search icon

Bloomberg

Nike: Η μειωμένη ζήτηση βούλιαξε τις μετοχές – Ποιες μάρκες «έριξαν» τις πωλήσεις

Οι μετοχές υποχώρησαν έως και 13% στις διευρυμένες συναλλαγές της Νέας Υόρκης - Βουτιά 17% τους τελευταίους 12 μήνες

Ισχυρή πτώση στις μετοχές της Nike, μετά τις προοπτικές της εταιρείας για το σύνολο του έτους που δεν ικανοποίησαν τις προσδοκίες, ενισχύοντας τις ανησυχίες των επενδυτών σχετικά με τη φθίνουσα ζήτηση για τα αθλητικά παπούτσια και τα ενδύματά της.

Ο ιδιοκτήτης των εμπορικών σημάτων Jordan και Converse βλέπει τα έσοδα να μειώνονται σε μεσαία μονοψήφια ποσοστά στο τρέχον οικονομικό έτος της εταιρείας, το οποίο ξεκίνησε αυτόν τον μήνα. Οι αναλυτές ανέμεναν ανάπτυξη περίπου 2% φέτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Οι μετοχές υποχώρησαν έως και 13% στις διευρυμένες συναλλαγές της Νέας Υόρκης το βράδυ της Πέμπτης 27/6. Η μετοχή είχε ήδη υποχωρήσει κατά 17% τους τελευταίους 12 μήνες. Άλλες εταιρείες λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών υποχώρησαν μετά την έκθεση της Nike, συμπεριλαμβανομένων των Foot Locker, Under Armour, Dick’s Sporting Goods και Lululemon Athletica.

Η πτώση επεκτάθηκε στην Ασία κατά τη διάρκεια των πρωινών συναλλαγών της Παρασκευής 28/6. Η Li Ning Co σημείωσε πτώση έως και 3,5%, ενώ η Anta Sports Products Ltd υποχώρησε κατά 2,5%. Οι προμηθευτές της Nike δέχθηκαν επίσης πλήγμα. Στο Χονγκ Κονγκ, η Shenzhou International Group Holdings Ltd διολίσθησε έως και 5,4%, η Yue Yuen Industrial Holdings Ltd έπεσε 6,7%, ενώ στην Ταϊβάν η Feng Tay Enterprise Co. υποχώρησε 7,9%.

Οι πωλήσεις της Nike έχουν βουλιάξει τα τελευταία τρίμηνα, καθώς η προσπάθειά της να απομακρυνθεί από τους χονδρέμπορους έχει αποτύχει. Οι πωλήσεις στην ιστοσελίδα, την εφαρμογή και τα καταστήματά της μειώθηκαν κατά 8% στο τέταρτο οικονομικό τρίμηνο της εταιρείας, χάνοντας τις προσδοκίες της Wall Street.

Η αδυναμία στα δικά της κανάλια πωλήσεων της Nike «έρχεται αιφνιδιαστικά και αποτελεί λόγο ανησυχίας, καθώς ο γίγαντας της αθλητικής ένδυσης θα μπορούσε να απομακρύνει τους βασικούς του αγοραστές λόγω έλλειψης καινοτομίας», δήλωσε ο αναλυτής Πούναμ Γκόγιαλ της Bloomberg Intelligence.

Γιατί πάτησαν φρένο οι πωλήσεις

Τα στελέχη της Nike απέδωσαν την ευθύνη για την επιβράδυνση εν μέρει στις μάρκες lifestyle, συμπεριλαμβανομένων των Air Force 1 και Nike Dunks, οι οποίες αποκτούν μεγάλο ποσοστό των πωλήσεών τους μέσω διαδικτύου. Οι πωλήσεις της κατηγορίας lifestyle μειώθηκαν για πρώτη φορά από την αρχή της πανδημίας, όταν η ζήτηση για casual ενδυμασία απογειώθηκε.

Τα έσοδα του τέταρτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 1,7% σε 12,6 δισεκατομμύρια δολάρια, χάνοντας το μέσο όρο των εκτιμήσεων των αναλυτών. Αξιοσημείωτη υστέρηση σημείωσε η θυγατρική Converse, γνωστή για τα αθλητικά παπούτσια Chuck Taylor, όπου τα έσοδα έπεσαν κατά 18% λόγω των χαμηλών πωλήσεων τόσο στη Βόρεια Αμερική όσο και στη Δυτική Ευρώπη.
Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις στην ευρύτερη Κίνα ανήλθαν σε 1,86 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τον μέσο όρο των εκτιμήσεων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ξεπέρασαν επίσης τις προσδοκίες.

Η επιβράδυνση των εσόδων αυξάνει τον επείγοντα χαρακτήρα των προσπαθειών της Nike να επιταχύνει την ανάπτυξη προϊόντων. Εν μέσω ενός κύματος ανταγωνισμού από νεοεισερχόμενους όπως η On Holding AG και τα αθλητικά παπούτσια Hoka της Deckers Outdoor Corp. η Nike έχει ορκιστεί να δώσει προτεραιότητα στα αθλήματα, τα νέα προϊόντα και τους συνεργάτες χονδρικής που είχαν λάβει σε μεγάλο βαθμό λιγότερη προσοχή από την εταιρεία καθώς προσπαθούσε να ενισχύσει τα δικά της καταστήματα και τις ιστοσελίδες της.

«Δεν είμαστε επίσης πεπεισμένοι ότι μια ουσιαστική ανάκαμψη στο τρέξιμο είναι δεδομένη, δεδομένου του ισχυρού ανταγωνισμού σε αυτόν τον τομέα», έγραψε ο αναλυτής της Seaport Research Partners Μίτς Κάμετζ σε σημείωμα προς τους πελάτες του μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Ο διευθύνων σύμβουλος Τζον Ντόναχιου δήλωσε ότι η Nike θα κυκλοφορήσει νέα franchise στις κατηγορίες fitness και lifestyle στο δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους. Είπε ότι το τμήμα ανάπτυξης προϊόντων της Nike έχει προσθέσει νέες μεθόδους για την ταχεία ανάπτυξη προϊόντων.

«Μια επιστροφή σε αυτή την κλίμακα απαιτεί χρόνο», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Ματ Φρέντ κατά τη διάρκεια της κλήσης της εταιρείας με τους αναλυτές. Αλλά προειδοποίησε ότι η αλλαγή της σειράς προϊόντων θα διαβρώσει τις πωλήσεις βραχυπρόθεσμα.

Διαβάστε ακόμη

Γραφείο Προϋπολογισμού στη Βουλή: 155 δισ. το «βουνό» των χρεών προς το Δημόσιο – Ούτε το 5% σε ρύθμιση

Helleniq Energy: Όλα τα σενάρια που είναι στο τραπέζι για Elpedison και ΔΕΠΑ Εμπορίας

Οδυσσέας Αθανασίου: «Τα Χριστούγεννα του 2026 το project του Ελληνικού θα έχει ζωή»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version