Η Boeing ξεκινά περικοπές κόστους, καθώς η αεροναυπηγική εταιρεία προετοιμάζεται για μια παρατεταμένη και δαπανηρή απεργία των εργαζομένων στον κύριο κόμβο της κοντά στο Σιάτλ, συμπεριλαμβανομένου του παγώματος των προσλήψεων και απολύσεων «για πολλούς υπαλλήλους».

Ο οικονομικός διευθυντής Μπράιαν Γουέστ περιέγραψε τα μέτρα σε υπόμνημα προς τους εργαζομένους που μοιράστηκε με το Bloomberg News, στο οποίο ενημέρωσε τους εργαζόμενους για τις απαραίτητες και «άμεσες» ενέργειες για την υποστήριξη της ανάκαμψης της εταιρείας.
Τα σαρωτικά μέτρα περιλαμβάνουν επίσης τη διακοπή των μη απαραίτητων ταξιδιών, την παύση κάθε αύξησης μισθών που συνδέεται με προαγωγές, τη μείωση των δαπανών για αεροπορικές επιδείξεις και φιλανθρωπικές δωρεές και «σημαντικές μειώσεις στις δαπάνες των προμηθευτών». Σύμφωνα με το υπόμνημα, η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών θα σταματήσει να εκδίδει την «πλειονότητα» των παραγγελιών αγοράς από τους προμηθευτές της για τα προγράμματα των αεροσκαφών 737, 767 και 777 που επηρεάζονται από την επίσχεση εργασίας.

«Η επιχείρησή μας βρίσκεται σε μια δύσκολη περίοδο», ανέφερε ο Γουέστ. «Αυτή η απεργία θέτει σε σημαντικό κίνδυνο την ανάκαμψή μας και πρέπει να λάβουμε τα απαραίτητα μέτρα για να διατηρήσουμε τα μετρητά και να διασφαλίσουμε το κοινό μας μέλλον».
Περίπου 33.000 εργαζόμενοι που εκπροσωπούνται από το International Association of Machinists And Aerospace Workers, ή IAM District 751, κατέβασαν ρολά στα εργοστάσια της Boeing στο Puget Sound την περασμένη εβδομάδα, αφού απέρριψαν με συντριπτική πλειοψηφία μια πρόταση που περιελάμβανε αύξηση στους μισθούς κατά 25% σε διάστημα τεσσάρων ετών.

Η περιφέρεια 751 του IAM ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι η διαπραγματευτική της επιτροπή θα εισέλθει σε διαμεσολάβηση με την 0 την Τρίτη στις ΗΠΑ. Σημείωσε ότι ο διαμεσολαβητής δεν έχει την εξουσία να εξαναγκάσει καμία από τις δύο πλευρές να συμφωνήσει σε συγκεκριμένους όρους μιας σύμβασης, αλλά λειτουργεί ως ουδέτερο μέρος που εργάζεται για να βοηθήσει τις δύο πλευρές να καταλήξουν σε συμφωνία.

Τα βήματα που περιγράφει ο Γουέστ υπογραμμίζουν τη δύσκολη οικονομική θέση στην οποία βρίσκεται η Boeing, με την πιστοληπτική της ικανότητα να κινδυνεύει να πέσει κάτω από την επενδυτική βαθμίδα και την εταιρεία να «αιμορραγεί» καθώς η παραγωγή αεροσκαφών επιβραδύνεται.

500 εκατ. δολάρια την εβδομάδα θα «κάνουν φτερά» λόγω της απεργίας

Ο αναλυτής της RBC Capital Markets, Κεν Χέρμπερτ, εκτιμά ότι η Boeing θα χάνει περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια κάθε εβδομάδα που οι εργαζόμενοι θα παραμένουν στις γραμμές απεργίας.

Άλλες ενέργειες στις οποίες θα προβεί η Boeing περιλαμβάνουν την κατάργηση των ταξιδιών πρώτης και επαγγελματικής θέσης, συμπεριλαμβανομένων των ανώτερων στελεχών, την αποδέσμευση μη απαραίτητων εργολάβων και την παύση των δαπανών για ομαδικές εκδηλώσεις, σύμφωνα με το Bloomberg.

Οι μετοχές της Boeing υποχώρησαν κατά 1,5% στις 11:47 π.μ. στη Νέα Υόρκη.
Η διατήρηση της πιστοληπτικής της ικανότητας αποτελεί βασική προτεραιότητα για την εταιρεία, δήλωσε ο Γουεστ σε συνέδριο αναλυτών την περασμένη εβδομάδα. Η Boeing βρίσκεται σε κρίση από τότε που ένα ατύχημα της 5ης Ιανουαρίου με ένα αεροσκάφος 737 Max ανάγκασε την εταιρεία να μειώσει την παραγωγή για να βάλει σε τάξη την παραγωγή της.

Η S&P Global Ratings δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα μπορούσε να υποβαθμίσει την πιστοληπτική ικανότητα της Boeing κάτω από την επενδυτική βαθμίδα σε περίπτωση που η εταιρεία υποστεί παρατεταμένη απεργία, επαναλαμβάνοντας παρόμοια σχόλια που έγιναν την περασμένη εβδομάδα από τις Fitch Ratings και Moody’s Ratings. Ο τελευταίος έθεσε την Παρασκευή την αεροναυπηγική εταιρεία σε αναθεώρηση για υποβάθμιση.

Η S&P δήλωσε ότι μια συντομότερη απεργία μερικών εβδομάδων «θα ήταν πιθανότατα διαχειρίσιμη για την Boeing και δεν θα οδηγούσε σε αρνητική δράση αξιολόγησης. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι μια παρατεταμένη απεργία θα ήταν δαπανηρή και δύσκολα απορροφήσιμη, δεδομένης της ήδη επιβαρυμένης οικονομικής θέσης της εταιρείας».

Η πιστοληπτική ικανότητα της Boeing και στους τρεις μεγάλους οίκους αξιολόγησης βρίσκεται ένα επίπεδο πάνω από την κατηγορία «σκουπίδια-junk». Για να εγκαταλείψει η Boeing το δείκτη επενδυτικής βαθμίδας και να μεταβεί στην κερδοσκοπική βαθμίδα, δύο από τους τρεις οίκους αξιολόγησης θα πρέπει να μειώσουν τη βαθμολογία της.

Η χρηματοδότηση του χρέους στις αγορές junk είναι πιο δύσκολη από ό,τι στις αγορές υψηλής διαβάθμισης. Οι μέσες πληρωμές τόκων είναι πολύ υψηλότερες και η δεξαμενή δυνητικών επενδυτών μικρότερη, καθιστώντας την αναχρηματοδότηση πιο δαπανηρή. Η εταιρεία έχει χρέος 4 δισ. δολαρίων που λήγει το 2025 και επίσης 8 δισ. δολάρια που λήγουν το 2026, σύμφωνα με τη Moody’s.

Η κατασκευάστρια αεροσκαφών αξιολογεί την κεφαλαιακή της δομή για να διασφαλίσει ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις επερχόμενες πληρωμές χρέους της κατά τους επόμενους 18 μήνες, δήλωσε ο Γουέστ την περασμένη εβδομάδα.

Διαβάστε ακόμη

Βαλτική Θάλασσα: Εντείνονται οι φόβοι για πετρελαιοκηλίδες – Ο ρόλος των ρωσικών δεξαμενόπλοιων

Μπιλ Γκέιτς: Υπάρχει κίνδυνος για δύο μεγάλες καταστροφές που με έχουν κάνει να χάσω τον ύπνο μου

Bruegel: Η ΕΕ πρέπει να καλύψει τα κενά στην αεράμυνα με την έκδοση κοινού χρέους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ