Σε αύξηση των τιμών έως και 8% προχωρά η ελβετική μάρκα ρολογιών Omega -γνωστή για τα μοντέλα Speedmaster και Seamaster- μια κίνηση που θα μπορούσε να πλήξει τις πωλήσεις, σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η κίνηση αυτή έρχεται την ώρα που άλλες μάρκες ρολογιών όπως της Swatch Group AG αγωνίζονται να αυξήσουν τα έσοδά τους και θα μπορούσε να επιβαρύνει τον όγκο πωλήσεων της κορυφαίας μάρκας Omega, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη ελβετική μάρκα με βάση τα έσοδα.
«Η αύξηση των τιμών της Omega προκύπτει από αδυναμία και όχι από δύναμη», έγραψαν στην έκθεση οι αναλυτές με επικεφαλής τον Edouard Aubin. «Με ορισμένες από τις κορυφαίες μάρκες του ομίλου (Longines, Tissot, Breguet κ.λπ.) να αγωνίζονται, εκτιμούμε ότι ο όμιλος Swatch Group εξαρτάται όλο και περισσότερο από τις ταμειακές ροές της Omega».
Εκπρόσωπος της Omega αρνήθηκε να σχολιάσει.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Morgan Stanley, η Swatch Group έλαβε περίπου το 60% των λειτουργικών της κερδών από την Omega το 2022. Η μάρκα, η οποία παρουσίασε πρόσφατα νέες εκδόσεις της συλλογής καταδυτικών ρολογιών Seamaster για να σηματοδοτήσει την 75η επέτειο του μοντέλου, θα μπορούσε να δει πίεση στην αύξηση των πωλήσεων μετά τις αυξήσεις των τιμών.
Οι ΗΠΑ ξεπέρασαν την Κίνα το 2021 ως η κορυφαία εξαγωγική αγορά για τα ελβετικά ρολόγια. Ωστόσο, η πρόσφατη ζήτηση δείχνει σημάδια κόπωσης, με τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ να μειώνονται τον Απρίλιο για πρώτη φορά εδώ και περισσότερο από δύο χρόνια. Ανέκαμψαν τον Μάιο.
Ενώ τα μοντέλα της Rolex SA, της μεγαλύτερης ελβετικής ωρολογοποιίας, είναι εξαιρετικά δύσκολο να αγοραστούν στη λιανική επειδή η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά, τα προϊόντα της Omega, οι πωλήσεις της οποίας υπολογίζονται σε περίπου 2,5 δισεκατομμύρια φράγκα (2,8 δισεκατομμύρια δολάρια), είναι ευκολότερο να βρεθούν.
Οι αυξήσεις των τιμών ενδέχεται να μειώσουν τον όγκο των πωλήσεων της Omega, ιδίως από τη στιγμή που η μάρκα δεν προσπαθεί ενεργά να διατηρήσει τα μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε έλλειψη, ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley.
Η Omega και άλλες μάρκες της Swatch, συμπεριλαμβανομένων των Longines και Tissot, αύξησαν τις τιμές στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη τον Φεβρουάριο.
Τα περισσότερα ρολόγια Omega διαπραγματεύονται κάτω από τη λιανική τιμή τους στη δευτερογενή αγορά, ενώ τα περισσότερα μοντέλα Rolex διαπραγματεύονται με premium, σύμφωνα με στοιχεία της WatchCharts.
Διαβάστε ακόμη
ΕΛΣΤΑΤ: Στο 1,8% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο – Ανατιμήσεις 12,2% στα τρόφιμα (γράφημα-πίνακας)
Σταϊκούρας: Οι 9+1 προτεραιότητες στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ