Περισσότερα χρήματα από ποτέ άλλοτε ξοδεύει η Nike, για το μάρκετινγκ των Ολυμπιακών Αγώνων, καθώς με αυτήν τη διαφημιστική έκρηξη παγκοσμίως επιχειρεί να αναζωογονήσει τις πωλήσεις και να δημιουργήσει τους όρους ενός comeback για τον κολοσσό των αθλητικών ειδών.
Τα στελέχη της εταιρείας κάλεσαν τα κορυφαία αστέρια τους για βοήθεια στους Θερινούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι, που ήδη μετρούν μια εβδομάδα αγωνισμάτων.
Ο συνιδρυτής της Nike, Φιλ Νάιτ, έκανε μια σπάνια έκκληση προς την «Οικογένεια Nike» των αθλητών και προπονητών, μια εβδομάδα πριν από τους αγώνες, ενθαρρύνοντάς τους να «αναζωπυρώσουν το πάθος, την επιθυμία και την προσπάθεια να κερδίσουν».
«Σε χρειαζόμαστε. Ο κόσμος σε χρειάζεται. Τώρα περισσότερο από ποτέ», επισήμανε ο Νάιτ σε επιστολή που έφερε στη δημοσιότητα το Bloomberg.
Η μετοχή της Nike κατέγραψε τη χειρότερη πορεία της τον Ιούνιο, όταν η διοίκηση ανακοίνωσε στους επενδυτές ότι τα έσοδα αναμένεται να μειωθούν αυτό το οικονομικό έτος. Η μετοχή υποχώρησε έως και 20%, οδηγώντας σε απώλειες περίπου 28 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε χρηματιστηριακή αξία.
Μειώνει το κόστος της κατά 2 δισ. δολάρια
Ο Διευθύνων Σύμβουλος John Donahoe ανακατανέμει τους πόρους εν μέσω αυτής της δύσκολης συγκυρίας για την εταιρεία. Η Nike βρίσκεται στη μέση ενός σχεδίου μείωσης του κόστους κατά 2 δισεκατομμύρια δολάρια, προχώρησε στην απόλυση του 2% του εργατικού δυναμικού της, και πλέον επαναδρομολογεί ορισμένα κεφάλαια στον τομέα του μάρκετινγκ.
Η Nike ξοδεύει συνήθως περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για τη «δημιουργία ζήτησης» — τηλεοπτικές διαφημίσεις, εγκρίσεις αθλητών, ψηφιακές διαφημίσεις, brand εκδηλώσεις και πολλά άλλα.
«Επανεπενδύουμε σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε δραστηριότητες που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές», είπε ο Donahoe σε επενδυτές και αναλυτές τον Ιούνιο, υποσχόμενος να επιταχύνει την ανάπτυξη προϊόντων με πιο τολμηρές διαφημίσεις και με στόχο να κινητοποιήσει στους αγοραστές ξανά το ενδιαφέρον τους για το brand.
Η Heidi O’Neill, πρόεδρος καταναλωτών, προϊόντων και επωνυμίας της Nike, είπε στο Reuters τον Απρίλιο ότι «το Ολυμπιακό μάρκετινγκ θα είναι η «μεγαλύτερη δαπάνη για τα μέσα ενημέρωσης της εταιρείας». «Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη επένδυση και η μεγαλύτερη στιγμή για τη Nike εδώ και χρόνια», τόνισε, χωρίς όμως να διευκρινίσει το ποσό που θα διατεθεί για την διαφημιστική προβολή της εταιρείας στους Αγώνες του Παρισιού.
Η διοίκηση σπεύδει να κυκλοφορήσει νέα είδη όπως το παπούτσι τρεξίματος Pegasus Premium καθώς η ζήτηση για παλαιότερα εμπορεύματα μειώνεται, αλλά τα περισσότερα δεν θα είναι διαθέσιμα πριν από το επόμενο έτος. Οι αναλυτές λένε ότι η αυξημένη δαπάνη διαφημίσεων της Nike δεν εγγυάται την επιστροφή του κοινού, εφόσον δεν υπάρχουν και νέα προϊόντα που να την υποστηρίζουν.
«Ξοδεύουν ήδη δισεκατομμύρια στο μάρκετινγκ», δήλωσε ο Brian Yarbrough, αναλυτής του Edward Jones. «Πραγματικά δεν ξέρω ότι όλα τα χρήματα που ξοδεύουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες σημαίνει ότι τα πράγματα γίνονται αυτόματα καλύτερα».
Οι μεγαλύτερες μάρκες του κόσμου βλέπουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες ως μια ευκαιρία να έρθουν μπροστά σε ένα παγκόσμιο κοινό μέσω ποικίλων αθλητικών εκδηλώσεων που επιτρέπουν σε αθλητικές εταιρείες όπως η Nike, η Adidas και η Puma να παρουσιάζουν όλα τα είδη προϊόντων και να ανταγωνίζονται απευθείας μεταξύ τους για να δουν ποιος είναι καλύτερος σε αγώνες όπως στίβος, ποδηλασία και βόλεϊ. Παρέχει επίσης την ευκαιρία σε εξειδικευμένα brand να αποκτήσουν διεθνή προβολή, όπως τα μαγιό της Speedo και τα κορμάκια της GK Elite.
Διαβάστε ακόμη
Βασίλης Ψάλτης: Επικεντρωνόμαστε στην κερδοφορία της τράπεζας
Εξοικονομώ: Eρχεται νέο πρόγραμμα για ευάλωτα νοικοκυριά χωρίς εισοδηματικά κριτήρια (vid)
Η Ισπανία οδεύει προς μία ακόμη χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό