search icon

Bloomberg

Πώς οι μεγαλύτερες εταιρείες κρέατος και γαλακτοκομικών «υπονομεύουν» τη δράση για το κλίμα

Η βιομηχανία δαπανά περισσότερα για διαφήμιση παρά για λύσεις για το κλίμα, ενώ παράλληλα ασκεί πιέσεις κατά των κανονισμών, αναφέρει η έκθεση - Η αγροδιατροφική βιομηχανία έχει μείνει πίσω σε σχέση με άλλους τομείς όσον αφορά στην αναφορά εκπομπών, στους στόχους και στις προσπάθειες

Οι μεγαλύτερες εταιρείες κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων στον κόσμο αποτυγχάνουν να αντιμετωπίσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ζώων τους και εμποδίζουν τον αγώνα για το κλίμα, σύμφωνα με έκθεση του Ιδρύματος Changing Markets Foundation.

Δεκαπέντε από τους 22 προμηθευτές που μελετήθηκαν έχουν κάποιο είδος στόχου για καθαρή μηδενική κατανάλωση, αλλά κανένας δεν πληροί τα πρότυπα του ΟΗΕ, διαπιστώθηκε στην ανάλυση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό που πιέζει τις εταιρείες να μειώσουν τις εκπομπές. Η βιομηχανία δαπανά περισσότερα για διαφήμιση παρά για λύσεις για το κλίμα, ενώ παράλληλα ασκεί πιέσεις κατά των κανονισμών, αναφέρει η έκθεση.

«Η μεγάλη βιομηχανία κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων ουσιαστικά δανείζεται από το εγχειρίδιο των ορυκτών καυσίμων και του καπνού για να εκτροχιάσει τη δράση για το κλίμα», δήλωσε σε συνέντευξή της η Nusa Urbancic, διευθύνουσα σύμβουλος του Changing Markets Foundation. «Υπονομεύουν τη δράση για το κλίμα σε όλο τον κόσμο».

Η κτηνοτροφία, η οποία απελευθερώνει ισχυρό μεθάνιο, εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει περίπου το 14,5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, εκτός από την επιβάρυνση των εδαφικών και υδάτινων πόρων. Ωστόσο, η αγροδιατροφική βιομηχανία έχει μείνει πίσω σε σχέση με άλλους τομείς όσον αφορά στην αναφορά εκπομπών, στους στόχους και στις προσπάθειες.

Οι 22 εταιρείες που αναλύθηκαν εκπέμπουν περισσότερο ισοδύναμο διοξειδίου του άνθρακα σε ένα έτος από ό,τι η Ιαπωνία, δήλωσε η Urbancic.

Αρκετές εταιρείες κυκλοφορούν τώρα πρόσθετα ζωοτροφών που καταστέλλουν το μεθάνιο και εργάζονται για τη μετατροπή της κοπριάς σε βιοαέριο στο πλαίσιο των προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών. Εταιρείες όπως η Cargill Inc. και η Nestle SA προωθούν πρακτικές αναγεννητικής γεωργίας.

Αλλά η Danone SA, η οποία πέρυσι δεσμεύτηκε να μειώσει τις εκπομπές μεθανίου από το γάλα κατά σχεδόν 1/3, είναι η μόνη εταιρεία του κλάδου με συγκεκριμένη δέσμευση για το μεθάνιο. Αυτό την τοποθετεί μπροστά όσον αφορά στην επιστημονική ακεραιότητα, αναφέρει η έκθεση.

Συνολικά, οι στόχοι μηδενικών εκπομπών του τομέα αποτυγχάνουν σε μεγάλο βαθμό στο τεστ ακεραιότητας, σύμφωνα με την έκθεση. Τα σχέδια των εταιρειών βασίζονται γενικά σε αντισταθμιστικά οφέλη και σε «ασαφείς» πρακτικές αναγεννητικής γεωργίας, ενώ υπερβάλλουν για τις δυνατότητες μετριασμού των λύσεων, όπως τα πρόσθετα ζωοτροφών που καταστέλλουν το μεθάνιο, αναφέρει η έκθεση.

Η ανάλυση 333 σελίδων, η οποία βασίστηκε σε 18 μήνες εργασίας, εξέτασε τις εθελοντικές δεσμεύσεις των εταιρειών για το κλίμα, τους ισχυρισμούς για «πράσινο πλύσιμο», τις επενδύσεις στη διαφήμιση έναντι λύσεων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τις πολιτικές τους πιέσεις. Εξετάστηκαν επίσης οι εκστρατείες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έγινε σύγκριση μεταξύ των καθαρών μηδενικών στόχων με το πρότυπο που παρέχει η ομάδα εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ.

Η ανάλυση διαπίστωσε επτά παραδείγματα εταιρειών και εμπορικών ομάδων που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να στοχεύσουν τους νέους, συχνά με παραπλανητικούς ισχυρισμούς, όπως η παρουσίαση του κρέατος και των γαλακτοκομικών προϊόντων ως πιο υγιεινών διατροφικών επιλογών σε χώρες με ήδη υψηλή κατανάλωση, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που επιτίθενται στις vegan δίαιτες και στις εναλλακτικές πρωτεΐνες θα μπορούσαν να εντοπιστούν στη βιομηχανία κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων.

Τουλάχιστον 16 εταιρείες διαφήμισαν τις δυνατότητες τεχνικών διορθώσεων για τη μείωση των εκπομπών, αλλά, όπου υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία, έδειξαν ότι οι ετήσιες δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη σε όλα τα τμήματα των επιχειρήσεων αποτελούσαν κατά μέσο όρο μόλις το 1% των τελευταίων εσόδων των εταιρειών. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι εταιρείες δαπανούν λιγότερα για αυτές τις προσπάθειες από ό,τι για το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

«Πιο αποτελεσματικές λύσεις είναι η μείωση του αριθμού των ζώων και στη συνέχεια η στροφή σε περισσότερα φυτικά προϊόντα», δήλωσε ο Urbancic. «Και δεν έχουμε βρει αποδείξεις ότι στην πραγματικότητα κάνουν κάτι από αυτά τα πράγματα».

Διαβάστε ακόμη

Συμμαχία Aegeo Spas και [comfort zone] στον τουρισμό ευεξίας (pics)

Τα 10 μεγάλα deals που «ψήνονται» εν μέσω θέρους

Μπάμπης Βωβός: Τίτλοι τέλους για τον «βασιλιά» των γυάλινων πύργων (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version