Λίγο λίγο ξηλώνεται η τεράστια περιουσία του Ρόναλντ Πέρελμαν, ιδιοκτήτη τoυ κολοσσού στον κλάδο των καλλυντικών Revlon, ο οποίος ήταν κάποτε ο πλουσιότερος άνδρας της Αμερικής. Σήμερα ωστόσο η περιουσία του έχει συρρικνωθεί από τα 19 δισ. δολάρια που ήταν πριν δυο χρόνια στα 4,2 δισ. δολάρια..
Ο Πέρελμαν έχει βγάλει προς πώληση το ιδιωτικό του τζετ, ένα Gulfstream 650, καθώς και το γιοτ του μήκους 257 ποδών. Επίσης, συμφώνησε με τον οίκο Sotheby’s να πουλήσει έργα τέχνης αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων από την κατοικία του στο Upper East Side.
Τη δεκαετία του ’80 μονοπωλούσε τα πρωτοσέλιδα των ταμπλόιντ της Νέας Υόρκης, ωστόσο τώρα, στα 77 του είναι αντιμέτωπος με μια σειρά δύσκολων προκλήσεων κυρίως στην αυτοκρατορία που έχτισε: την Revlon Inc.
Τραπεζίτες, διασημότητες και συλλέκτες τέχνης παρακολουθούν με ανησυχία τις εξελίξεις αναφορικά με τον Πέρελμαν, από τότε που η εταιρεία επενδύσεών του, MacAndrews & Forbes, ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι θα επανεξετάσει τις θέσεις που κατέχει μετά το πλήγμα της πανδημίας και τις καταστροφές που προκάλεσε στις αμερικανικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της δικής του.
Οπως είπε ο ίδιος αποφάσισε να μειώσει τις δανειακές του υποχρεώσεις και να ρευστοποιήσει μέρος των περιουσιακών του στοιχείων και να αναζητήσει νέες επενδυτικές ευκαιρίες. Είπε επίσης ότι θέλει πλέον να περνά περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του και να ζει μια πιο απλή ζωή – πράγματα που κατάλαβε κατά τη διάρκεια της καραντίνας..
«Είχα πολλά πράγματα που ούτε χρησιμοποιούσα ούτε ήθελα πια και κατέληξα ότι είναι καιρός να έχω ένα απλό σπίτι και να δώσω και σε άλλους την ευκαιρία να απολαύσουν κάποια από τα όμορφα πράγματα που απέκτησα και είχα στην κατοχή μου για πολλά χρόνια».
Όπως λέει ο πρώην εκδότης του Vanity Fair, που γνωρίζει εδώ και χρόνια τον Πέρελμαν, αυτά που λέει είναι ειλικρινή και δεν κρύβεται κάτι άλλο πίσω από τη μεταστροφή του.
Όπως λέει, το τελευταίο διάστημα, έμαθε να απολαμβάνει τις ανέσεις του σπιτιού και της οικογένειας μαζί με την 5η του σύζυγο – μια ψυχίατρο – και τους δυο μικρούς γιους του.
Αλλοι, ωστόσο, όπως ο Ρίτσαρντ Χακ που το 1996 είχε γράψει τη βιογραφία του Πέρελμαν χωρίς την άδειά του, λέει ότι αυτό δεν ισχύει και ότι πουλά έργα τέχνης γιατί χρειάζεται χρήματα.
Οποια κι αν είναι η αλήθεια, ο Πέρελμαν πουλά έργα όπως το “0 Through 9” του Τζάσπερ Τζονς (φωτο κάτω) που αποτιμάται στα 70 εκατ. δολ. και τα «Δυο Κεριά» του Γκέρχαρντ Ρίχτερ (άνω των 50 εκατ. δολ.)
Πηγές λένε ότι μέρος του ρευστού που λαμβάνει θα πάνε στην αποπληρωμή δανείων από την Citigroup. Εχει επίσης δάνεια από JPMorgan Chase & Co., Bank of America και UBS.
Εκπρόσωπός του πάντως είπε ότι δεν αναγκάστηκε λόγω οικονομικών προβλημάτων να κάνει αυτές τις πωλήσεις κι ότι ο ίδιος θα συνεχίσει την πλούσια φιλανθρωπική του δράση.
Ο Πέρελμαν χτίζει ένα κέντρο τέχνης στην οικονομική περιοχή της Νέας Υόρκης, είναι αντιπρόεδρος του Apollo Theater και έχει θέση στο ΔΣ του Columbia Business School και του Πρεσβυτεριανού Νοσοκομείου της Νέας Υόρκης.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια εντυπωσιακή στροφή για τον Πέρελμαν που είχε κάνει ορισμένες από τις πιο φιλόδοξες συμφωνίες της δεκαετίας του 1980 και του 1990, ενώ ήταν διάσημος και για τα διαζύγια και τις εταιρικές ίντριγκες που πρωταγωνίστησε
Για την Revlon είχε καταβάλει 1,74 δισ. δολ. το 1985 και τώρα η αγοραία αξία της φθάνει τα 365 εκατ. 1,74 δισεκατομμυρίων δολαρίων που πλήρωσε για την εταιρεία το 1985. Είναι κάτοχος περίπου 87% της Revlon και έχει τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας, υπό τη διεύθυνση της κόρης του, Ντέμπρα.
Για δεκαετίες, η Revlon ήταν κάτω από την πίεση ενός δυσθεώρητου χρέους και ο Πέρελμαν αναγκάστηκε να ρίξει πολλά χρήματα για να την κρατήσει στην επιφάνεια.
Η Revlon πρόσφατα έχασε τα πρωτεία στις πωλήσεις από μικρότερες εταιρείες ομορφιάς που δελεάζουν πελάτες μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τώρα τα έσοδα συρρικνώνονται ακόμα περισσότερο λόγω του κλεισίματος καταστημάτων. Η εταιρεία έχει χρέος 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μερικά από τα ομόλογα της διαπραγματεύονται στα 14 σεντς ανά δολάριο και η εταιρεία αντιμετώπισε κρίση μετρητών τον Νοέμβριο.
Μόνο φέτος η μετοχή της έχει χάσει το 68% της αξίας της και τα χρεή της ύψους 3 δισ. δολ. σίγουρα δεν την κάνουν αυτό που θα έλεγε κανείς «κελεπούρι» για τους υποψήφιους αγοραστές.
Πάντως, η πανδημία έχει κάνει και τις πωλήσεις έργων τέχνης δύσκολες. Ενα έργο του Φράνσις Μπέικον που έχει στην κατοχή του ο Περελμαν και το οποίο αποτιμάται από 15 έως 23 εκατ. δολάρια, αποσύρθηκε από τη δημοπρασία λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος…