Στο τελικό στάδιο για την ολοκλήρωση μιας καθοριστικής συμφωνίας βρίσκονται Renault και Nissan, με τη γαλλική εταιρεία να ετοιμάζεται να μειώσει το ποσοστό μετοχών που διαθέτει στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, σε μια άρδην αλλαγή της 20ετούς διμερούς συνεργασίας.
Το κυοφορούμενο deal, το οποίο είναι πιθανό να ανακοινωθεί επισήμως στις 15 Νοεμβρίου του 2022, μεταξύ άλλων θα επιτρέψει στη Renault να προχωρήσει απρόσκοπτα στην απόσχιση και στην «ανεξαρτητοποίηση» του πολλά υποσχόμενου τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Αυτήν τη στιγμή, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί το 43% των μετοχών της Nissan. Αφού «πέσουν» οι υπογραφές, το εν λόγω ποσοστό θα περιοριστεί στο 15%, με τους υπόλοιπους μετόχους της Nissan να εξαγοράζουν τη διαφορά –δηλαδή το 28% των μετοχών.
*Η πορεία των μετοχών των δύο εταιρειών τον τελευταίο χρόνο
Από την πλευρά τους, οι Ιάπωνες θα επενδύσουν ένα ποσό από 500 έως 750 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αποκτήσουν το 15% της νέας εταιρείας ηλεκτρικών Ι.Χ. της Renault, η οποία θα φέρει την ονομασία Ampere.
Οι παραπάνω αλλαγές αναμένεται να «λειάνουν» και τις υπάρχουσες ανισορροπίες στη συνεργασία των δύο εταιρειών, οι οποίες εδώ και χρόνια αποτελούν πηγές τριβών. Παρότι η Renault διαθέτει ένα μεγάλο ποσοστό μετοχών στη Nissan, η δεύτερη πουλάει 4 εκατ. οχήματα ετησίως έναντι 2,7 εκατ. οχημάτων της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πάντως, ο κίνδυνος κατάρρευσης της συμφωνίας παραμένει πιθανός, ιδίως αν η Renault προσπαθήσει να αλλάξει τους όρους του «παιχνιδιού» ή η γαλλική κυβέρνηση -βασικός επενδυτής της εταιρείας- επιδιώξει να μπλοκάρει το deal.
«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι αποφάσεις που θα ληφθούν από τη Renault θα διατηρήσουν τη συμμαχία, η οποία είναι προς το συμφέρον της Renault» δήλωσε την Τρίτη ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Μπρούνο Λε Μερ.
Οι διμερείς συζητήσεις «τρέχουν» από τον Φεβρουάριο, ενόσω η Renault αποφάσισε να εστιάσει στην ηλεκτροκίνηση, ενώ εντατικοποιήθηκαν εντός Οκτωβρίου, όταν ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Μακότο Ουκίντα, συναντήθηκαν με τον επικεφαλής της γαλλικής εταιρείας, Λούκα ντε Μέο.
Το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση περιλαμβάνει τη δημιουργία δύο μονάδων. Η μία θα εδρεύει στη Γαλλία και θα απασχολεί 10.000 άτομα, ενώ η δεύτερη θα βρίσκεται εκτός Γαλλίας και θα συνεργάζεται με την κινεζική Zhejiang Geely Holding Group.
Διαβάστε επίσης
«Βράζει» η αγορά γάλακτος – Ισχυρές πιέσεις για ΔΕΛΤΑ, ΦΑΓΕ, ΚΡΙ ΚΡΙ