search icon

Bloomberg

Πίσω από τις νότες: Πώς η μουσική ενισχύει το branding στα επώνυμα είδη

Η μουσική στα καταστήματα των luxury brands δεν επιλέγεται είναι τυχαία - Επηρεάζει τη διάθεση, ενισχύει την ταυτότητα και βελτιώνει την εμπειρία των καταναλωτών

123RF

Όταν εισέρχεστε σε ένα κατάστημα του Tom Ford κατά την εορταστική περίοδο, δεν θα ακούσετε συνηθισμένα χριστουγεννιάτικα τραγούδια ή δημοφιλή pop κομμάτια. Ίσως μάλιστα να μην προσέξετε καν τη μουσική. Όμως, αυτή υπάρχει: μια προσεκτικά επιλεγμένη λίστα τραγουδιών που ενσωματώνουν την κομψότητα, τη δυναμική και την εκλεπτυσμένη αισθητική της μάρκας, δημιουργώντας το κατάλληλο περιβάλλον ενώ περιηγείστε ανάμεσα σε βελούδινα σακάκια και αρωματικά κεριά με άρωμα κερασιού.

Η μουσική που ακούγεται σε αυτά τα καταστήματα δεν είναι επιλογή της στιγμής από τους υπαλλήλους. Είναι το αποτέλεσμα του έργου ειδικών από την Gray V, μια παγκόσμια εταιρεία μουσικής ταυτότητας, που εξειδικεύεται στη δημιουργία playlists για luxury brands. Οι λίστες αυτές εξυπηρετούν τρεις βασικούς στόχους: να παρατείνουν την παραμονή σας στο κατάστημα, να ευθυγραμμίζονται με την ταυτότητα του brand και να συντονίζονται συναισθηματικά με το κοινό του, αλλά και να παρέχουν εποχιακή έμπνευση με βάση τις επερχόμενες συλλογές.

Μουσική που μαγνητίζει

Από τη στιγμή που εισερχόμαστε σε ένα κατάστημα, ξενοδοχείο ή γυμναστήριο, η μουσική επηρεάζει υποσυνείδητα την αλληλεπίδρασή μας με το χώρο. Ο τρόπος που αυτή μεταδίδεται είναι εξίσου σημαντικός με το περιεχόμενό της. Η υψηλή ένταση, για παράδειγμα, μπορεί να ενθαρρύνει πιο γρήγορες αλληλεπιδράσεις, ενώ η ήπια και χαμηλού ρυθμού μουσική προτρέπει σε μια πιο προσεκτική εξερεύνηση προϊόντων.

Ο Alec DeRuggiero, υπεύθυνος μουσικής επιμέλειας στην Gray V, υποστηρίζει ότι για τα νεανικά κοινά είναι ζωτικής σημασίας η ανανέωση της μουσικής. «Είναι σημαντικό να τους παρουσιάζουμε νέες μουσικές επιλογές, μαζί με μερικά γνωστά κομμάτια, είτε τα έχουν ανακαλύψει στο TikTok είτε είναι δημοφιλή εκείνη τη στιγμή».

Στοιχείο εμπειρίας

Ο Todd Snyder, δημιουργός της ομώνυμης ανδρικής συλλογής μόδας, συνδέει άμεσα τη μουσική με την ιστορία που θέλει να αφηγηθεί μέσα από τις συλλογές του. Όταν σχεδίαζε την τελευταία του συλλογή, φαντάστηκε έναν άνδρα που οδηγεί το αυτοκίνητό του ακούγοντας το Unknown Pleasures των Joy Division. Αυτή η οπτικοποίηση οδήγησε στην επιλογή ενός συνδυασμού ζωντανών αλλά διακριτικών μουσικών κομματιών στα καταστήματά του, προκειμένου να διατηρηθεί η ενέργεια του χώρου ενώ παράλληλα δημιουργείται μια αίσθηση χαλάρωσης.

Σύμφωνα με το Bloomberg, παρόμοια προσέγγιση έχει και το Times Square Edition Hotel στη Νέα Υόρκη. Η μουσική του εισόδου δημιουργεί την αίσθηση αποχώρησης από το χάος της Times Square, ενώ σταδιακά μεταβάλλεται σε πιο ζωντανή καθώς οι επισκέπτες κινούνται προς το λόμπι και τους χώρους εστίασης, αντικατοπτρίζοντας την ενέργεια αυτών των χώρων.

Οι ιδιαιτερότητες των γιορτών

Η εορταστική περίοδος αποτελεί μια κρίσιμη περίοδο για τη μουσική ταυτότητα των luxury brands. Ο Joe Lynskey, υπεύθυνος μουσικής επιμέλειας στην Gray V, εξηγεί πως τα brands προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στη νοσταλγία των κλασικών χριστουγεννιάτικων τραγουδιών και στη διατήρηση της μοναδικής τους ταυτότητας. «Προσπαθούμε να αποφύγουμε τα 20 πιο κλασικά χριστουγεννιάτικα κομμάτια, εστιάζοντας σε ανακαλύψεις που αντιπροσωπεύουν την αισθητική των brands».

Ο σχεδιαστής Billy Reid προσθέτει ότι οι μουσικές επιλογές του στα καταστήματά του επικεντρώνονται στην ανακάλυψη και στην ανανέωση. «Διατηρούμε τη μουσική φρέσκια, προσθέτοντας νέες λίστες αναπαραγωγής. Θέλουμε οι πελάτες μας να ανακαλύψουν κάτι νέο ή να θυμηθούν κάτι που έχουν καιρό να ακούσουν».

Η δημιουργία της μουσικής ταυτότητας ενός brand απαιτεί προσοχή στις λεπτομέρειες. Από τις παλέτες χρωμάτων μέχρι τα υλικά που χρησιμοποιούνται στους χώρους, όλα λαμβάνονται υπόψη. Ο Frank Roberts, αντιπρόεδρος διαχείρισης brand στα Edition Hotels, συνεργάζεται στενά με την ομάδα της Gray V, ώστε η μουσική να αντανακλά το ύφος κάθε ξενοδοχείου.

Στα W Hotels, η μουσική είναι μια αντανάκλαση της ενέργειας της κάθε πόλης, ενώ στα εστιατόρια όπως το Dover στο Λονδίνο, η μουσική σχεδιάζεται με βάση συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, προσφέροντας στους επισκέπτες μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Η μουσική, όπως λέει ο DeRuggiero, είναι ένα επιπλέον στρώμα σχεδίασης. «Είναι σαν το soundtrack μιας διάσημης ταινίας—θέλουμε οι άνθρωποι να την ακούν και να σκέφτονται: Αυτή είναι η μουσική του συγκεκριμένου brand».

Διαβάστε ακόμη

Fraport Greece: Επενδύει στην ασφάλεια των περιφερειακών αεροδρομίων (pics)

«Home Alone»: Πόσο θα κόστιζε να ζούμε σήμερα σαν τους «ΜακΚάλιστερ» της ταινίας του Χόλιγουντ; (pics)

Emirates: Αναζητά σταθερά μέλη πληρώματος καμπίνας στην Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version