search icon

Bloomberg

Συμφωνία Volkswagen με την IG Metall: Πώς θα μείνουν ανοιχτά τα εργοστάσια – Τα ανταλλάγματα

Τα μέτρα, που σφυρηλατήθηκαν σε πέντε γύρους διαπραγματεύσεων, απέχουν πολύ από τις δραστικές εξοικονομήσεις που είχε αρχικά προτείνει η VW

Ronny HARTMANN / AFP

Η Volkswagen κατέληξε σε συμφωνία με την ηγεσία των εργαζομένων για τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας της ομώνυμης μάρκας, αποφεύγοντας παράλληλα το κλείσιμο εργοστασίων, μετά από τρεις μήνες τεταμένων διαπραγματεύσεων και αποτρέποντας περαιτέρω απεργίες των συνδικάτων.

Η VW συμφώνησε να διατηρήσει τα 10 γερμανικά εργοστάσια της μάρκας σε λειτουργία και να επαναφέρει τις συμφωνίες για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας μέχρι το 2030, δήλωσε την Παρασκευή το εργατικό συμβούλιο, επιβεβαιώνοντας προηγούμενο δημοσίευμα του Bloomberg. Σε αντάλλαγμα, οι εργαζόμενοι συμφώνησαν να παραιτηθούν από ορισμένα μπόνους, να μειώσουν τον αριθμό των εκπαιδευόμενων που αποκτούν μόνιμη απασχόληση και να μειώσουν τη δυναμικότητα σε πέντε εργοστάσια κατά αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες μονάδες.

Τα μέτρα, τα οποία θα πρέπει να οδηγήσουν σε εξοικονόμηση περίπου 4 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως μεσοπρόθεσμα, απέχουν πολύ από τις δραστικές περικοπές που είχε αρχικά προτείνει η VW και δεν είναι σαφές αν θα κατευνάσουν τους επενδυτές που έχουν δει τις μετοχές της VW να υποχωρούν περίπου 21% φέτος.

Παρόλα αυτά, η συμφωνία δίνει στον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Blume μια νέα αρχή για να αλλάξει την πορεία της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, καθώς αντιμετωπίζει τη μείωση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα και την επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Και οι δύο πλευρές είχαν ως στόχο να καταλήξουν σε συμφωνία έως τα Χριστούγεννα.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η VW θα μειώσει το εργατικό δυναμικό της μάρκας κατά περισσότερα από 35.000 άτομα τα επόμενα πέντε χρόνια. Η διοίκηση έπεισε τους ηγέτες των εργαζομένων να μεταφέρουν την παραγωγή του Golf hatchback από το εργοστάσιο του Wolfsburg της Γερμανίας στο Μεξικό και να μειώσουν τη δυναμικότητα του εργοστασίου EV στο Zwickau, μεταφέροντας την παραγωγή του ID.3 hatchback, του ID.4 sport utility vehicle και του Cupra Born στις εγκαταστάσεις του Wolfsburg και του Emden.

Το Zwickau θα συνεχίσει να κατασκευάζει το Audi Q4 e-tron και τα επόμενα facelift μοντέλα. Το Βόλφσμπουργκ είναι έτοιμο να κατασκευάσει το ηλεκτρικό Golf της VW, το οποίο θα υποστηρίζεται από μια νέα πλατφόρμα που αναπτύχθηκε με την Rivian Automotive Inc. Αυτό το μοντέλο αναμένεται να είναι έτοιμο από το 2029.

«Αυτή είναι η απάντηση της εταιρείας στην φθίνουσα αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη και στον ολοένα και πιο έντονο ανταγωνισμό, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί τις βασικές προϋποθέσεις για να συνεχίσει να παράγει με επιτυχία στην έδρα της στη Γερμανία», ανέφερε η VW σε ανακοίνωσή της.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με την επιβράδυνση των πωλήσεων στην Ευρώπη, όπου οι καταναλωτές που πιέζονται από το αυξημένο κόστος διαβίωσης διστάζουν απέναντι στις υψηλές τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην περιοχή μειώθηκαν κατά 2% τον Νοέμβριο σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 1,06 εκατομμύρια μονάδες, με αιχμή την απότομη πτώση στη Γαλλία και την Ιταλία, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Διαβάστε ακόμη

Κάτω απ’ την ομπρέλα της εταιρείας Real Estate θα περάσουν τα ακίνητα των εταιρειών της Bespoke

«Greece 2025: Pick-and-Roll»: Οι κορυφαίες επιλογές της BETA ΑΧΕΠΕΥ για το 2025

Στη Uni Systems του Ομίλου Quest ο Μιχάλης Τσαμάζ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version