Η παραγωγή αυτοκινήτων της Stellantis με έδρα την Ιταλία μειώθηκε κατά 36% το πρώτο εξάμηνο, καθώς η καθυστέρηση των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα που υποσχέθηκε η κυβέρνηση επιδείνωσε την επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
Η συνολική παραγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων κατά το πρώτο εξάμηνο ανήλθε σε 303.510, μειωμένη κατά 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ανέφερε ο Ferdinando Uliano, γενικός γραμματέας του συνδικάτου των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία Fim-Cisl, σε δήλωσή του τη Δευτέρα.
Εάν η τάση συνεχιστεί, η Stellantis θα παράγει περίπου 500.000 οχήματα στην Ιταλία φέτος, πολύ κάτω από τα 751.000 το 2023, σύμφωνα με το συνδικάτο. Ο αντίκτυπος είναι πιο έντονος στα εργοστάσια της εταιρείας στο Melfi και στο Mirafiori, το τελευταίο από τα οποία είδε την παραγωγή του πρώτου εξαμήνου να πέφτει κατά 63%, δήλωσε ο Uliano.
Πλήγμα για τη Μελόνι
Σύμφωνα με το Bloomberg, τα στοιχεία αποτελούν πλήγμα για τις προσπάθειες της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι να αυξήσει την παραγωγή αυτοκινήτων στη χώρα σε 1 εκατομμύριο οχήματα έως το 2030. Η κυβέρνηση συγκρούστηκε επί μήνες με τη Stellantis για τα σχέδιά της να περικόψει θέσεις εργασίας και να μεταφέρει την παραγωγή σε φθηνότερες εγκαταστάσεις εκτός Ιταλίας.
Οι μετοχές της Stellantis είχαν μικρή μεταβολή στις απογευματινές συναλλαγές στο Μιλάνο τη Δευτέρα.
Όταν ρωτήθηκε σχετικά με τη μείωση της παραγωγής της Stellantis τη Δευτέρα, ο υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso απείλησε να ανακατευθύνει τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το επόμενο έτος, εάν η εταιρεία δεν ενισχύσει την τοπική παραγωγή.
«Τα κίνητρα για τα επόμενα χρόνια θα κατευθυνθούν διαφορετικά, κυρίως για να στηρίξουν τις επενδύσεις παραγωγής στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας μας», εάν η παραγωγή της Stellantis δεν αυξηθεί, δήλωσε ο υπουργός.
Οι εντάσεις μεταξύ της εταιρείας και της κυβέρνησης ανάγκασαν τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis Κάρλος Ταβάρες να μετονομάσει ένα μοντέλο της Alfa Romeo που παράγεται στην Πολωνία και να αφαιρέσει τις ιταλικές σημαίες από τα αυτοκίνητα Fiat Topolino που συναρμολογούνται στο Μαρόκο.
Κοινός στόχος
Ο Tavares δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι η εταιρεία του συμμερίζεται τον στόχο του 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων ιταλικής κατασκευής έως το 2030 – ή ακόμη νωρίτερα, αν είναι δυνατόν. Παρόλα αυτά, ο διευθύνων σύμβουλος έχει αναθεωρήσει το βιομηχανικό αποτύπωμα της Stellantis με αυστηρές μειώσεις κόστους σε Ιταλία, Γαλλία και ΗΠΑ, την ώρα που οι κυβερνήσεις επιδιώκουν να προστατεύσουν τις τοπικές βιομηχανίες που τίθενται σε κίνδυνο από τη στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο Tavares καυτηρίασε επίσης τις προσπάθειες της Μελόνι να προσελκύσει έναν κινεζικό κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Ιταλία για να αναπληρώσει τη χαμένη παραγωγή της Stellantis.
«Η Stellantis Italia έχει πλήρη επίγνωση του αντίκτυπου που έχει η τάση της ιταλικής και γενικότερα της ευρωπαϊκής αγοράς στην εθνική παραγωγή, με ιδιαίτερη αναφορά στα ηλεκτρικά οχήματα και, στην περίπτωση της Mirafiori, στο 500e», απάντησε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Η οικονομική διευθύντρια της Stellantis, Natalie Knight, προειδοποίησε τον Απρίλιο ότι η επιβράδυνση της ζήτησης στην Ευρώπη θα συνεχίσει να συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους πριν βελτιωθεί στο δεύτερο μέρος του έτους.
Η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να επιδείξει «άψογη εκτέλεση στο δεύτερο εξάμηνο και η διοίκηση δεν θα μπορεί πλέον να στηρίζεται αποκλειστικά στο θέμα της μείωσης του κόστους, το οποίο είναι σαφώς απαραίτητο αλλά πιθανότατα ανεπαρκές», έγραψε ο αναλυτής της Oddo BHF Μιχάλης Φουντουκίδης σε σημείωμά του τη Δευτέρα, μειώνοντας τις εκτιμήσεις για την εταιρεία και μειώνοντας την τιμή-στόχο για τη μετοχή στα 25 ευρώ από 30 ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
Moody’s: Νέες αναβαθμίσεις για Εθνική Τράπεζα και Piraeus (upd)
Γαλλία: Απεργία στα αεροδρόμια 10 ημέρες πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες
Lilly: Mega deal για την εξαγορά της Morphic έναντι $3,2 δισ.
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ