«Χωρίζουν» οι κολοσσοί Nike και Amazon καθώς η εταιρεία αθλητικών ειδών έβαλε τέλος στην συνεργασία τους.
Η Nike θα σταματήσει να πωλεί τα παπούτσια και τα ενδύματά της απευθείας στην ιστοσελίδα της Amazon, βάζοντας «τέλος» σ’ ένα πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2017.
Η διάσπαση έρχεται εν μέσω μιας μαζικής αναθεώρησης της στρατηγικής των λιανικών πωλήσεων της Nike καθώς και της πρόσληψης του πρώην διευθύνοντος συμβούλου του Ebay, John Donahoe, μια κίνηση που σηματοδοτεί το γεγονός ότι η εταιρεία προχωράει ακόμα πιο επιθετικά σχετικά με τις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, χωρίς τη βοήθεια της Amazon.
“Στο πλαίσιο της στρατηγικής για την προσέγγιση των καταναλωτών μέσω πιο άμεσων και προσωπικών σχέσεων, πήραμε την απόφαση να ολοκληρώσουμε το πιλοτικό μας πρόγραμμα με την Amazon Retail”, ανέφερε η εταιρεία. “Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε ισχυρές και διακριτές συνεργασίες με άλλους εμπόρους λιανικής πώλησης και πλατφόρμες για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των καταναλωτών μας παγκοσμίως”.
Ορισμένες μεγάλες μάρκες αποφεύγουν την πλατφόρμα της Amazon καθώς είναι γεμάτη απομιμήσεις και οι μη εξουσιοδοτημένοι πωλητές μειώνουν τις τιμές – μια συνταγή που μειώνει την αξία των επιδιωκόμενων ετικετών. Η απόφαση της Nike εγείρει την ανησυχία των λιανοπωλητών. Στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος, η Nike ενήργησε ως χονδρέμπορος στην Amazon, αντί να αφήνει απλώς τρίτους μεσάζοντες να διακινούν τα προϊόντα τους στο σάιτ.
Η ηλεκτρονική αγορά της Amazon, είναι ουσιαστικά ένα ψηφιακό εμπορικό κέντρο όπου οι έμποροι μπορούν να πουλήσουν προϊόντα. Περισσότερο από το ήμισυ του συνόλου των αγαθών που πωλούνται εκεί προέρχονται από ανεξάρτητους εμπόρους που καταβάλλουν στην εταιρεία προμήθεια για κάθε πώληση. Η Amazon λειτουργεί επίσης ως παραδοσιακός λιανοπωλητής, αγοράζοντας αγαθά από τους χονδρεμπόρους και πουλώντας τα στους πελάτες.
Η Nike δήλωσε ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί την υπηρεσία της Amazon, Amazon Web Services, για να τροφοδοτεί τις εφαρμογές της και τις υπηρεσίες της Nike.com.
Η Amazon αρνήθηκε να σχολιάσει, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προσλάβει τρίτους πωλητές με τα προϊόντα της Nike, έτσι ώστε τα εμπορεύματα να είναι ευρέως διαθέσιμα στο site.
Η Amazon εργάζεται επίσης για να εμποδίσει τη ροή των πλαστών προϊόντων στην ιστοσελίδα μέσω διαφόρων πρωτοβουλιών, συμπεριλαμβανομένου ενός πρότζεκτ που επιτρέπει σε μάρκες να βάζουν μοναδικούς κωδικούς στα προϊόντα τους για να διευκολύνουν τον εντοπισμό των απομιμήσεων.
Οι μετοχές της Nike έπεσαν λιγότερο από 0,1% ενώ η Amazon έχασε 0,4% στις προσυνεδριακές συναλλαγές.
Η αποχώρηση της Amazon δεν θα λύσει απαραίτητα τα προβλήματα της Nike, τα οποία είναι χαρακτηριστικά της προσπάθειας μιας μεγάλης μάρκας να προσαρμοστεί στην πώληση προϊόντων στην ψηφιακή εποχή, δήλωσε ο James Thomson, πρώην υπάλληλος της Amazon.
“Ακριβώς επειδή η Nike αποσύρεται από την συμφωνία με την Amazon αυτό δεν σημαίνει ότι τα προϊόντα της θα αποσυρθούν από την πλατφόρμα και ότι θα εξαφανιστούν τα προβλήματα της”, δήλωσε ο Thomson. “Ακόμα κι αν δεν υπάρχει κάθε προϊόν της Nike στην Amazon, θα υπάρχουν ωστόσο αρκετές επιλογές της Nike στο σάιτ για να αγοράσει κάποιος”.