Για ποσό – ρεκόρ πουλήθηκε σε δημοπρασία στο Ντουμπάι μια σπάνια πινακίδα… αυτοκινήτου.
Ο πλούσιος και αρκετά «γενναιόδωρος» πλειοδότης υπέβαλε προσφορά αξίας 55 εκατ. ντιράμ, δηλαδή 15 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, κάνοντας δική του την πρωτότυπη πινακίδα κυκλοφορίας, στην οποία αναγράφονται ο χαρακτήρας P και ο αριθμός 7.
Η δημοπρασία, η οποία διοργανώθηκε από την Emirates Auction, είχε φινανθρωπικό χαρακτήρα, καθώς τα χρήματα θα χρηματοδοτήσουν το ταμείο του Σεΐχη Μοχάμεντ μπιν Σαρίντ για την αντιμετώπιση της διεθνούς επισιτιστικής κρίσης
Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα συνηθίζεται να γίνονται δημοπρατήσεις πινακίδων, μέσω των οποίων οι πλούσιοι επιδεικνύουν το κύρος και τον πλούτο τους.
Η τελευταία δημοπρασία έσπασε το ρεκόρ του 2008, όταν ο επιχειρηματίας Αμπντούλ Γκαφάρ Κουρί πλήρωσε 52,2 εκατ. ντιράμ για μια πινακίδα με τον αριθμό 1 στο Άμπου Ντάμπι.
Οι πινακίδες κυκλοφορίας «πιάνουν» εξωφρενικές τιμές και εκτός της Μέσης Ανατολής. Είναι ενδεικτικό ότι ένας επιχειρηματίας αγόρασε πριν μερικούς μήνες μια πινακίδα με το «R» σε δημοπρασία στο Χονγκ Κονγκ έναντι 3,2 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.
Επί σειρά ετών, το Ντουμπάι αποτελούσε έναν ασφαλή τόπο για τους mega-πλούσιους, προκειμένου να κρύψουν τον πλούτο τους και να αποφύγουν τους μεγάλους φόρους.
Ο επιχειρηματίας Μπαλβίντερ Σινγκ Σάνι, γνωστός και ως Άμπου Σαμάχ, είχε αγοράσει το 2016 μια πινακίδα «D 5» για το ποσό των 33 εκατ. ντιράμ. «Το Ντουμπάι είναι η πόλη του χρυσού. Είναι μια πόλη μεγάλων, ασφαλών και ωραίων ανθρώπων. Όλοι θέλουν να επιδείξουν το status τους» εξηγεί, μιλώντας στο Bloomberg.
O ίδιος, όταν είχε πρωτο-επισκεφτεί το πολυτελές ξενοδοχείο Burj Al Arab το 2006, έφαγε… πόρτα από τους υπεύθυνους, επειδή το αυτοκίνητό του είχε πινακίδα με πολλούς αριθμούς. Του είπαν ότι θα πρέπει να αποκτήσει πινακίδα με δύο μόλις αριθμούς, προκειμένου να βρει δωμάτιο. Κι αυτό έκανε.
«Πάντα είχα όνειρο να αποκτήσω πινακίδα με μονοψήφιο αριθμό» δηλώνει, τέλος.
Διαβάστε ακόμα
Τιτανομαχία Μπέζος – Μασκ για το δορυφορικό Ιντερνετ στην Ελλάδα
Γιατί περνούν ξανά στο δημόσιο το 61,3% της ΕΥΔΑΠ και το 74% της ΕΥΑΘ