Επέκταση στη Μέση Ανατολή ετοιμάζει η Starbucks, προσθέτοντας εκατοντάδες νέα καταστήματα, καθώς η παγκόσμια αλυσίδα καφέ προσπαθεί να πάρει τα πάνω της στην περιοχή, αφού αντιμετώπισε δύσκολες συνθήκες και μποϊκοτάζ καταναλωτών πέρυσι.
Η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει περίπου 500 νέα καταστήματα και να προσθέσει 5.000 θέσεις εργασίας τα επόμενα πέντε χρόνια στην περιοχή, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μπράιαν Νίκολ σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg την Παρασκευή.
Η Starbucks διαθέτει σήμερα περισσότερα από 1.300 καταστήματα στην περιοχή. Η αλυσίδα καφέ αντιμετώπισε πέρυσι αντιδράσεις από πελάτες που την κατηγορούσαν ότι δεν έκανε αρκετά για να πιέσει το Ισραήλ να τερματίσει την επίθεσή του στη Γάζα. Τα μποϊκοτάζ είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην κίνηση και τις πωλήσεις στη Μέση Ανατολή και επιβάρυναν επίσης τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ, δήλωσε η εταιρεία.
Τα μποϊκοτάζ «δεν βασίζονταν σε τίποτα που να είναι ακριβές ή αληθινό. Ποτέ δεν υποστηρίξαμε κανέναν στρατό», δήλωσε ο Νίκολ κατά την πρώτη του επίσκεψη στη Μέση Ανατολή από τότε που ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος πέρυσι.
Ο Νίκολ εντάχθηκε στη Starbucks τον Σεπτέμβριο για να αναζωογονήσει την ανάπτυξη της αλυσίδας καφέ. Οι πωλήσεις έχουν μειωθεί από μια σειρά προβλημάτων, από τα μποϊκοτάζ μέχρι τους μεγάλους χρόνους αναμονής και την υποχώρηση των καταναλωτών από τις υψηλότερες τιμές.
Ο CEO επικεντρώθηκε αρχικά στη διαμόρφωση ενός σχεδίου για την επιχείρηση της Βόρειας Αμερικής, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 75% των εσόδων. Είπε ότι θα αναδιαρθρώσει τις τάξεις της εταιρείας για να μειώσει την πολυπλοκότητα, να εξαλείψει τα επίπεδα διοίκησης και να αποσαφηνίσει ποιος είναι υπεύθυνος για την επίτευξη των στόχων. Οι αλλαγές πιθανότατα θα οδηγήσουν σε περικοπές θέσεων εργασίας που θα ανακοινωθούν έως τις αρχές Μαρτίου.
Στρέφεται τώρα στις διεθνείς αγορές. Εκτός από τη Μέση Ανατολή, ο Νίκολ δήλωσε ότι η Starbucks θα προσθέσει μερικές ακόμη χιλιάδες καταστήματα στην Κίνα στο μέλλον, παρά το γεγονός ότι αγωνίζεται εν μέσω της άνισης οικονομικής ανάκαμψης της χώρας και του αυξανόμενου ανταγωνισμού από ανταγωνιστές με χαμηλότερες τιμές. Η εταιρεία εξετάζει επιλογές για την επιχείρηση που θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την πώληση μεριδίου, ανέφερε το Bloomberg News. Ο Νίκολ επισκέφθηκε την Κίνα τον Ιανουάριο για πρώτη φορά από τότε που ανέλαβε.
Η μετοχή της εταιρείας έχει αυξηθεί κατά 24% φέτος μέχρι το κλείσιμο της Τετάρτης. Η μετοχή πήρε ώθηση αφού η εταιρεία δήλωσε στα τέλη Ιανουαρίου ότι η πτώση των πωλήσεών της είχε μετριαστεί, σηματοδοτώντας ότι οι πρωτοβουλίες του Νίκολ αρχίζουν να πιάνουν τόπο.
Διαβάστε ακόμη
Ζόραν Μπογκντάνοβιτς: Γιατί ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη φέτος η Coca Cola HBC
«Χ.Κ. Τεγόπουλος»: Σε νέο σφυρί το φωτογραφικό αρχείο της Ελευθεροτυπίας (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ