Η μαύρη γαζέλα, το πρώτο μαύρο μοντέλο στα εξώφυλλα της Vogue France και του περιοδικού Time, η Ναόμι Κάμπελ, ξεπερνά για άλλη μια φορά τα όρια της μόδας ανοίγοντας νέους δρόμους καθώς θα γίνει το πρώτο μοντέλο για το οποίο το Μουσείο Victoria and Albert του Λονδίνου θα φιλοξενήσει ατομική έκθεση με τίτλο «Naomi: In Fashion» στις 22 Ιουνίου.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το μουσείο έχει κάνει blockbuster εκθέσεις για τον Alexander McQueen, την Gabrielle «Coco» Chanel και άλλους σχεδιαστές τα τελευταία χρόνια, αλλά μέχρι τώρα, καμία έκθεση για ένα μεμονωμένο μοντέλο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η έκθεση περιλαμβάνει περισσότερα από 100 κομμάτια, μεταξύ των οποίων τις πλατφόρμες Vivienne Westwood με τις οποίες είχε επεισοδιακό πέσιμο κατά τη διάρκεια μιας πασαρέλας το 1993, το υπέροχο ροζ σύνολο Valentino που φόρεσε στο Met Gala 2019 αλλά και το φόρεμα Dolce & Gabbana που φόρεσε την τελευταία ημέρα της κοινωνικής εργασίας που της επέβαλε το δικαστήριο το 2007, στην οποία καταδικάστηκε επειδή χτύπησε την υπηρέτριά της με ένα κινητό τηλέφωνο.
@florence.mcneill Naomi Campbell falling at the Vivienne Westwood Fall 1993 Collection #naomicampbell #naomicampbellwalk #viviennewestwood
Η έκθεση καταγράφει τη ραγδαία άνοδό της στην κορυφή, η οποία ξεκίνησε όταν η 15χρονη Κάμπελ έγινε αντιληπτή ενώ ψώνιζε στο Covent Garden του Λονδίνου με φίλους της. Πριν από τα 18α γενέθλιά της, ταξίδευε σε όλο τον κόσμο σε πασαρέλες για τους κορυφαίους οίκους μόδας και πόζαρε για εξώφυλλα περιοδικών. Έγινε η μούσα του σχεδιαστή Azzedine Alaïa, τα φορέματα του οποίου παρουσιάζονται κατά κόρον στην έκθεση- ο ίδιος είδε το 1,80 μ. και 10 ιντσών σώμα της ως το «τέλειο σώμα».
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Κάμπελ είχε ένα από τα πιο διάσημα πρόσωπα στον κόσμο ως ένα από τα «πέντε μεγάλα» αυθεντικά supermodels μαζί με τις Κρίστι Τέρλινγκτον, Λίντα Εβαντζέλιστα, Σίντι Κρόφορντ και Κλόντια Σίφερ.
«Ήταν μια διαφορετική εποχή», λέει η Κάμπελ, μιλώντας στο Bloomberg από την αίθουσα χορού του ξενοδοχείου Dorchester, με τρεις ώρες καθυστέρηση για τη συνέντευξη και ντυμένη με κοστούμι και πέρλες Chanel. «Δεν αισθάνομαι την ίδια συντροφικότητα με τα κορίτσια σήμερα». Συγκρίνοντας τα σύγχρονα μοντέλα με τα supermodels της εποχής της, λέει: «Δεν βλέπω την ίδια εγγύτητα, τη φιλία και τους αδελφικούς δεσμούς που είχαμε εμείς».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Μετά από σχεδόν 40 χρόνια καριέρας, η 54χρονη Κάμπελ λέει ότι θέλει οι άνθρωποι που θα δουν την έκθεση να φύγουν με την αίσθηση ότι θα τη γνωρίζουν λίγο καλύτερα. «Έχω βάλει πολλά προσωπικά μου πράγματα σε αυτή την έκθεση, πράγματα που δεν έχω δείξει ποτέ και που φύλαγα για μένα», λέει. «Δείχνω μια πιο οικεία μου πλευρά, γιατί νιώθω ότι ο κόσμος δεν βλέπει τι πραγματικά συμβαίνει πίσω από τα παρασκήνια».
Η έκθεση καταγράφει, για παράδειγμα, τη μακροχρόνια δέσμευση της Κάμπελ στον ακτιβισμό. Το 1989 ήταν συνιδρύτρια της Black Girls Coalition, η οποία προσπάθησε να βελτιώσει την εκπροσώπηση των μαύρων μοντέλων στη βιομηχανία και να προωθήσει την καλύτερη μεταχείριση τους στις πασαρέλες και στις καμπάνιες. Ο αγώνας του σούπερ μόντελ για αλλαγή στον κόσμο της μόδας έγινε αντιληπτός όχι μόνο από τους γνώστες της βιομηχανίας αλλά και από πρωτοπόρους των πολιτικών δικαιωμάτων, όπως ο Νέλσον Μαντέλα, ο οποίος ονόμασε την Κάμπελ επίτιμη εγγονή του.
Η ίδια υπερασπίζεται τη διαφορετικότητα από τότε που ήταν έφηβη και λέει ότι οι προσπάθειες για ισότητα πρέπει να προχωρήσουν πέρα από κενές κοινοτοπίες. Η ολόψυχη προσέγγιση της ενσωμάτωσης είναι το τεστ δοκιμής που χρησιμοποιεί πριν αναλάβει νέα project.
«Δεν μου αρέσει να τσεκάρω τα κουτάκια. Πρέπει να μου δείξεις ότι πραγματικά θέλεις να δεσμευτείς για την κοινότητα», λέει, μιλώντας για το πώς κρίνει με ποιους θα συνεργαστεί. «Πριν υπογράψεις οποιοδήποτε συμβόλαιο ή πεις ναι ή δεσμευτείς σε κάτι, πρέπει να κάνεις την ερώτηση: «Πώς θα καθοριστεί;». Θα καλύψω πλήρως τον πλανήτη ή θα είναι μόνο σε ορισμένες περιοχές;».
Κοιτάζοντας το μέλλον, η μητέρα δύο παιδιών λέει ότι ξεκινά ένα πρακτορείο ταλέντων με τον Umar Kamani, ιδρυτή της εταιρείας γρήγορης μόδας Pretty Little Thing και νονό του γιου της. Το πρώτο γραφείο θα ανοίξει στο Ντουμπάι. «Είναι απλώς ένα μέρος όπου όλοι πηγαίνουν αυτές τις μέρες», λέει. «Είναι κοσμοπολίτικο, είναι παγκόσμιο και δίνει ευκαιρίες σε όλους -σε όλες τις αναδυόμενες αγορές, καθώς και στις αγορές που όλοι γνωρίζουμε».
Η Κάμπελ λέει ότι ποτέ δεν είδε κάποια σύγκρουση μεταξύ των ρόλων της ως μοντέλο και ακτιβίστρια, αλλά ότι δεν μπορεί να αναγκάσει τους συνομηλίκους της να υπερασπιστούν την ισότητα με τον τρόπο που το έκανε εκείνη. «Είτε μιλάς, είτε δεν μιλάς», δήλωσε τέλος.
Η περιουσία της
Σύμφωνα με το The Richest ο ετήσιος μισθός της Ναόμι έφτανε τα 49 εκατομμύρια δολάρια. Τούτου λεχθέντος, αντιμετώπισε ζητήματα μισθολογικής ισότητας και διακρίσεων στην αρχή της καριέρας της. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να λέει «όχι» σε ορισμένα πρότζεκτ, κάτι για το οποίο δεν μετανιώνει καθόλου.
Το σούπερ μόντελ έχει πάνω από 25 αρώματα με το όνομά της, βιβλία, ένα στούντιο και αρκετές εμφανίσεις σε ταινίες, τηλεοράσεις και ντοκιμαντέρ, καθώς και πολύ εμβληματικές εμφανίσεις σε βίντεο όπως το «Vogue» της Madonna και το «In the Closet» του Michael Jackson. Η περιουσία της εκτιμάται στα 80 εκατομμύρια δολάρια.
Διαβάστε ακόμη
ΑΑΔΕ: Αυξήθηκαν κατά 25% οι οφειλέτες με ληξιπρόθεσμα χρέη στην Εφορία (πίνακες)
Βασίλης Φουρλής: Οι νέες επενδύσεις και το guidance για το 2024
UBS: Τι να επιλέξουν οι επενδυτές για το δεύτερο εξάμηνο του έτους (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ