Η General Motors έχει προχωρήσει σε απολύσεις προσωπικού στην Κίνα και σύντομα θα συναντηθεί με τον τοπικό εταίρο SAIC για να σχεδιάσει μια μεγαλύτερη διαρθρωτική αναθεώρηση των δραστηριοτήτων της εκεί.
Η GM μειώνει το προσωπικό σε τμήματα που σχετίζονται με την κινεζική αγορά, συμπεριλαμβανομένης το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του Bloomberg. Τις επόμενες εβδομάδες, η GM και η SAIC θα συζητήσουν πιθανές περικοπές στο πλαίσιο μιας στρατηγικής ανακατεύθυνσης για τα αμερικανικά σήματα που πωλούνται στην Κίνα.
Η αναδιάρθρωση αντιπροσωπεύει μια σημαντική αλλαγή στρατηγικής για τη GM, η οποία κέρδισε δισεκατομμύρια δολάρια στην Κίνα μόλις το 2018. Η αυτοκινητοβιομηχανία αποσύρεται καθώς πολλές ξένες μάρκες αγωνίζονται με την πληθώρα τοπικών ανταγωνιστών στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η οποία αντιμετωπίζει πλέον τεράστια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.
Η επανεκκίνηση περιλαμβάνει μια στροφή στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, την εστίαση σε πιο αναβαθμισμένα μοντέλα και την εισαγωγή premium οχημάτων, σύμφωνα με ανώνυμες πηγές του Bloomberg. Εξετάζεται η μείωση της δυναμικότητας του εργοστασίου και πρόσθετες περικοπές θέσεων εργασίας. Η GM και οι κοινοπραξίες της στην Κίνα απασχολούν περισσότερους από 58.000 εργαζόμενους, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της GM. Οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν μικρή μεταβολή νωρίτερα στη Νέα Υόρκη.
Η GM θα συνεχίσει να κατασκευάζει λιγότερο ακριβά οχήματα και EVs σε τοπικό επίπεδο σε μια κοινοπραξία με τη SAIC Motor και την Wuling Motors, μερικά από τα οποία θα εξάγονται από τη χώρα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε σε πρόσφατη ανακοίνωση ότι οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας δίνουν προτεραιότητα στην αύξηση του μεριδίου αγοράς έναντι των κερδών, καθιστώντας δύσκολη τη διατήρηση του όγκου πωλήσεων. Ως αποτέλεσμα, η GM δήλωσε ότι συνεργάζεται με τοπικούς εταίρους για να αναμορφώσει τις κινεζικές δραστηριότητές της.
Το 30ετές συμβόλαιο με την κρατική SAIC λήγει το 2027 και η GM θέλει να επαναφέρει την επιχείρηση σε βιώσιμη κερδοφορία πριν από αυτό.
Ο στόχος είναι να τεθεί αυτή η σύμπραξη SAIC-GM – η οποία κατασκευάζει τα οχήματα της μάρκας Buick, Cadillac και Chevrolet – σε ισχυρότερη οικονομική θέση, ώστε να μπορεί να χρηματοδοτήσει τις δικές της δραστηριότητες και τα προγράμματα ανάπτυξης οχημάτων, είπαν οι πηγές. Οι απαιτούμενες περικοπές θα είναι ανάλογες με τις μειωμένες προσδοκίες πωλήσεων σε μια προσπάθεια να ανακοπεί η «αιμορραγία».
Μια δεύτερη σύμπραξη στην Κίνα, γνωστή ως SAIC-GM-Wuling Automobile Co. Ltd., κατασκευάζει μικρά και φθηνά οχήματα. Οι πωλήσεις της έχουν αντέξει καλύτερα με την πώληση πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως το Hongguang Mini EV. Η Wuling ελέγχεται από την κρατικά υποστηριζόμενη Guangxi Automobile Group.
Στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, η GM έχασε 104 εκατ. δολάρια από την κινεζική της επιχείρηση, μέρος των ζημιών του πρώτου εξαμήνου που ανήλθαν συνολικά σε 210 εκατ. δολάρια. Η αυτοκινητοβιομηχανία ήλπιζε να μειώσει την παραγωγή εκεί το πρώτο τρίμηνο και να επιστρέψει στην κερδοφορία.
Η GM εξετάζει εδώ και μήνες το ενδεχόμενο αναδιοργάνωσης των δραστηριοτήτων της στην Κίνα και ο οικονομικός διευθυντής Paul Jacobson υπαινίχθηκε μια αναδιοργάνωση σε μια παρουσίαση για επενδυτές στις 8 Αυγούστου.
«Πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ρίξουμε μια ματιά στη συνεργασία μας για να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να την επαναφέρουμε στην κερδοφορία και ότι μπορούμε να την επαναφέρουμε σε αυτοσυντηρούμενη ταμειακή ροή στο μέλλον», δήλωσε ο Jacobson σε εκείνη την εκδήλωση στη Νέα Υόρκη. «Η Κίνα μπορεί να είναι ένα καλό περιουσιακό στοιχείο για εμάς και παραμένει ένα καλό περιουσιακό στοιχείο για εμάς».
Η GM είναι μία από τις μακροβιότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα, καθώς έγινε μόλις η δεύτερη ξένη μάρκα που πήρε άδεια το 1997 μετά τη Volkswagen. Οι πωλήσεις της κορυφώθηκαν στα 4 εκατομμύρια το 2017 και μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ στα 2,1 εκατομμύρια πέρυσι.
Στο τελευταίο τρίμηνο, οι πωλήσεις της GM στην Κίνα έπεσαν κατά 29% στα 373.000 οχήματα, με όλες τις αμερικανικές μάρκες να παρουσιάζουν απότομη πτώση, συμπεριλαμβανομένων των Buick, Cadillac και Chevrolet. Τα οχήματα που κατασκευάζονται από την SAIC-GM-Wuling Automobile έπεσαν μόλις 12% την περίοδο αυτή. Η GM θεωρεί ότι η εν λόγω συνεργασία έχει καλύτερες προοπτικές επειδή κατασκευάζει τον τύπο των συμπαγών EV στην Κίνα για τα οποία η ζήτηση εξακολουθεί να αυξάνεται.
Περισσότερο προβληματική είναι η ξεχωριστή συνεργασία μεταξύ της GM και της SAIC, η οποία κατασκευάζει τοπικά οχήματα με αμερικανικό σήμα που απευθύνονται στο κορεσμένο τμήμα της αγοράς. Αυτή η επιχείρηση θα μετατοπίσει πιθανότατα την εστίασή της σε πιο premium οχήματα που απευθύνονται σε αγοραστές ανώτερης κατηγορίας, σύμφωνα με τη στρατηγική που περιέγραψε νωρίτερα φέτος η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Mary Barra.
Διαβάστε ακόμη
Η Ε.Ε. αποκτά 12 καινούργια πυροσβεστικά αεροσκάφη για τον μόνιμο στόλο του rescEU
Ισραήλ: Η Χαμάς εκτόξευσε δύο ρουκέτες με στόχο το Τελ Αβίβ – Εκρήξεις στην πόλη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ