Η Google της Alphabet κάνει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στη διαφημιστική τεχνολογία, προειδοποίησε η αντιμονοπωλιακή υπηρεσία του Ηνωμένου Βασιλείου, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για βαριά πρόστιμα και εντολή αλλαγής μιας από τις πιο προσοδοφόρες επιχειρήσεις του τεχνολογικού γίγαντα, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών δήλωσε ότι η Google χρησιμοποιεί την κυριαρχία της στην τεχνολογική διαφήμιση για να δώσει προτεραιότητα στις δικές της υπηρεσίες και ενδεχομένως βλάπτει χιλιάδες εκδότες και διαφημιστές του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η Google κατέχει εδώ και καιρό μια βασική θέση μέσω της οποίας μπορεί να συλλέγει δεδομένα σχετικά με τους χρήστες, επιτρέποντας στους διαφημιζόμενους να στοχεύουν διαφημίσεις σε αυτούς. Πουλά επίσης διαφημιστικό χώρο και παρέχει την τεχνολογία που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να βρουν εκδότες για να πουλήσουν τον χώρο τους.

Χρησιμοποιώντας τους δικούς της αλγόριθμους, η Google υπολογίζει αυτόματα και προσφέρει διαφημιστικό χώρο και τιμές σε διαφημιζόμενους και εκδότες, καθώς ένας χρήστης κάνει κλικ σε μια ιστοσελίδα. Η διαδικτυακή διαφήμιση είναι η πιο προσοδοφόρα επιχείρηση της Alphabet, δημιουργώντας περίπου 225 δισεκατομμύρια δολάρια ή περίπου το 80% των συνολικών εσόδων το 2022.

«Είναι τόσο σημαντικό οι εκδότες και οι διαφημιστές που επιτρέπουν αυτό το δωρεάν περιεχόμενο να μπορούν να επωφεληθούν από τον αποτελεσματικό ανταγωνισμό και να έχουν μια δίκαιη συμφωνία κατά την αγορά ή την πώληση ψηφιακού διαφημιστικού χώρου», δήλωσε η Juliette Enser, προσωρινή εκτελεστική διευθύντρια επιβολής της CMA.

Η Google απάντησε στα ευρήματα της CMA λέγοντας ότι βασίστηκαν σε «λανθασμένες ερμηνείες του τομέα της τεχνολογίας διαφημίσεων». Ο Dan Taylor, VP of Global Ads της Google, δήλωσε ότι διαφωνεί με τα ευρήματα και θα απαντήσει αναλόγως.

Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ έχουν επίσης επικρίνει την κυριαρχία της Google στην τεχνολογική διαφήμιση. Πέρυσι απήγγειλε κατηγορίες κατά της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας εναντίον της εταιρείας επειδή ευνοεί το δικό της πρόγραμμα ανταλλαγής διαφημίσεων έναντι των αντιπάλων της και ενισχύει τον κεντρικό ρόλο της Google στην αλυσίδα εφοδιασμού τεχνολογίας διαφημίσεων.

Διαβάστε ακόμη 

ΔΕΘ: 36 μέτρα στήριξης ανακοινώνει ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ  

ΑΣΕΠ: Ερχονται αλλαγές στη μοριοδότηση και επέκταση στο μπόνους παραγωγικότητας

Οσμάν Αλί Χαν: Ο μαχαραγιάς που έβαζε διαμάντια πάνω στα χαρτιά για να μην του τα παίρνει ο αέρας 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ