Η πιθανότητα επιβολής δασμών στα αυτοκίνητα και τα εξαρτήματά τους που εισάγονται στις ΗΠΑ δεν έχει ακόμη απομακρυνθεί πλήρως παρά την εκτίμηση από τους περισσότερους αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας για το αντίθετο, προειδοποίησε σήμερα ένας αναλυτής της BofA.
Καθώς παρείλθε η 14η Νοεμβρίου -ημερομηνία που έληγε η περίοδος των 180 ημερών που είχε ανακοινώσει τον Μάιο ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ για την αναβολή στην επιβολή δασμών στα εισαγώμενα αυτοκίνητα καθώς και στα εξαρτήματά τους ενόψει διαπραγματεύσεων- χωρίς να αναληφθεί ή να ανακοινωθεί καμία ενέργεια υπάρχει η διάχυτη πεποίθηση ότι ο Τραμπ ουσιαστικά έχασε το κύρος του για την επιβολή δασμών, αναφέρει αναλυτής της BofA.
Εντούτοις, διερωτάται κατά πόσον η βιομηχανία έχει εφησυχάσει σε ένα «ψεύτικο αίσθημα ασφάλειας», καθώς είναι πιθανό ο Τραμπ να προχωρήσει σε μια επίδειξη εξουσίας επιβάλοντας τελικά δασμούς κατά τη διάρκεια των εμπορικών διαπραγματεύσεων και κλιμακώνοντας παράλληλα την αβεβαιότητα.
“Ο Τραμπ είναι πιθανόν / μπορεί να αποφασίσει την επιβολή των δασμών στα αυτοκίνητα που προβλέπει το άρθρο 232”, αναφέρει ο αναλυτής, σημειώνοντας ότι μια τέτοια απόφαση θα μπορούσε να είναι ευάλωτη και σε δικαστική κρίση.
Η Ευρώπη είναι το βασικό εμπορικό μπλοκ όπου οι πιέσεις των δασμών θα είναι πιο έντονες, αναφέρει ο αναλυτής, ενώ η Ιαπωνία και η Κορέα πιθανότατα δεν θα πληγούν.
Σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Αυτοκινητοβιομηχανίας που επικαλείται ο αναλυτής σε περίπτωση που εφαρμοστεί το άρθρο 232 για την επιβολή δασμών στις μέχρι τώρα μη απαλλασσόμενες χώρες, η αύξηση στην τιμή τους θα ανέλθει στα 2.750 δολάρια ανά όχημα, ενώ η μείωση των πωλήσεων θα φτάσει τα περίπου 1,3 εκατομμύρια οχήματα.