επιβατών σε δύο κατηγορίες αποτελεί τον χειρότερο εφιάλτη των κρουαζιερόπλοιων.

Το σύστημα, παρ’ όλα αυτά, έχει αποδειχθεί αναγκαίο. Ακόμη και σε κρουαζιέρες με αυστηρούς και απαράβατους κανόνες εμβολιασμού υπάρχουν ήδη προβλήματα. Στα τέλη Ιουνίου η Royal έπρεπε να πληρώσει για να επαναπατρίσει δύο ανεμβολίαστους νεαρούς  που είχαν θετικά τεστ στον κορωνοϊό, από τις Μπαχάμες. Η γραμμή Celebrity είχε κι αυτή δύο ασυμπτωματικούς (εμβολιασμένους) επιβάτες στο St. Maarten.

Σύστημα δύο κατηγοριών

Το CDC επιβάλλει τη χρήση μάσκας στους κλειστούς χώρας και απόστασης ασφαλείας στις κρουαζιέρες, αλλά οι εταιρείες έχουν και μερική «λάσκα» όσον αφορά τους περαιτέρω κανόνες. Η λίστα με τα «κόκκινα σημεία» για το Freedom, η οποία δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο, είναι μεγάλη. Θα ισχύει για όλα τα ταξίδια του πλοίου τον Ιούλιο όπως και για τα λοιπά τέσσερα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας που θα αρχίσουν τα ταξίδια το καλοκαίρι.

Οι επιβάτες οι οποίοι έχουν μια τρύπα στα εισιτήριά τους είναι οι ανεμβολίαστοι, ή αυτοί που απλά δε δέχτηκαν να το αποδείξουν. Οι επιβάτες αυτοί θα παραμένουν σε ένα κατάστρωμα και θα αποκλείονται από τα πιο πολυτελή καταστρώματα που έχουν μέρη όπως το Schooner Bar pub, το κλαμπ Viking Crown, το καζίνο, το μέρος των πλειστηριασμών τέχνης και τα εσωτερικά σολάριουμ και μπαρ. Επίσης, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το γυμναστήριο μόνο συγκεκριμένες ώρες. 

Προς το παρόν οι μάσκες θα επιβάλλονται σε εσωτερικούς χώρους, αν και μερικά venues που δέχονται μόνο εμβολιασμένους επιβάτες θα μπορούν να καταργήσουν τον κανόνα.

Επιπροσθέτως, το ταξίδι θα κοστίσει περισσότερο για τους ανεμβολίαστους. Οποιοσδήποτε επιβάτης άνω των 12 ετών δεν επιδείξει κάρτα εμβολιασμού θα πρέπει να επιδείξει νέο αρνητικό τεστ Covid τρεις ημέρες πριν την αποχώρηση. Θα πρέπει, επίσης, να πληρώσει για ένα νέο τεστ στην προβλήτα και ένα τρίτο την τελευταία ημέρα της κρουαζιέρας. Το κόστος θα κυμαίνεται μεταξύ $136 και $178 ανά άτομο.

Η Royal ζητά, επίσης, από τους ταξιδιώτες να προχωρήσουν σε αγορά ταξιδιωτικής ασφάλειας που θα καλύπτει κόστη $25.000 ανά ατομική περίθαλψη και $50.000 ανά ατομική ιατρική μεταφορά από την 1η Αυγούστου μέχρι το τέλος του 2021. Σε μια κρουαζιέρα μίας εβδομάδας το κόστος αυξάνεται κατά $200 δολάρια για μια οικογένεια τεσσάρων ατόμων.

Ολα αυτά μόνο σε ό,τι αφορά το Freedom. Κάθε πλοίο, κάθε λιμάνι, όλα έχουν τους δικούς τους κανόνες!

Οικονομική επίδραση

Για τις εταιρείες κρουαζιέρας οι οποίες έχουν ήδη χάσει δισεκατομμύρια λόγω της πανδημίας, το σύστημα των δύο κλάσεων θα αποτελέσει πρόβλημα για τα έσοδά τους. Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, το 28,3% των εσόδων της Royal Caribbean το 2019 προερχόταν από καταναλωτικά έξοδα εν πλω. Εάν υπάρξουν πολλοί ανεμβολίαστοι επιβάτες, τα έσοδα αυτά προφανώς θα μειωθούν.

Μέχρι τώρα, πάντως, τα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο. Μόλις το 7% των επιβατών της πρώτης κρουαζιέρας του Freedom είναι ανεμβολίαστοι, οι περισσότεροι εξ αυτών παιδιά. Η απώλεια εσόδων εν πλω, βάσει των δεδομένων αυτών, αναμένεται να κυμανθεί κοντά στα $50.000, πολύ μικρό ποσοστό από τα συνολικά $1,5 εκατ εσόδων κάθε ταξιδιού του συγκεκριμένου πλοίου.

Η πληρότητα, όμως, βρίσκεται μόλις στο 40% για να διευκολύνει την τήρηση των αποστάσεων και να δοκιμάσει τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα. Οι εμβολιασμένοι επιβάτες προφανώς δε θα θέλουν να “ανακατευτούν” με τους ανεμβολίαστους, κάτι που προφανώς και θα μειώσει τις πωλήσεις εισιτηρίων.

Τι λένε τα στελέχη

Τόσο οι επιβάτες, όσο και τα στελέχη των εταιρειών συμφωνούν πως η επιβολή αναγκαίου πιστοποιητικού εμβολιασμού θα ήταν η σωστή προσέγγιση. Το CDC συνιστά εμβολιασμό στο 95% των επιβατών. Τόσο η Royal, όσο και η Celebrity και η Carnival Cruise Line προσπαθούν να υπερκεράσουν τους υπερβολικά χαλαρούς κανονισμούς μασκών και εμβολιασμού του κυβερνήτη της Φλόριντα, ΝτεΣάνκτις. Σε άλλες πολιτείες όπως η Αλάσκα και το Τέξας τα κρουαζιερόπλοια επιτρέπουν μόνο εμβολιασμένους επιβάτες (εκτός των παιδιών). Η Norwegian Cruise Line αναφέρει πως τα πλοία της θα έχουν μόνο εμβολιασμένους επιβάτες μέχρι -τουλάχιστον- τον Οκτώβριο, ενώ όλες οι εταιρείες κρουαζιέρων σκοπεύουν να εμβολιάσουν το 100% των εργαζομένων τους.

Ο Ρίτσαρντ Φάιν, πρόεδρος της Royal Caribbean Cruises με θυγατρικές τη Royal Caribbean International και τη Celebrity Cruises, έχει πολλάκις υπογραμμίσει πως θα προτιμούσε τον εμβολιασμό όλων των επιβατών σε σχέση με το τωρινό 90%. Ο Μίκι Αρισον, πρόεδρος της Carnival Corp με θυγατρικές τις Carnival Cruise Line, Princess Cruises και Ηοlland America Line, έχει κι αυτός προωθήσει την ανάγκη εμβολιασμού μέσω του λογαριασμού του στο Twitter.

Διαβάστε ακόμη

Επιχείρηση «βίλες στη Μύκονο»: Φοροδιαφυγή μαμούθ με αδήλωτα ενοίκια και μεσιτικά «φάντασμα»

Στέφανος Δ. Βλαστός: «Τέλος η απαξίωση για τα ακίνητα του Δημοσίου»

Φεντερίκο Μένα / EIT Digital: «Η πανδημία δημιούργησε ισότιμους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των startups»

 

Exit mobile version