Η Volkswagen AG βρίσκεται σε συνομιλίες με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, προκειμένου να μοιραστεί την βασική τεχνολογία που θα υποστηρίζει τα ηλεκτρικά μελλοντικά μοντέλα Porsche και Audi. Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος μιας προσπάθειας για οικονομίες κλίμακας και καλύτερου επιμερισμού του κόστους ανάπτυξης.
“Υπάρχει σίγουρα ενδιαφέρον”, δήλωσε ο Ulrich Widmann, επικεφαλής της ανάπτυξης στην Audi για το κοινό πρόγραμμα σχεδιασμού, σε συνέντευξη Τύπου στο Μόναχο. «Συνομιλίες διεξάγονται. Η διανομή τεχνολογίας για τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας είναι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί η ανάκαμψη σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο οικονομικά όσο και οικολογικά».
Η Widmann αρνήθηκε να εντοπίσει τους κατασκευαστές που έχουν δείξει ενδιαφέρον για την υιοθέτηση της λεγόμενης πλατφόρμας PPE, η οποία αναπτύσσεται από την Porsche και την Audi ως βάση για τα μοντέλα με μπαταρία που ξεκινούν το 2021.
«Λαμβάνοντας υπόψη τις τεράστιες επενδύσεις έρευνας και ανάπτυξης που απαιτούνται για τη μετάβαση σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν πολλά ονόματα πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένων των Aston Martin, McLaren και Maserati”, ανέφερε ο αναλυτής της Bloomberg Intelligence Michael Dean. «Δεν θα μπορούσατε να αποκλείσετε τη BMW και τη Mercedes, η οποία θα προσέφερε μια γερμανική λύση», πρόσθεσε.
Η VW κάνει μια πρωτοφανή κίνηση να εκθρονίσει την Tesla Inc. από τη θέση του ηγέτη των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα έχει το νου της στους παραδοσιακούς αντιπάλους της, την Toyota Motor Corp. και την General Motors Co. Η ηλεκτρική τεχνολογία της μαζικής αγοράς της VW θα κάνει το ντεμπούτο της με το VW. 3 hatchback το Νοέμβριο.
Το ενδιαφέρον για την ανταλλαγή ηλεκτρικής τεχνογνωσίας έχει αρχίσει ήδη, με τη Ford Motor Co. να συμφωνεί νωρίτερα αυτό το έτος να χρησιμοποιήσει την κύρια πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW για ένα αυτοκίνητο μεγάλου όγκου που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη. Η συμφωνία αυτή είναι της τάξεως των 10 έως 20 δισ. δολάρια για έξι χρόνια και οι κατασκευαστές βρίσκονται σε συνομιλίες για την προσθήκη ενός δεύτερου μοντέλου που θα βασίζεται στην τεχνολογία VW.
Η Audi σχεδιάζει να βγάλει στην παραγωγή 30 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μέχρι το 2025, με τα δύο τρίτα εξ αυτών να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Το χρονοδιάγραμμα αυτό αποτελεί μέρος της προσπάθειας του ομίλου VW να κάνει ηλεκτροκίνητη ολόκληρη τη σειρά του, συμπεριλαμβανομένων και μοντέλων όπως το A3.
Η παρουσίαση του Audi στο Μόναχο ήταν μια πρόκληση για την Tesla, με τη μορφή μιας φουτουριστικής φιλοσοφίας σχεδιασμού για ένα μεσαίου μεγέθους sedan που θα μπορούσε να βγεί μετά το 2021, σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδίασης Marc Lichte.
Παρόλα αυτά, η Audi αγωνίζεται να αντιστρέψει την πτώση των πωλήσεων και κινδυνεύει να πέσει πιο πίσω από τους γερμανούς ανταγωνιστές της Mercedes-Benz και της BMW AG, αν δεν βιαστεί να κάνει κίνηση. Από την άλλη πλευρά, οι συνομιλίες με τα εργατικά συνδικάτα σχετικά με τις περικοπές δαπανών αλλά και την χωροταξική διευθέτηση των τοποθεσιών της μελλοντικής παραγωγής αυτοκινήτων τραβάνε για μήνες χωρίς ουσιασικό αποτέλεσμα.
Νωρίτερα φέτος, ο Schot εξέφρασε τα σχέδιά του να σταματήσει την παραγωγή του μοντέλου – σύμβολο TT coupe της Audi και να το αντικαταστήσει με ένα μοντέλο που να τροφοδοτείται από μπαταρίες. Η επόμενη έκδοση της ναυαρχίδας A8 sedan θα μπορούσε επίσης να κυκλοφορεί χωρίς εκπομπές καυσίμων.
Η Audi εξετάζει επίσης την διακοπή της παραγωγής του σπορ μοντέλου των 170.000 δολαρίων R8, καθώς σχεδιάζει την παραγωγή 20 εκατομυρίων αυτοκινήτων με ηλεκτρικό ρεύμα μέχρι το 2025. Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των υβριδικών αυτοκινήτων, προβλέπεται ότι θα αντιπροσωπεύουν μέχρι και το 40% των παραγγελιών.
Η Audi στοχεύει σε ελαφρώς υψηλότερες παραδόσεις και έσοδα φέτος και ένα λειτουργικό περιθώριο κέρδους μεταξύ 7% και 8,5%. Αυτό θα μπορούσε μεταβληθεί προς τα πάνων, από 9% έως 11% ήδη από το επόμενο έτος, με τη βοήθεια μιας αναδιοργάνωσης των πωλήσεων.