Σε μία προσπάθεια να περιοριστεί η συμφόρηση στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της Σεούλ, πρόκειται να εφαρμοστεί σε πιλοτικό στάδιο η αφαίρεση καθισμάτων σε ορισμένους συρμούς του μετρό, το οποίο συχνά χαρακτηρίζεται από τους ντόπιους ως «τρένο της Κολάσεως» εξαιτίας του συνωστισμού.
Η εταιρία Μετρό της Σεούλ, η οποία διαχειρίζεται το δίκτυο, σε ανακοίνωση ανέφερε ότι από τον ερχόμενο Ιανουάριο και κατά τις ώρες αιχμής θα κυκλοφορούν συρμοί χωρίς καθίσματα στις γραμμές 4 και 7. Με αυτό τον τρόπο θα απελευθερωθούν 12,6 τ.μ χώρου από τα βαγόνια χωρητικότητας 160 επιβατών.
Η γραμμή 4 εκτείνεται από τα νοτιοδυτικά της πόλης προς τα βορειοανατολικά μέσω του κεντρικού σταθμού της Σεούλ και η γραμμή 7 από τα βόρεια προς τα νότια. Στις δύο γραμμές παρατηρούνται ποσοστά συμφόρησης 193,4% και 164,2%, αντίστοιχα και η εταιρία φιλοδοξεί να μειώσει το ποσοστό στο 153,4% και 130,1%. Το δίκτυο μετρό της πρωτεύουσας της Νότιας Κορέας είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα στον κόσμο. Σύμφωνα δε, με τη μητροπολιτική κυβέρνηση της Σεούλ, το μετρό μετέφερε 4,3 εκατ. επιβάτες ημερησίως κατά μέσο όρο πέρυσι.
Η Σεούλ δεν είναι η πρώτη πόλη που δοκιμάζει μια τέτοια μέθοδο για να μειώσει τη συμφόρηση. Η αρχή Μέσων Μαζικών Μεταφορών της Μπανγκόκ ξεκίνησε πειραματικά την αφαίρεση θέσεων σε ορισμένα βαγόνια το 2017. Ο δήμαρχος της Ταϊπέι είπε φέτος ότι το σχέδιο αποδίδει και θα προχωρήσει στην αφαίρεση περισσότερων καθισμάτων στην καφέ γραμμή Wenhu.
Η συμφόρηση στο μετρό της Νότιας Κορέας αποτέλεσε αιτία για σοβαρά ατυχήματα. Οι φόβοι ενισχύονται ιδίως μετά την τραγωδία με τους δεκάδες νεκρούς κατά τη διάρκεια του Χάλογουιν στην περιοχή Ιτεγουόν της Σεούλ το 2022.
Τον Απρίλιο, δύο άνθρωποι έχασαν τις αισθήσεις τους στη χρυσή γραμμή Γκίμπο, η οποία θεωρείται μια από τις χειρότερες γραμμές από άποψη συνωστισμού.
Ως απάντηση στις κατηγορίες πολιτών ότι οι πολιτικοί δεν αντιλαμβάνονται τι σημαίνει συνωστισμός στο μετρό, ο πρόεδρος Γιουν Σουκ-γέολ επιβιβάστηκε στη χρυσή γραμμή κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του καμπάνιας το 2022 και δεσμεύτηκε να βελτιώσει το δίκτυο συγκοινωνίας.
Σύμφωνα με την αντιπολίτευση σημειώθηκαν 151 ατυχήματα στη γραμμή Γκίμπο από τον Σεπτέμβριο 2019 ως τον Μάρτιο του 2023. Περισσότερο από το 40% αυτών των ατυχημάτων σχετίζονταν με τον συνωστισμό, με συμπτώματα όπως ζάλη, λιποθυμία από την ορθοστασία και δυσκολία στην αναπνοή.
Επιπλέον, το υπουργείο Εσωτερικών και Ασφαλείας της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση ολοκλήρωσε την ανάπτυξη ενός συστήματος βασισμένου στην τεχνητή νοημοσύνη για την πρόβλεψη της συμφόρησης στις αποβάθρες του μετρό, το οποίο θα εφαρμοστεί πιλοτικά στο μετρό της Σεούλ αυτόν τον μήνα. Το σύστημα θα καταγράφει πόσοι άνθρωποι στέκονται στις πλατφόρμες, επιβιβάζονται και αποβιβάζονται και σε περίπτωση αυξημένης κίνησης θα λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση της συμφόρησης.
Photo: Seoul metro
Διαβάστε ακόμη
Είναι απαραίτητο να βγάζετε τα παπούτσια σας όταν μπαίνετε σπίτι;
Λίρα Μπαχαρικά: «Τέλος εποχής» με πλειστηριασμό για το ακίνητο της Παλλήνης (pics)
Οι αστικοί λαχανόκηποι φέρνουν την «πράσινη» επανάσταση στις πόλεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ