Νέα πτώση εμφάνισαν οι εξαγωγές και οι εισαγωγές στη Γερμανία, καθώς η εκτίναξη των τιμών και ο πόλεμος στην Ουκρανία απειλούν να οδηγήσουν τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης στο χείλος της ύφεσης.
Το εμπορικό πλεόνασμα του Ιουλίου, συγκεκριμένα, συρρικνώθηκε στα 5,4 δισ. ευρώ έναντι 6,2 δισ. ευρώ τον Ιούνιο, με τις εξαγωγές να περιορίζονται κατά 2,1% και τις εισαγωγές κατά 1,5%. Οι εξαγωγές αγαθών προς τις ΗΠΑ, τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο, σημείωσαν βουτιά κατά σχεδόν 14%.
«Το εμπόριο δεν αποτελεί πλέον “οδηγό” της ανάπτυξης, αλλά έχει μετατραπεί σε βαρίδι της γερμανικής ανάπτυξης» σχολιάζει ο Carsten Brzeski, αναλυτής της ING. «Ο κατακερματισμός των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι και η αύξηση του κόστους παραγωγής αποτελούν τα αίτια αυτής της νέας τάσης» προσθέτει, σε σημερινό σημείωμα προς τους επενδυτές.
Ενώ τα προβλήματα στα logistics, τα οποία είχαν καταβαραθρώσει τη μεταποίηση την περίοδο της πανδημίας, έχουν δείξει σημάδια αποκλιμάκωσης, η χαμηλή στάθμη των υδάτων στους ποταμούς, το υψηλό ενεργειακό κόστος και οι ανακατατάξεις στις παραγωγικές διαδικασίες δημιουργούν ένα μικτό outlook, σπεύδει να συμπληρώσει ο Brzeski.
Ας σημειωθεί ότι το υψηλό κόστος ενέργειας και η πιθανότητα διακοπής των ροών φυσικού αερίου μέσω του Nord Stream απειλούν τη βιομηχανία της χώρας με βαθιά συρρίκνωση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ευρύτερη οικονομία. Την ίδια στιγμή, ο ιστορικός υψηλός πληθωρισμός (8,8% τον Αύγουστο) περιορίζει τις δαπάνες των νοικοκυριών και καθιστούν τις επιχειρήσεις πιο φειδωλές.
Διαβάστε επίσης
Ο αετός της Ραφήνας, το σφυρί στο κτήμα Κοντομηνά, ο Νορβηγός και η διάρρηξη στο σήριαλ Μουζάκη
ΔΕΠΑ Υποδομών: Σε διαπραγματεύσεις με την Italgas για την απόκτηση 10% έως 20% ο όμιλος Κοπελούζου
Ryanair: Το «κόψιμο» δρομολογίων στο Ελ. Βενιζέλος – Η απώλεια μεριδίου και ο ρόλος της Sky Express