Σχεδόν αμετάβλητες παρέμειναν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Ιούλιο, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα εξασθένησε περαιτέρω στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της περιοχής.
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση μόλις 0,4% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σε 1,03 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν σε χώρες όπως η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, τα κέρδη αυτά δεν ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν την πτώση 37% στη Γερμανία.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί εδώ και μήνες στην Ευρώπη, εν μέρει λόγω της μείωσης των οικονομικών κινήτρων για την αγορά αυτοκινήτων με μπαταρία. Η Γερμανία τερμάτισε απότομα τις επιδοτήσεις EV στα μέσα Δεκεμβρίου και η επίμονη οικονομική ύφεση της χώρας έχει επιβαρύνει τις καταναλωτικές δαπάνες.
Η μείωση της ζήτησης οδηγεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν και να επιβραδύνουν τα σχέδια για την κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Volkswagen επιδιώκει βαθύτερες περικοπές κόστους πέρα από το πιθανό κλείσιμο ενός εργοστασίου παραγωγής EV της Audi κοντά στις Βρυξέλλες. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, του δεύτερου μεγαλύτερου κατασκευαστή της περιοχής, έθεσε υπό προειδοποίηση τις μάρκες της εταιρείας που υπολειτουργούν, αφού τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σχεδόν στο μισό τους πρώτους έξι μήνες του έτους, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Η Mercedes-Benz Group μείωσε επίσης την πρόβλεψη για το περιθώριο κέρδους της για το έτος και υποχώρησε από τους μεσοπρόθεσμους στόχους για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, λέγοντας ότι η μετάβαση από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα διαρκέσει περισσότερο από το αναμενόμενο.
«Η αύξηση των εγγραφών BEV θα μπορούσε να συνεχίσει να επιβραδύνεται, δεδομένης της έλλειψης κινήτρων και ενδιαφέροντος των καταναλωτών», ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Τζίλιαν Ντέιβις και Μάικ Ντιν.
Οι προοπτικές της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων περιπλέκονται περαιτέρω από τις εμπορικές εντάσεις με την Κίνα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατηγόρησε το Πεκίνο ότι επιδοτεί άδικα τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της και ανακοίνωσε πρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από τη χώρα. Οι δασμοί αυτοί αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τον Νοέμβριο.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν το 13,6% των συνολικών πωλήσεων στην περιοχή τον περασμένο μήνα, από 14,5% πέρυσι. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο μειώθηκαν κατά 8,4%, ενώ τα πετρελαιοκίνητα οχήματα μειώθηκαν κατά 11%. Τα υβριδικά ήταν ο μεγάλος κερδισμένος του μήνα, με τις ταξινομήσεις να σημειώνουν άλμα 24%.
Οι πωλήσεις της Tesla συνέχισαν να μειώνονται σε όλη την περιοχή, με πτώση 15% τον Ιούλιο. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 12% κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους.
Διαβάστε ακόμη
Άλις Γουόλτον: Πώς η κληρονόμος της Walmart έγινε η πλουσιότερη γυναίκα στον κόσμο
Στεγαστική κρίση: Βρέθηκε «πακέτο» ακινήτων του δημοσίου και ετοιμάζεται προς διάθεση
Προς αναβάθμιση τον Σεπτέμβριο και από τη Moody’s
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ