search icon

Bloomberg

Πώς οι news influencers αντικαθιστούν τα παραδοσιακά media – Στοιχεία-σοκ στην έρευνα του Pew

Το 40% των Αμερικανών ηλικίας κάτω των 30 ετών στηρίζουν την ενημέρωση τους στους influencers, από τους οποίους το 77% δεν έχει καμία διασύνδεση με τα media ή γνώση των ειδήσεων και συχνά παρουσιάζει την προσωπική του άποψη - Πώς επηρέασαν και τις αμερικανικές εκλογές

Τέσσερις στους δέκα νεαρούς Αμερικάνους ενημερώνονται για τις ειδήσεις από τους influencers στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι σε γενικές γραμμές δεν έχουν ούτε την εμπειρία ούτε την απαραίτητη ειδησεογραφική γνώση, αναφέρει μεγάλη έρευνα που διεξήγαγε το έγκριτο Pew Research Center.

Συγκεκριμένα, το 40% των νεαρών ηλικίας κάτω των 30 ετών στηρίζουν την ενημέρωση τους στους influencers, από τους οποίους το 77% δεν έχει καμία σύνδεση με τα media ή γνώση των ειδήσεων.

Τα στοιχεία της έρευνας έρχεται στον απόηχο του εκλογικού αποτελέσματος στις ΗΠΑ, στο πλαίσιο μιας προεκλογικής εκστρατείας όπου αμφότεροι οι μονομάχοι στηρίχτηκαν σημαντικά σε υλικό στα social media είτε για να προβάλει τις απόψεις του είτε για να αμαυρώσει την εικόνα του αντιπάλου.

Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, όπως στο συνέδριο των Δημοκρατικών, οι διαδικτυακοί δημιουργοί αντιμετωπίστηκαν ως μέλη των media και εργάστηκαν στο πλευρό των δημοσιογράφων, ενώ σε άλλες περιπτώσεις ψηφιακοί σταρ αντικατέστησαν τελείως τους παραδοσιακούς δημοσιογράφους.

Ειδικά ο Ντόναλντ Τραμπ γύρισε επανειλημμένως την πλάτη στα παραδοσιακά media προτιμώντας αντ’ αυτού παρουσιάσεις στα social media και συνεντεύξεις σε δημοφιλή podcast.

«Η πραγματικότητα αυτής της εκλογής ήταν απλή μέσα από το X, την ώρα που τα παραδοσιακά media ψεύδονταν ασύστολα στο κοινό. Εσείς είστε τώρα τα media» έγραψε χαρακτηριστικά ο Έλον Μασκ σε ανάρτηση του μετά τη νίκη Τραμπ.

Το ίδιο το X, πρώην Twitter, παραμένει από τα δημοφιλέστερα μέσα για τους news influencers, αν και σημαντικό μερίδιο είχαν επίσης το TikTok και το YouTube.

Από τους news influencers στο TikTok, το 84% δεν έχει εργαστεί ποτέ στη δημοσιογραφία και περίπου τα τρία τέταρτα από αυτούς προσπαθούν να βγάλουν χρήματα από τις ειδησεογραφικές τους αναλύσεις.

Σημειωτέον, εξάλλου, πως σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς δημοσιογράφους και ρεπόρτερ, οι news influencers δεν υπόκεινται σε κανόνες ή ελέγχους από αρχισυντάκτες και βέβαια είναι ελεύθεροι να ποστάρουν ότι θέλουν, οπότε τις περισσότερες φορές αναμειγνύουν και την προσωπική τους άποψη σε κάθε ζήτημα, πολιτικό ή κοινωνικό.

Παρά την ανάμειξη του υποκειμενικού αυτού στοιχείου στις ειδήσεις που μεταδίδουν, οι περισσότεροι Αμερικανοί νεαρής ηλικίας προτιμούν να λαμβάνουν τις ειδήσεις τους από αυτούς, καθώς σε ποσοστό 65% ισχυρίζονται ότι τους βοηθούν να κατανοούν καλύτερα τα γεγονότα.

Για την έκθεση του το Pew ανέλυσε εκατοντάδες λογαριασμούς news influencers με πάνω από 100.000 followers και ερεύνησε πάνω από 10.600 νεαρούς Αμερικανούς αναφορικά με τις συνήθειες τους για τον τρόπο που ενημερώνονται για τις ειδήσεις. Επίσης εξέτασε περιεχόμενο τουλάχιστον 100.000 posts από το Facebook, το Instagram, το TikTok, το X και το YouTube μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί η εκλογή Τραμπ «πιέζει» το ευρώ – Πού βασίζονται οι προβλέψεις για υποχώρηση 10-20% έναντι του δολαρίου

«Στοίχημα η ανάπτυξη των ελληνικών τραπεζών στο εξωτερικό»

Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Νέο εγχείρημα στα ακίνητα με τη «Bespoke Real Estate»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version