Η Mercedes-Benz Group μείωσε τις οικονομικές της προβλέψεις για το έτος λόγω της ραγδαίας επιδείνωσης των δραστηριοτήτων της στην Κίνα, σηματοδοτώντας το τελευταίο πλήγμα στον δοκιμαζόμενο βιομηχανικό τομέα της Γερμανίας.
Οι προσαρμοσμένες αποδόσεις της κύριας μονάδας αυτοκινήτων αναμένονται τώρα σε ένα εύρος μεταξύ 7,5% και 8,5%, σε σύγκριση με προηγούμενη πρόβλεψη που έφτανε το 11%, δήλωσε ο κατασκευαστής. Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, έχει επιβραδυνθεί περαιτέρω, πλήττοντας τις πωλήσεις των πιο ακριβών μοντέλων της Mercedes, όπως η S-Class και τα σεντάν Maybach.
Η μετοχή υποχώρησε έως και 7,7% την Παρασκευή, η μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή πτώση από τον Μάιο του 2023. Η μετοχή έχει υποχωρήσει περίπου 13% φέτος.
Η Mercedes θα κάνει «ό,τι μπορεί» για να ενισχύσει τις επιδόσεις της, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης προς αναλυτές, προσθέτοντας ότι αυτό περιλαμβάνει «επιθετικές» πωλήσεις στη Κίνα με νέα προϊόντα.
Η προειδοποίηση για τα κέρδη είναι το τελευταίο πισωγύρισμα για τη σημαντικότερη βιομηχανία της Γερμανίας, η οποία παλεύει με την ανώμαλη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα μειωμένα κέρδη από την Κίνα. Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου, κατήργησε αυτό το μήνα μια συμφωνία εργασίας δεκαετιών. Είναι έτοιμη να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά λόγω της μειωμένης της ζήτησης. Η BMW μείωσε την περασμένη εβδομάδα τις προβλέψεις της για τα κέρδη του έτους, συγκρατούμενη από την ύφεση στην Κίνα και τις υποτονικές πωλήσεις EV.
Τα κέρδη προ τόκων και φόρων αναμένεται τώρα να είναι «σημαντικά χαμηλότερα» από το επίπεδο του προηγούμενου έτους, δήλωσε η Mercedes. Αυτό είναι ένα σημαντικό πλήγμα στη στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας να πουλήσει περισσότερα από τα πιο πολυτελή οχήματά της για να ενισχύσει την κερδοφορία της. Το μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας επιδεινώθηκε περαιτέρω, λόγω της επίμονης ύφεσης στον τομέα των ακινήτων, δήλωσε η εταιρεία, σύμφωνα με το Bloomberg.
Τα τελευταία EVs της εταιρείας έχουν συναντήσει μια χλιαρή ανταπόκριση από τους καταναλωτές στην οικονομία της Ασίας και αλλού. Οι νεότεροι οδηγοί στην Κίνα στρέφονται όλο και περισσότερο σε εγχώριες μάρκες που θεωρούνται ότι διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία και ψυχαγωγία μέσα στο αυτοκίνητο.
Ενώ οι επιχειρήσεις στην Κίνα διολισθαίνουν, οι πωλήσεις στην Ευρώπη βρίσκονται επίσης υπό πίεση. Οι παραδόσεις της Mercedes σε όλη την περιοχή υποχώρησαν κατά 13% τον Αύγουστο και είναι μειωμένες κατά 3% κατά τους πρώτους οκτώ μήνες. Η κατάρρευση των πωλήσεων EV υπονομεύει τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να ανταποκριθούν στους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων που θα αυστηροποιηθούν το επόμενο έτος, εκθέτοντας τη βιομηχανία σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ διοργανώνει τη Δευτέρα στο Βερολίνο σύνοδο κορυφής του κλάδου για να συζητήσει τρόπους εξόδου από την τρέχουσα κρίση.
Διαβάστε ακόμη
Nike: Tα πρώτα λόγια του νέου CEO στους εργαζόμενους μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα
Ρεν (ΕΚΤ): Ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων εξαρτάται από τα νέα δεδομένα
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι επιδότηση και για τον Οκτώβριο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα