Η υποτίμηση της στερλίνας από την ημέρα του δημοψηφίσματος ώθησε την Pernod Ricard να αυξήσει τις τιμές των ποτών και των κρασιών της στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η γνωστή εταιρεία απόσταξης που συμπεριλαμβάνει brands που δεν λείπουν από κανένα μπαρ που σέβεται τον εαυτό του, όπως η βότκα Absolut και το κονιάκ Martell, αύξησε αρκετά τις τιμές τον Μάρτιο, καθώς αναμένεται άνοδος του πληθωρισμού, όπως ανέφερε ο επικεφαλής του τομέα Ευρώπης, Μ. Ανατολής, Αφρικής και Λατινικής Αμερικής της Pernod Ricard, Christian Porta.

Οι αυξήσεις στις τιμές υπογραμμίζουν τις πληθωριστικές πιέσεις στη Βρετανική οικονομία λόγω του εξασθενημένου νομίσματος.

Τον Φεβρουάριο, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 2,3%, σύμφωνα με την Τράπεζα της Αγγλίας, με ρυθμό ταχύτερο από τον στόχο της τράπεζας για πρώτη φορά μέσα σε μια τριετία.

Παράλληλα, οι όποιοι δασμοί προκύψουν από το Brexit, ενδέχεται να αυξήσουν τις τιμές περαιτέρω σε ό,τι αφορά τα εισαγόμενα προϊόντα από την ΕΕ.

Ο Paul Polman, CEO της Unilever, η οποία ενεπλάκη σε δημόσια διαμάχη με την Tesco όταν θέλησε να αυξήσει τις τιμές σε κάποια προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, είχε αναφέρει παλιότερα ότι οι Βρετανοί θα συνηθίσουν σε υψηλότερες τιμές.

Τα σούπερ μάρκετ Wm Morrison και άλλοι λιανέμποροι έχουν πάντως προειδοποιήσει για τι αυξήσεις των τιμών ότι δεν μπορούν να τις μετακυλήσουν πλήρως στον καταναλωτή λόγω του υψηλού ανταγωνισμού.

Αλλοι, όπως η Mondelez International επέλεξε να συρρικνώσει το μέγεθος των προϊόντων, όπως της σοκολάτας Toblerone, για να κρατήσει σταθερές τις τιμές.

Ο CEO της Pernod Ricard, Alexandre Ricard, ανέφερε ότι τα περιθώρια κέρδους στη Βρετανία, όπου εισαγόμενες μάρκες όπως η σαμπάνια Perrier-Jouet παράγουν το 90% των πωλήσεων της εταιρείας απόσταξης, δεν είναι βιώσιμα μακροπρόθεσμα χωρίς αυξήσεις τιμών. Ως εκ τούτου, η εταιρεία ζητά από τη βρετανική κυβέρνηση να διαπραγματευτεί μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με την ΕΕ, όσο το δυνατό γρηγορότερα.