search icon

Bloomberg

Ο κλάδος των ειδών πολυτελείας δεν έχασε τη λάμψη του – Ανθεκτικές LVMH και Richemont

H μετα-πανδημική πληθωριστική κρίση δεν κατάφερε να πλήξει ανεπανόρθωτα την πολυτέλεια - Ράλι σε υψηλό 15ετίας κατέγραψε η μετοχή του κολοσσού του Μπερνάρ Αρνό

Aυξημένες αποδείχθηκαν οι πωλήσεις της LVMH στο τέλος του περασμένου έτους, καθώς οι οικονομικά εύρωστοι αγοραστές στράφηκαν εκ νέου στις ακριβές τσάντες και τις σαμπάνιες του ομίλου, αναδεικνύοντας την ανθεκτικότητα της μεγαλύτερης εταιρείας ειδών πολυτελείας στον κόσμο.

Οι μετοχές σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων 15 ετών, προσθέτοντας περίπου 43 δισ. ευρώ (46,8 δισ. δολάρια) στην αξία της εταιρείας.

Τα οργανικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 10% το δ’ τρίμηνο του περασμένου έτους, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις και καθησυχάζοντας τους αναλυτές και τους επενδυτές. Η LVMH, η οποία διαχειρίζεται 75 γνωστές μάρκες συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton και Christian Dior, θεωρείται ευρέως ως εξαιρετικό βαρόμετρο της γενικότερης πορείας του κλάδου.

Ο δισεκατομμυριούχος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Μπερνάρ Αρνό, δήλωσε ότι είναι «πολύ αισιόδοξος» για την πορεία της εταιρείας το 2024.

Τα πρόσφατα στοιχεία «υποστηρίζουν την άποψή μας ότι το 2024 θα μπορούσε να είναι ένα ομαλό και όχι δύσκολο έτος για την LVMH», ανέφερε σε σημείωμά του ο αναλυτής της Citigroup, Τομάς Σοβέ.

Η μετα-πανδημική άνθηση η οποία μετέτρεψε την LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE στην πιο πολύτιμη εταιρεία της Ευρώπης για λίγο καιρό και τον Μπερνάρ Αρνό στο νούμερο 1 των πλουσιότερων επιχειρηματιών του κόσμου, περιορίστηκε το β’ εξάμηνο του 2023, καθώς ο πληθωρισμός συνέχισε να πλήττει την οικονομία.

Πάραυτα, τα εταιρικά αποτελέσματα της LVMH και της Richemont υποδεικνύουν πως οι δύο γνωστές εταιρείες αυτές κατέγραψαν καλή πορεία κατά την κρίσιμη για την αγορά περίοδο των εορτών. 

Οι μετοχές της LVMH σημείωσαν άνοδο άνω του 10%, οδηγώντας σε ένα ευρύτερο ράλι για τον κλάδο των ειδών πολυτελείας, το οποίο συμπεράσυρε από την μητρική της Gucci, Kering SA, έως τη Moncler SpA.

Οι οργανικές πωλήσεις στη βασική μονάδα μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH αυξήθηκαν κατά 9% το περασμένο τρίμηνο.

Η μονάδα αλκοολούχων ποτών, με μάρκες όπως η σαμπάνια Moët & Chandon και το κονιάκ Hennessy, κατέγραψε απροσδόκητη ανάπτυξη των πωλήσεων μετά από δύο συνεχόμενα τρίμηνα μείωσης.

Ο chief financial officer της εταιρείας, Ζαν-Ζακ Γκιονί, δήλωσε ότι τα χειρότερα για την επιχείρηση κονιάκ είναι «πιθανότατα πίσω μας», αφού η κινεζική αγορά εξακολουθεί να απορροφά υψηλά επίπεδα αποθεμάτων μετά από τα «λουκέτα» του 2022. 

Οι μετοχές της Remy Cointreau SA σημείωσαν επίσης άνοδο την Παρασκευή, τη στιγμή που η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα περικόψει το λειτουργικό της κόστος κατά 100 εκατ. ευρώ για να προστατεύσει την κερδοφορία της, δεδομένης της μείωσης των πωλήσεων.

Η κατάσταση στην αγορά ομαλοποιείται μετά από μία «εξαιρετική μετα-πανδημική περίοδο ανάπτυξης», όπως ανέφερε ο Γκιονί, προσθέτοντας πως «βγαίνουμε κερδισμένοι και οπλισμένοι με θετικά επίπεδα ανάπτυξης από την δύσκολη περίοδο αυτή».

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, o Γκιονί υπογράμμισε πως η LVMH έχει καταφέρει να προσαρμόσει και να διαχειριστεί καλά τα έξοδα του μάρκετινγκ.

Οι πωλήσεις στην Ασία, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας, σημείωσαν τριμηνιαία οργανική αύξηση κατά 15%, ενώ οι πωλήσεις στις ΗΠΑ ανέκαμψαν κατά 8%, από το 2% του προηγούμενου τριμήνου.

Ο Γκιονί επεσήμανε πως η LVMH δεν έχει, ακόμα, παρατηρήσει μαζική επιστροφή των Κινέζων τουριστών στην Ευρώπη, αλλά δήλωσε πως ο όμιλος επωφελείται από τα ισχυρά επίπεδα καταναλωτικών δαπανών από τους πλούσιους Κινέζους ταξιδιώτες σε μεγαλουπόλεις όπως το Παρίσι. Ο ίδιος τόνισε πως η LVMH δεν σχεδιάζει επί του παρόντος περαιτέρω αυξήσεις των τιμών των προϊόντων της για το 2024.

Ο Μπεράρ Αρνό ανακοίνωσε πως οι γιοί του Αλεξάντρ και Φρεντερίκ θα διοριστούν στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, δίπλα στην κόρη του Ντελφίν και τον γιό του Αντουάν.

Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας προφανώς προετοιμάζει τα παιδιά του τα οποία πρόκειται να αναλάβουν τα ηνία της αυτοκρατορίας που δημιούργησε.

Τέλος, ο Αρνό υπογράμμισε πως δεν πρόκειται να αποσχίσει περιουσιακά στοιχεία από τον όμιλο, αφού η LVMH βασίζεται ως επί το πλείστον στην ποικιλομορφία των brands τα οποία διαχειρίζεται.

Διαβάστε ακόμη

ΣΕΒ: Οι 7+1 κρίσιμες προκλήσεις για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Ιδιωτικό χρέος: Πόσα χρωστούν οι Έλληνες σε τράπεζες και Δημόσιο – «Σανίδα σωτηρίας» ο εξωδικαστικός

Σπάνια ρολόγια διασημοτήτων που έπιασαν τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version