Ο Nίκο Λέοναρντ, ένας Ολλανδός που ζει στο Μπέλφαστ, είναι πλέον ο πιο δημοφιλής Youtuber για πολυτελή ρολόγια. Ένας από τους λόγους της επιτυχίας του είναι η συνήθειά του να επικρίνει ανοιχτά τις ελβετικές μάρκες ρολογιών. Σε ένα βίντεο του 2023 με θέμα «Γιατί Μισώ τα Hublot», ο Λέοναρντ δηλώνει ότι είναι «ένα ρολόι μόδας για ανθρώπους με περισσότερα χρήματα παρά μυαλό».
Ο Λέοναρντ, γνωστός για την καυστική του κριτική προς την εταιρεία Hublot, η οποία ανήκει στον όμιλο LVMH του δισεκατομμυριούχου Μπερνάρ Αρνό, προτείνει στους ακόλουθούς του να «κάψουν τα λεφτά τους την επόμενη φορά» αντί να αγοράσουν ένα Hublot. Αυτού του είδους η κριτική έχει συμβάλει στην εκτόξευση της δημοτικότητάς του, με τον Λέοναρντ να μετρά περισσότερους από 2 εκατομμύρια συνδρομητές στο κανάλι του στο YouTube και περισσότερο από ένα εκατομμύριο ακόλουθους στο TikTok.
Η ελβετική βιομηχανία ρολογιών, όσο παραδοσιακή και συντηρητική κι αν είναι, φαίνεται να βλέπει μια νέα προοπτική στον δυναμικό χαρακτήρα ανθρώπων σαν τον Λέοναρντ. Μερικές από τις παλαιότερες και πιο ιστορικές εταιρείες αρχίζουν να αγκαλιάζουν την προσέγγισή του και τη μεγάλη παρουσία του στα κοινωνικά μέσα, καθώς η βιομηχανία αντιμετωπίζει μια επιβράδυνση μετά την άνθηση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επιβαρυμένη επίσης από την πτώση της ζήτησης στην κινεζική αγορά.
Τον Ιούνιο, ο γνωστός Youtuber εμφανίστηκε σε βίντεο που παρήγαγε η Audemars Piguet (AP), μια ιστορική εταιρεία γνωστή για το Royal Oak, που πρωτοκυκλοφόρησε τη δεκαετία του ’70. Στο βίντεο, ο ίδιος αναδεικνύει μια σειρά μοντέλων της εταιρείας, εξυμνώντας τη φημισμένη αυτή ελβετική μάρκα. Σύμφωνα με την AP, η αυθεντικότητα που προσδίδει ο Λέοναρντ έχει αξία, καθώς αντιπροσωπεύει τη γενιά Gen Z, που ισορροπεί ανάμεσα στην ψηφιακή άνεση και το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την παραδοσιακή ωρολογοποιία.
Σύμφωνα με το Bloomberg, ένας ακόμα influencer που κερδίζει την αποδοχή του κοινού είναι ο Μάικ Νουβό, ένας έμπορος vintage ρολογιών και πρώην DJ από τη Νέα Υόρκη. Με σχεδόν 450.000 ακόλουθους στο TikTok, ο Νουβό θεωρείται βασιλιάς του «Watchtok» και παράγει διαρκώς βίντεο μικρής διάρκειας που τραβούν την προσοχή. Πρόσφατα, η Cartier κάλυψε τα έξοδα του ταξιδιού του στη Γενεύη για την ετήσια έκθεση Watches and Wonders, όπου του προσφέρθηκε περιοδεία στις εγκαταστάσεις της.
Οι ελβετικοί κατασκευαστές ρολογιών δαπανούν περίπου 3 δισ. ελβετικά φράγκα ετησίως για διαφήμιση, και πλέον ένα αυξανόμενο μέρος του προϋπολογισμού αυτού κατευθύνεται στα κοινωνικά μέσα. Αρκετοί influencer, όπως η Τζόρτζια Μοντάντι και ο Όστε Τσυ, έχουν ήδη συνεργαστεί με γνωστές μάρκες. Η βιομηχανία, αν και ιστορικά παραδοσιακή, δείχνει τώρα πρόθυμη να προσεγγίσει ένα νεότερο, πιο δικτυωμένο κοινό.
Η μετάβαση ωστόσο από το παραδοσιακό πρότυπο διαφήμισης σε πιο δυναμικές συνεργασίες ενέχει αρκετούς κινδύνους. Οι κοινωνικοί αυτοί «πρεσβευτές» μπορεί να υιοθετούν προκλητικές απόψεις που έρχονται σε αντίθεση με το προσεγμένο και συντηρητικό ύφος που έχουν καλλιεργήσει επί χρόνια οι ελβετικές μάρκες. Ακόμα και οι πιο «ευγενικοί» influencers έχουν την τάση να προκαλούν αντιπαραθέσεις, που ίσως φέρουν ανεπιθύμητη κριτική στους εταιρικούς τους συνεργάτες.
Ο Φρανκ Μούλερ, σύμβουλος της πολυτελούς βιομηχανίας και πρώην CEO της Glashütte Original, σχολιάζει ότι, ενώ έχει νόημα οι μάρκες να προσεγγίσουν τους νέους πελάτες μέσα από τα σύγχρονα ψηφιακά μέσα, οι προκλήσεις είναι πολλές, ειδικά όταν απρεπείς συμπεριφορές αποκτούν διάσταση.
Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητά του, ο Λέοναρντ δεν έχει μέχρι στιγμής συνεργαστεί με την Hublot. Όταν ζητήθηκε από την εταιρεία να σχολιάσει την κριτική του Λέοναρντ, απάντησε πως, δεν την ξαφνιάζει η αμφιλεγόμενη άποψη του Leonard. Σε μια εντυπωσιακή κίνηση, ο CEO της Hublot, Ζουλιέν Τορνάρε, κάλεσε τον διάσημο Youtuber να επισκεφθεί το εργοστάσιό τους στην Ελβετία, εκφράζοντας την ελπίδα ότι αυτή η εμπειρία θα του προσφέρει μια νέα και πιο ενημερωμένη οπτική για την εταιρεία.
Με τις πολυτελείς μάρκες να ανταγωνίζονται για να κερδίσουν ένα νέο, νεανικό και ψηφιακά ενημερωμένο κοινό, φαίνεται πως οι influencers είναι εδώ για να μείνουν. Όπως δηλώνει και ο ίδιος ο Λέοναρντ: «Ο λόγος που έγινα γνωστός και παραμένω η πιο δημοφιλής προσωπικότητα στην βιομηχανία είναι γιατί είμαι αυθεντικός. Η πλειοψηφία των εταιρειών δεν ξέρει πώς να επικοινωνήσει με τους πελάτες της, ούτε με τους νέους αγοραστές».
Διαβάστε ακόμη
O Έλον Μασκ «σφύριξε λήξη» για τον νικητή των εκλογών (tweets)
Αμερικανικές εκλογές: O Τραμπ κέρδισε στη Βόρεια Καρολίνα – Προβάδισμα στην Πενσυλβάνια
Ράλι του bitcoin, «βλέπει» νίκη Τραμπ – Ανοδος του δολαρίου, πτώση για το πετρέλαιο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα