Η ταλάντευση των ευρωπαϊκών μετοχών πολυτελείας κατά την περίοδο των εταιρικών αποτελεσμάτων δείχνει ότι ακόμη και οι ισχυρότερες εταιρείες είναι ευάλωτες στη μείωση των δαπανών των πλούσιων καταναλωτών στην Κίνα.
Προτού οι χλιαροί αριθμοί πωλήσεων της LVMH περιέπλεξαν το αφήγημα της επιτυχίας της αυτή την εβδομάδα, η επιβράδυνση στη συγκεκριμένη αγορά ήταν ένα πρόβλημα που περιοριζόταν κυρίως στις εταιρείες που αντιμετώπιζαν ανακατατάξεις, όπως Burberry Group Plc, Hugo Boss AG και Kering SA.
Αντ’ αυτού, η ευρεία αποτυχία της LVMH προκάλεσε την πιο απότομη πτώση της μετοχής φέτος και διέλυσε κάθε εναπομείναντα εφησυχασμό των επενδυτών που βασίζονταν στο μεγαθήριο του Μπερνάρ Αρνό το οποίο προοριζόταν να αναζωογονήσει το ράλι του κλάδου. Ένα καλάθι ευρωπαϊκών μετοχών πολυτελείας της Goldman Sachs Group Inc. σημείωσε άνοδο 57% μεταξύ 2020 και 2023.
Ο Φλάβιο Σερέντα της GAM UK Ltd. αποκαλεί το 2024 έτος «αποτοξίνωσης» για την πολυτέλεια μετά την υπέρμετρη ανάπτυξη που κατέγραψε ο τομέας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Είναι μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις», δήλωσε ο επενδυτής σε συνέντευξή του στο Bloomberg.
Μια συνομοταξία ευρωπαϊκών μετοχών πολυτελείας έχει προκαλέσει συγκρίσεις με τις τεχνολογικές εταιρείες εξαιρετικά υψηλής κεφαλαιοποίησης (megacaps) της Wall Street, για την ικανότητά τους να προσφέρουν ταχεία ανάπτυξη και να αντέχουν στις διακυμάνσεις της οικονομίας.
Αυτή η ταμπέλα μοιάζει, πια, να έχει ξεφτίσει, με το καλάθι των επενδύσεων σε μετοχές πολυτελείας της Goldman να έχει υποχωρήσει κατά 17% από το υψηλό του τον Μάρτιο.
Η αγοραστική δύναμη των Κινέζων καταναλωτών έχει μετατραπεί από ζωογόνο δύναμη του κλάδου σε πηγή σοβαρής ανησυχίας. Ενώ η περίοδος μετά την πανδημία είδε τους αγοραστές να ξοδεύουν χρήματα σε ακριβά brands καθώς εξήλθαν από τα πολύμηνα lockdowns, η περιδινισμένη σε κρίση οικονομία της Κίνας έχει περιορίσει τις δαπάνες παρά το γεγονός πως η ζήτηση επιστρέφει σε πιο φυσιολογικά επίπεδα. Οι πωλήσεις της LVMH στην περιοχή κατέγραψαν μείωση της τάξης του 14% το β’ τρίμηνο.
Ακόμη και η Richemont, που θεωρείται ενισχυμένη από τις μάρκες κοσμημάτων υψηλής ποιότητας Cartier και Van Cleef & Arpels, επλήγη από πτώση 27% στις πωλήσεις της στην περιοχή κατά τη διάρκεια του τριμήνου, με τον τομέα της ωρολογοποιίας να καταγράφει πτώση 13%.
Τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα για τις εταιρείες με χαμηλές επιδόσεις που προσπαθούν να βρουν διέξοδο στην κρίση, σε σύγκριση με εκείνες που διαθέτουν μια πιο πιστή – και συχνά πιο πλούσια – πελατειακή βάση.
Ο κίνδυνος είναι ότι η ασθενέστερη αγορά ειδών πολυτελείας αφήνει όλους τους παίκτες εκτός από τους ισχυρότερους εκτεθειμένους σε μια παρατεταμένη ύφεση.
«Η επιτυχής εφαρμογή της ανάκαμψης των brands φαίνεται να έχει γίνει πιο περίπλοκη σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά πολυτελείας, όπου η κλίμακα, το κορυφαίο σχεδιαστικό ταλέντο και η δύναμη πυρός του μάρκετινγκ έχουν σημασία», δήλωσε ο αναλυτής της Citigroup Inc., Tόμας Σοβέτ, σε σημείωμά του μετά από την δημοσίευση των εταιρικών αποτελεσμάτων της Burberry.
Υπάρχουν, όμως, ορισμένα «φωτεινά σημεία» στο τοπίο της αγοράς αγαθών πολυτελείας. Η Brunello Cucinelli SpA, η οποία παράγει πολυτελή ρούχα από κασμίρ, έχει αποδείξει την ικανότητά της να αντέχει στις δύσκολες συνθήκες. Αυτό αποτελεί καλό οιωνό για την Hermes, δεδομένου ότι η πελατεία της τείνει να αποτελείται από εξαιρετικά πλούσιους καταναλωτές. Ομοίως, σύμφωνα με την LVMH, οι Κινέζοι τουρίστες εξακολουθούν να ξοδεύουν όταν πηγαίνουν στο εξωτερικό.
Για τους επενδυτές με μακροπρόθεσμη προοπτική, η υποχώρηση συμπαρασύρει τις αποτιμήσεις σε ελαφρώς πιο εύπεπτα επίπεδα. H αναλυτής της Bank of America Corp. Άσλι Γουάλας, δήλωσε ότι η προκαλούμενη από τα κέρδη πτώση των μετοχών της LVMH αποτελεί μια «ελκυστική ευκαιρία αγοράς».
«Είναι σημαντικό να μην χάνουμε τη μεγάλη εικόνα: Η LVMH είναι εκτεθειμένη σε έναν κλάδο με διαρθρωτική ανάπτυξη, υψηλά εμπόδια εισόδου, ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο brands και την καλύτερη στην κατηγορία της ομάδα διαχείρισης», ανέφερε η ίδια σε πρόσφατη ανάλυσή της.
Τούτου λεχθέντος, το ερώτημα για όσους αναζητούν είσοδο στην αγορά στηρίζεται στη χρονική στιγμή της ανάκαμψης και στο αν αυτή θα λάβει χώρα το β’ εξάμηνο του έτους ή το 2025. Με την πολιτική αναταραχή και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού να προσθέτει ένα επιπλέον στοιχείο αβεβαιότητας, οι επενδυτές ίσως χρειαστεί να κάνουν υπομονή.
«Το β’ εξάμηνο θα συνεχίσουμε να παρατηρούμε μετριοπάθεια μέχρι να παρατηρήσουμε ανάκαμψη των ταξιδιών και μέχρι να δούμε περισσότερη σταθερότητα και βεβαιότητα», δήλωσε η Ντέινα Τέλσι της Dana Telsey Advisory Group. «Μέχρι, λοιπόν, να συμβούν αυτά, οι εταιρείες πολυτελείας θα πρέπει να συνεχίσουν να προωθούν την καινοτομία στα προϊόντα και το μάρκετινγκ και να συνεχίσουν να έρχονται πιο κοντά στους πελάτες τους», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε ακόμη
Υπερτριπλασιάστηκε η ζήτηση για έντοκα γραμμάτια (γράφημα)
Ήπια ανάπτυξη 0,3% στην Ευρωζώνη: Ανοδικά Γαλλία – Ισπανία, κατεβάζει ταχύτητα η Γερμανία
Hoper: 500 επισκέπτες έφτασαν στα ελληνικά νησιά με τα ελικόπτερά της (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ