Φοράει σμόκιν, και απολαμβάνει τη ζεστασιά ενός σαλέ στην κορυφή ενός χιονισμένου βουνού. Το κινητό του τηλέφωνο χτυπά. Βαζει τις μπότες και τα σκι και ξεκινά τη δραματική του κάθοδο στις πλαγιές. Το όνομα του είναι…
… Μπάκλι. Ντάρεν Μπάκλι.
Επικεφαλής του τμήματος consumer banking της Citigroup China, και σταρ της νέας καμπάνιας μάρκετινγκ με “άρωμα” Τζέιμς Μποντ της τράπεζας.
Μια δωδεκάδα μικρών βίντεο που “ανέβασε” η CitibankChina στην εφαρμογή Douyin, το κινεζικό εναλλακτικό του TikTok, δείχνουν τον Μπάκλι να καβαλά γρήγορες μηχανές, να κάνει κουνγκ-φου και να παίρνει μέρος σε άλλες περιπέτειες ισάξιες του άγγλου σούπερ-κατάσκοπου. Ο Μπάκλι συνήθως κυνηγά μια γκλαμουράτη γυναίκα με σκουρόχρωμα μαλλιά, η οποία είναι στην πραγματικότητα η σύζυγός του Απιτσάγια Μπουνκόνγκ.
Τη “fun” πλευρά της διαφήμισης εμπνεύστηκε ο ίδιος. Αποτελεί μια άλλη προσέγγιση στις συνηθισμένες διαφημίσεις που προσεγγίζουν τους κινέζους επενδυτές και καταναλωτές, αν και όλο και περισσότεροι fund managers και αναλυτές έχουν ξεκινήσει online καμπάνιες για να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε μια υπερχειλίζουσα βιομηχανία. Ενα μόλις βιντεάκι 20 δευτερολέπτων του Μπάκλι και της Citi που “ανέβηκε” στις 4 Ιουνίου επέφερε 2,3 εκατομμύρια προβολές μέσα σε μόλις μια εβδομάδα. Τα σχόλια των χρηστών ήταν θετικά. Πολλοί ανέφεραν πως “φέρνει” σε Ντάνιελ Κρεγκ. Μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, ο Μπάκλι συνέθεσε οκτώ επιπλέον σκετσάκια.
Η Citi αποτελεί μία εκ των 100 τραπεζικών ιδρυμάτων όπως η HSBC Holdings και Standard Chartered οι οποίες προσπαθούν να προσελκύσουν κινέζους καταναλωτές, πολλοί εκ των οποίων έχουν λογαριασμούς στις κινεζικές κρατικές τράπεζες. Τον Ιούνιο του 2020, οι top 20 τράπεζες της Κίνας ήλεγχαν το 99% των καρτών, σύμφωνα με στοιχεία. Για τη Citi, η οποία είναι και η μεγαλύτερη εκδότης καρτών στον κόσμο, οι κάρτες αποτελούν έναν παραγωγικό τρόπο για την προσέλκυση νέων καταναλωτών στις υπόλοιπες υπηρεσίες της τράπεζας. Τα assets των πλουσιότερων κινέζων αναμένεται, για παράδειγμα, να διπλασιαστούν σε $18 τρισ., μεταξύ του 2019 και του 2025, σύμφωνα με τη UBS Global Research.
Η δημοφιλία των smartphones και των social media έχει δώσει νέους τρόπους προσέγγισης και εισαγωγής στην κλειστή αγορά της Κίνας αλλά και της Ασίας. Στην Ασία η Citi έχει εκδώσει 16 εκατομμύρια κάρτες, με το ⅓ να εκδίδεται ψηφιακά. Στην Κίνα, όλες οι κάρτες της Citi εκδίδονται ψηφιακά, σύμφωνα με τον Buckley.
Τα viral video της Citi προωθούν την Prestige Card, η οποία προϋποθέτει τουλάχιστον 30.000 γιουάν μηνιαίου εισοδήματος. Τα μπόνους που προσφέρονται είναι 500.000 πόντοι με την έκδοση, ή γκλαμουράτα σετ ταξιδίων.
Μέχρι τώρα, όπως προαναφέρθηκε, η καμπάνια της Citi έχει συγκεντρώσει πολύ θετικά σχόλια. Μάλιστα, σε ένα βιντεάκι έγινε και cameo από τον πρόεδρο της Coca Cola στην Κίνα και την Κορέα, Κερτ Φέργκιουσον. Σε πρόσφατη ομιλία του στη Σανγκάη, οι συνεργάτες και παρευρισκόμενοι του Μπάκλει του είχαν δώσει το προσωνύμιο “Τζέιμς Μποντ”.
Οσο για τα οικονομικά, οι εγχώριες μπίζνες του τραπεζικού ιδρύματος έχουν επιδείξει ανάπτυξη ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, και τα βιντεάκια προφανώς έπεξαν έναν μεγάλο ρόλο σε κάτι τέτοιο.
Διαβάστε ακόμη:
Οι κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών το 2021
Στέφανος Τσιτσιπάς: Η «χρυσή» ρακέτα – Έσοδα εκατομμυρίων από έπαθλα και επιχειρηματικές συμφωνίες
Λιανεμπόριο: Έκτακτη επιδότηση για κλειστές επιχειρήσεις – Δεν θα είναι επιστρεπτέα