Τα φορτία ντίζελ προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι έτοιμα να ανέλθουν τον Σεπτέμβριο στο υψηλότερο επίπεδο του τελευταίου 1,5 έτους, με την ανάκαμψη των αποστολών από τη Μέση Ανατολή να συμβάλλει στην αντιστάθμιση της μικρής πτώσης στις ροές των ΗΠΑ.

Οι εισαγωγές ντίζελ και πετρελαίου κίνησης στην ευρωπαϊκή περιοχή είναι πιθανό να ανέλθουν σε περίπου 1,36 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg από την εταιρεία αναλύσεων Kpler. Αυτό είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2023, όταν η Ευρώπη ενίσχυσε τις εισαγωγές ντίζελ από άλλες περιοχές μετά το εμπάργκο που επέβαλε στα ρωσικά καύσιμα τον Φεβρουάριο του ίδιου έτους.

Η ζήτηση ντίζελ στην Ευρώπη έχει μειωθεί το τελευταίο διάστημα σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη, κυρίως λόγω της αδύναμης βιομηχανικής δραστηριότητας και της χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμων στο οδικό δίκτυο. Ωστόσο, η αναμενόμενη απότομη μείωση της επεξεργασίας των διυλιστηρίων στην Ευρώπη εν μέσω της εποχικής φθινοπωρινής συντήρησης, σε συνδυασμό με τις οικονομικές περικοπές λειτουργίας ορισμένων διυλιστηρίων, είναι πιθανό να περιορίσει τις προμήθειες του καυσίμου στην ήπειρο αυτόν τον μήνα.

«Ο Σεπτέμβριος είναι συνήθως μήνας υψηλής ζήτησης για τα φορτία και το ντίζελ στην Ευρώπη, που συμπίπτει με την έναρξη της φθινοπωρινής περιόδου συντήρησης των διυλιστηρίων, γεγονός που επιδεινώνει το έλλειμμα ντίζελ στην ήπειρο», δήλωσε ο Εστεμπαν Μορένο Κοτς, ανώτερος αναλυτής ζήτησης στην Kpler. «Οι ΗΠΑ είναι σε καλή θέση για να βοηθήσουν να καλυφθεί αυτό το κενό».

Οι ΗΠΑ ξεπέρασαν τη Σαουδική Αραβία ως ο μεγαλύτερος προμηθευτής της Ευρώπης τον Ιούλιο. Οι ευρωπαϊκές εισαγωγές ντίζελ από τις ΗΠΑ εκτοξεύτηκαν σε λίγο κάτω από μισό εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα τον Αύγουστο, το υψηλότερο επίπεδο στα στοιχεία της Kpler από τις αρχές του 2017.

Οι αποστολές από τις ΗΠΑ αναμένεται να υποχωρήσουν τον Σεπτέμβριο σε περίπου 409.000 βαρέλια ημερησίως. Αυτό εξακολουθεί να είναι σχεδόν διπλάσιο από την προμήθεια από τη Σαουδική Αραβία με περίπου 212.000 βαρέλια την ημέρα.

Η υποτονική μεταποιητική δραστηριότητα στις ΗΠΑ το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του 2024 έχει μειώσει την κατανάλωση ντίζελ και αποσταγμένων καυσίμων. Αυτό συμπίεσε τις τιμές στις ΗΠΑ, καθιστώντας τις ευκαιρίες arbitrage προς την Ευρώπη πιο κερδοφόρες, δήλωσε ο Κοτς.

Οι εισαγωγές από τη Μέση Ανατολή είναι έτοιμες να ανέλθουν σε περίπου 664.000 βαρέλια ημερησίως αυτόν τον μήνα. Οι ροές από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Ομάν πρόκειται να είναι οι υψηλότερες στα στοιχεία της Kpler από τις αρχές του 2017.

Τα χαμηλού κόστους διυλιστήρια της ακτής του Κόλπου των ΗΠΑ ανταγωνίζονται με τα κρατικά εθνικά διυλιστήρια πετρελαίου της Μέσης Ανατολής για τον καθορισμό της χαμηλότερης περιφερειακής τιμής, ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας σε έκθεσή του την περασμένη εβδομάδα. «Με τις ασιατικές αγορές μεσαίων αποσταγμάτων καλά εφοδιασμένες, τα προϊόντα της Μέσης Ανατολής ανταγωνίζονται τώρα με τις εξαγωγές του Κόλπου των ΗΠΑ για την ευρωπαϊκή ζήτηση», ανέφερε ο ΔΟΕ.

Διαβάστε ακόμη

Σεντένο: Η ΕΚΤ ίσως χρειαστεί να επιταχύνει τις μειώσεις των επιτοκίων

Κακοκαιρία Boris: Η κεντρική Ευρώπη πνίγεται από τις «πλημμύρες του αιώνα»

Ενέργεια: Στη «μάχη» για τα 200 ΜW αποθήκευση η αγορά των ΑΠΕ – «Κλειδώνει» ο διαγωνισμός του ΥΠΕΝ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ