search icon

Bloomberg

«Πόλεμος τιμών» στις αεροπορικές: Ποιες πουλούν τα φθηνότερα εισιτήρια

Η πολιτική πωλήσεων των αεροπορικών εταιρειών τους επόμενους μήνες - Οι προσφορές και οι επόμενες κινήσεις - Χαμηλές τιμές έως το καλοκαίρι του 2023 προβλέπουν οι αναλυτές

Mε ελκυστικές προσφορές και μεγάλες εκπτώσεις προσπαθούν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες να επανέλθουν στην μετα κορωνοϊού εποχή. Μετά από μήνες αδράνειας , οι αερομεταφορείς ξεκίνησαν με fast track διαδικασίες τις προωθητικές καμπάνιες του καλοκαιριού. Η Ryanair έχει βγάλει προσφορά Λονδίνο – Σεβίλη στα μέσα Ιουλίου με 25 δολάρια και Λονδίνο – Τεργέστη στην Ιταλία για 50 λίρες. «Είναι μια καλή στιγμή να είσαι καταναλωτής», λέει ο Μαρκ Μαντούκα αναλυτής της Citigroup στο Λονδίνο.

Οι τιμές των εισιτηρίων είναι περίπου 14% μειωμένες για ταξίδια τον Ιούνιο και τον Ιούλιο και περίπου 10% για τον Αύγουστο, σύμφωνα με την Skytra. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι δήλωσε ότι δεν αποκλείεται ένας πόλεμος τιμών μεταξύ των αεροπορικών που κυνηγούν μερίδιο αγοράς μετά την πανδημία. Στοιχεία της UBS που προέκυψαν από μια ανάλυση των ναύλων δείχνουν ότι η ιρλανδική εταιρεία έχει το μεγαλύτερο περιθώριο να ασκήσει πιέσεις στους αντιπάλους της. Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, η μεγαλύτερη της Ευρώπης, έχει επίσης καλυφθεί από έναν κανόνα αυτο-καραντίνας 14 ημερών για αφίξεις που θα μπορούσε να αποτρέψει τους ανθρώπους να πετούν ανεξάρτητα από την τιμή.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της EasyJet  Γιόχαν Λούντγκρεν  δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα επικεντρωθεί σε κερδοφόρες διαδρομές και αναμένει αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων. Η Wizz, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία ανατολικής Ευρώπης, αναμένει να αποκαταστήσει το 60% των δρομολογίων της έως το τέλος του τρίτου τριμήνου και έχει φιλοδοξίες να προσθέσει περισσότερες πτήσεις για Βιέννη, Μιλάνο και το Λονδίνο Λούτον. Ταυτόχρονα, ο επικεφαλής της, Τζόζεφ Βαράντι είπε ότι αυτό το μήνα η εταιρεία δεν θα επιδιώξει να διεδικήσει μερίδιο της αγοράς καθώς η μεγαλύτερη ανησυχία είναι η διατήρηση του ελέγχου του κόστους. Αυτό που είναι ασυνήθιστο είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες ξεκινούν ουσιαστικά από το μηδέν, έχοντας χάσει αρκετούς μήνες πωλήσεων. Αυτό θα μπορούσε να περιορίσει τον βαθμό στον οποίο είναι σε θέση να χρεώσουν περισσότερα για αυτό που συνήθως αντιπροσωπεύει καθυστερημένες κρατήσεις – τα εισιτήρια που αγοράστηκαν εντός τριών ημερών από την πτήση αντιπροσωπεύουν τώρα το 41% των πωλήσεων, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών.

Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα αεροπορικά ταξίδια έχει υποχωρήσει από τον Απρίλιο. Η Citigroup προβλέπει ότι η Ryanair θα μειώσει τους ναύλους τους προσεχείς μήνες χρησιμοποιώντας μόνο τα τρία τέταρτα του στόλου της. Οι τιμές ενδέχεται να μην ανακάμψουν πλήρως μέχρι το καλοκαίρι του 2023, είπε.

Ο αναλυτής της UBS Τζάροντ Κασλ είπε ότι, ενώ οι διαφημιζόμενες τιμές δείχνουν αύξηση των ναύλων σε ορισμένους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους το τρίτο τρίμηνο, οι αεροπορικές εταιρείες θα επιδιώξουν να διαχειριστούν ενεργά τα έσοδα και την αύξηση της χωρητικότητας, οδηγώντας σε περαιτέρω διακυμάνσεις. Η Ασία θα μπορούσε να δώσει ώθηση καθώς η περιοχή από την οποία προήλθε η πανδημία έχει ήδη ξεκινήσει μια προσεκτική επιστροφή στα ταξίδια.

Οι αερομεταφορείς της Ασίας προσφέρουν ελκυστικές τιμές. Για παράδειγμα η Asia Group Bhd προσφέρει απεριόριστες πτήσεις μεταξύ 16 πόλεων της Μαλαισίας έως τον Μάρτιο του 2021 για 93 δολ.

Η Korean Air Lines Co. προσέφερε έκπτωση 15% στις διεθνείς πτήσεις για δύο χρόνια, εάν γίνει κράτηση έως τις 31 Μαΐου. Η IATA εκτιμά ότι οι αερομεταφορείς θα χάσουν 100 δισ. δολάρια φέτος και το 2021 ξεπερνώντας κατά πολύ τις απώλειες 31 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά την ύφεση 2008-2009. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα επωμιστούν το ποσό των 21,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020. Οι αεροπορικές εταιρείες που τελικά αναδύονται ισχυρότερες στην περιοχή θα είναι εκείνες που επικεντρώνονται σε αυτά που τους λένε τα δεδομένα των καταναλωτών και έχουν την ευελιξία να ανταποκρίνονται, διατηρώντας παράλληλα το κόστος τους σε χαμηλά επίπεδα.

Exit mobile version