Συνεχίζεται ο διπλωματικός «πόλεμος» μεταξύ της Αυστραλίας και της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, καθώς οι δύο χώρες δεν έχουν ακόμα βρει κοινό σημείο επαφής στις εμπορικές τους σχέσεις.
Μετά την αδικαιολόγητη καθυστέρηση εκφόρτωσης αστακών από την Αυστραλία – που θεωρείται προϊόν ιδιαίτερης μεταχείρισης – αυτή τη στιγμή τόνοι άνθρακα από την Αυστραλία αξίας άνω των 500 εκατ. δολαρίων βρίσκονται «καθηλωμένοι» σε αγκυροβολημένα πλοία στα λιμάνια της Κίνας, με τη διπλωματική διαμάχη να εντείνεται έτι περισσότερο μεταξύ των δύο χωρών, καθώς ελλοχεύει κίνδυνος η μη μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου να συντελέσει σε βάθος χρόνου στην έναρξη ανθρωπιστικής κρίσης.
Σύμφωνα με το Bloomberg, πάνω από 50 αγκυροβολημένα πλοία μεγέθους Capesize περιμένουν περισσότερο από ένα μήνα για να εκφορτώσουν περίπου 5,7 εκατ. τόνους άνθρακα, ενώ ταυτόχρονα περίπου 1.000 ναυτικοί ζουν μέσα στα πλοία.
Ως επί το πλείστον, το φορτίο και το πλήρωμα αποτελούν και αυτά με τη σειρά τους θύματα της πολιτικής της Κίνας, απόρροια της μαύρης λίστας που καθιέρωσε όταν αποφάσισε να μποϊκοτάρει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και τροφίμων προερχόμενα από την Αυστραλία. Οι διπλωματικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών ήταν ήδη «τορπιλισμένες» από τότε που η Αυστραλία άσκησε βέτο στον τεχνολογικό κολοσσό της Huawei για την κατασκευή δικτύου 5G στην επικράτειά της το 2018. Η Κίνα δεν άφησε αναπάντητη αυτή την απίστευτη αδικία όπως διατείνεται και υπέδειξε στους κινέζικους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος και στις βιομηχανίες χάλυβα να σταματήσουν να χρησιμοποιούν κάρβουνο από την Αυστραλία, ενώ οι αρμόδιοι στα λιμάνια κλήθηκαν να μην εκφορτώσουν τα καύσιμα από τον Οκτώβριο.
Σε επίσημη δήλωση του γενικού διευθυντή του Υπουργείου Εξωτερικών Οικονομικών Υποθέσεων, Γουάνγκ Ζιαολόνγκ, τα πρόσφατα εμπορικά μέτρα που έλαβε η Κίνα ελήφθησαν για την προστασία της δημόσιας υγείας και συνάδουν με τις νομικές διατάξεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η συγκυρία αυτού του συμβάντος δεν είναι καθόλου τυχαία, καθώς συνέβη στο ευρύτερο πλαίσιο περιορισμών των εισαγωγών καυσίμων, μια κοινή τακτική που χρησιμοποιεί το Πεκίνο για να στηρίξει τις εγχώριες τιμές άνθρακα και να υποστηρίξει τις τοπικές εταιρείες εξόρυξης, ενώ σύμφων αμε τον Γουντ Μακένζι, οι μηνιαίες εισαγωγές άνθρακα της Κίνας υποχώρησαν πρόσφατα στο χαμηλότερο επίπεδο σχεδόν σε μια δεκαετία.
Ωστόσο, οι αρχές ενδέχεται να χορηγήσουν πρόσθετους περιορισμούς εισαγωγής για να διατηρήσουν τις τιμές καθώς πλησιάζει η μέγιστη χειμερινή ζήτηση. Η τιμή αναφοράς του λιμανιού Κινουάγκντο έχει αυξηθεί ξανά πάνω από το επίπεδο παρέμβασης των 600 γιουάν ανά τόνο αυτό το μήνα, καθώς οι προσπάθειες για αύξηση της εγχώριας παραγωγής μειώνονται λόγω των ατυχημάτων στις επαρχίες. Τα επιλεγμένα λιμάνια θα μπορούσαν να λάβουν περίπου 10 εκατ. τόνους επιπλέον έως το τέλος του έτους, δήλωσε η Morgan Stanley, επικαλούμενη αναφορές εμπόρων και τοπικών μέσων ενημέρωσης. Συνολικά 66 πλοία φορτωμένα με αυστραλιανό άνθρακα είναι αγκυροβολημένα σε κινεζικά ύδατα μέχρι στιγμής.
Διαβάστε ακόμη:
Αεροπορικές εταιρείες: Παρά το εμβόλιο του κορωνοϊού παραμένουν στο χείλος του γκρεμού
JPMorgan: «Βλέπει» φυγή κεφαλαίων 300 δισ. δολαρίων από τις μετοχές έως τα τέλη του χρόνου