Η Renault είναι ανοιχτή στο να συνεχίσει η Nissan Motor τις συνομιλίες συγχώνευσης με τη Honda Motor, καθώς η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά τρόπο να απομονωθεί από την κρίση που μαστίζει τον μακροχρόνιο εταίρο της στη συμμαχία.
Η Renault επιθυμεί διακαώς η ιαπωνική εταιρεία να βρει τρόπους να γίνει ισχυρότερη, δεδομένου ότι η ίδια δεν είναι πρόθυμη να εισφέρει μετρητά στη Nissan, δήλωσαν πηγές υπό το καθεστώς ανωνυμίας, καθώς πρόκειται για εσωτερικά θέματα. Με μερίδιο 36%, η Renault παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan και η έγκρισή της θα είναι το κλειδί για οποιαδήποτε συμφωνία, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Αν και η Renault είναι κατ’ αρχήν ανοιχτή σε μια συμφωνία που μπορεί να κάνει τη Nissan ισχυρότερη, θα αξιολογήσει προσεκτικά οποιαδήποτε προσφορά που θα γίνει στην ιαπωνική εταιρεία με γνώμονα την προστασία των δικών της συμφερόντων. Οι συνομιλίες της Nissan με τη Honda βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο.
Εκπρόσωπος της Renault αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η Nissan και η Honda αντιμετωπίζουν προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά κυρίως στην Κίνα, όπου τοπικές μάρκες με επικεφαλής την BYD παίρνουν τα ηνία. Οι Ευρωπαίοι ομότεχνοί τους, συμπεριλαμβανομένης της Renault, αντιμετωπίζουν μια ανώμαλη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα στην περιοχή τους.
Η συμμετοχή της Renault στο μετοχικό κεφάλαιο είναι ένα απομεινάρι της μακροχρόνιας συμμαχίας της με τη Nissan και τη Mitsubishi Motors. Ο πρόεδρος της Συμμαχίας και της Renault, Ζαν Ντομινίκ Σενάρ, δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι αν υπήρχαν νέες συνεργασίες που θα μπορούσαν να κάνουν την ομάδα των αυτοκινητοβιομηχανιών ισχυρότερη, η Renault θα το καλωσόριζε. Ακόμη και σε περίπτωση πώλησης μεριδίου, ο Γάλλος κατασκευαστής θα επωφεληθεί από την άνοδο των μετοχών της Nissan.
Η μετοχή της Nissan σημείωσε άλμα 24%, ενώ οι μετοχές της Honda υποχώρησαν κατά 3%. Η Renault σημείωσε άνοδο έως και 7,4%.
Η Honda εξετάζει διάφορες επιλογές με τη Nissan, συμπεριλαμβανομένης της συγχώνευσης, της κεφαλαιακής σύμπραξης ή της ίδρυσης μιας εταιρείας συμμετοχών, δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος Shinji Aoyama, μετά τις αναφορές κατά τη διάρκεια της νύχτας για συνομιλίες μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Τα προβλήματα της Nissan έκαναν θραύση στα πρωτοσέλιδα στις αρχές Νοεμβρίου, όταν η εταιρεία μείωσε τις προβλέψεις για τα κέρδη της και δήλωσε ότι θα πρέπει να καταργήσει 9.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως. Ανακοίνωσε επίσης μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 20%, καθώς οι καταναλωτές γυρίζουν την πλάτη στην ατελή γκάμα της, αφήνοντας τα μοντέλα της Nissan να μαζεύουν σκόνη στις αντιπροσωπείες.
Διαβάστε ακόμη
Unicredit: Αυξάνει σε 28% το ποσοστό της στην Commerzbank
Άνθρακας: Η ζήτηση θα «χτυπήσει» διαδοχικά ρεκόρ μέχρι το 2027 (γράφημα)
REDS: Προχωράει η επένδυση του Cambas Project (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα